Kan ikke trække vejret rigtig. {{forumTopicSubject}}
ja, er bange for at jeg har fået astma/nedsta lungfunktionm
jeg gik til fys fordi jeg havde dårlig skulder, han spurgte så omjeg havde astma, for det var som om at jeg brugte slkulderne og maven vildt meget når jeg skulle trække vejret,, og han mente det var derfor jeg havde ondt i skulderne. sidder også og spænder i hele ryggen nu.
jeg bliver altid nødt til at stoppe helt op når jeg bliver forpustet, for at få vejret igen, det er som om jeg kun kan trække vejret helt overfladisk, og ikke kan få rigtig luft.
en af mine veninder har astma, og jeg prøvede så at puste i hendes ting, og jeg kunne ikke en gang puste lige så meget som hende.
ca. 10 gange om året får jeg det sådan at det gør rigtig ondt at trække vejret og i går fik jeg det så værre end fr, og i dag er det meget anstregende at trække vejret, og jeg bruger mave musklerne vildt meget.
den sidste uge har jeg også haft vildt meget hovedpine og lidt kvalme.
så nu har min mor endlig fået mig overtalt til at gå til læge i morgen.
nogen derude der har prøvet noget lignende?
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
men det peakflow-meter (den ting du pustede i) der .. min søster kan heller ikke puste mere end jeg kan, trods jeg har astma og hun ikke har ..
Hvis det ikke er noget der sådan går i udbrud eller noget, kan du ved lægen få noget der hedder Terbasmin også kaldt den blå eller blå inhalator). Det er en inhalator som hjælper efter få minutter den er ikke forbyggende eller noget, men hjælper i det øjeblik du har brug for den.
jan 2007
men når du alligevel skal til læge, så få også taget en priktest.
maj 2007
Følger: 97 Følgere: 94 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 1.100
bare lidt sjovt med hovedpinen og kvalmen.
hvis jeg bare trækker vejret overfladisk får jeg kvalme, men hvis jeg så bruger en masse krafter på t få luften helt ned i maven bliver det bedre
jan 2007
bruger du kun brystkassen eller kun abdonen (det nederste af maven) eller begge dele ??
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 105
Hvis det er så slemt som du beskriver det ville jeg kontakte vagtlægen og få det tjekket med det samme, det kan være et anfald du har, evt pga forkøelse eller lign, og det kan de hjælpe med hurtigt.
jan 2007
det eneste de kan give dig er en maske med ilt og noget beroligende..
men desværre har jeg ikke gode oplevelser med vagtlægen .. da jeg blev indlagt havde jeg det så dårligt og jeg brækkede mig flere gange på vej der op fra parkeringspladsen, fordi jeg ikke kunne gå og trække vejret samtidig . Det eneste de gjorde der var først at jeg kunne vente 4 timer for der efter at få af vide at VI kunne køre videre til børneafdelingen, trods vi sagde at jeg ikke kunne trække vejret(som de kunne se) pluds at jeg havde brækkede mig flere gange mens vi gik og en masse andet.. de gjorde INTET ved mig.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 105
Jeg er selv astmatiker samt mine børn er og mine mosters børn er, og jeg har flere gange været afsted med samme symptomer og det er ikke beroligende man får!!!
Min moster fik fordamperen hjem til to af hendes børn netop fordi det andet ikke kom ordentligt ned i lungerne og ikke virkede hurtigt nok!!
Hvad ang. vagtlægen har jeg fundet ud af at det handler ofte om at være stædig og strid nok.
jan 2007
nok undersøgte de mig og sådan, der efter fik jeg så afvide at vi skulle køre til afdeling nord, aalborg, hvor jeg var indlagt i 10 dage
maj 2007
og han kunge ikke rigtig hører noget på lunger eller hjerte, så jeg skal til yderligere undersøgelse på sygehuset, men der var vente tid, så indtil da har jeg fået en inhalator
Jeg har før fået taget priktest og blodprøver.
jan 2007
hvor gammel er din priktest?
okay, så må vi se hvad de siger på sygehuset .. (:
maj 2007
jan 2007
Kan ikke trække vejret rigtig.