{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

Føler ikke jeg kan trække vejret ordenligt {{forumTopicSubject}}

Hej
De sidste par dage har jeg ikke følt at jeg kan trække vejret ordenligt..
Jeg føler ikke jeg får luft helt ned i lungerne.. Det er værst når jeg ligger ned, fx. Om aftenen når jeg skal sove... smiley
Som lille havde jeg en form for astma, hvor jeg havde en iltmaske på, og tit havde nogle anfald. Kan det være det som er begyndt at komme lidt igen efter så mange år?
Når jeg ikke kan trække vejret ordenligt, bliver jeg helt frustret og panikken, og så er det bare som om at der bliver lukket lidt mere for luften smiley
Nogen som har oplevet det samme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler ikke jeg kan trække vejret ordenligt
  • #2   26. jul 2015 Jeg har været igennem det samme som du beskriver. Jeg har astma. Lå også tit i min seng om aftenen og kunne ikke tage en ordenlig dyb indånding og blev derfor panikslagen og frustreret. Det viste sig jeg havde fået min astma igen. Jeg har fået nogle spray for det men har aldrig følt de hjalp så bruger dem ikke - dette anbefaler jeg dog ikke.
    Men jeg har lært st styre det og panikkede ikke mere, det har faktisk fjort mig rolig i situationer som hvis jeg er ved at blive kvalt i et eller andet (altså forholde mig roligt, nu er det jo ikke fordi jeg kvæler mig selv hver dag) men jeg har et problem med luft..-.-

Tag til lægen og få lavet en af de der pusteprøver. Du kan også 'bare' ha dårlige lunger ..

• #3   26. jul 2015 Har også været der, dog er der ingen der kender årsagen til det..

for mig sker det sådan lidt her og der, ofte hvis jeg er stresset sker det..
    eneste der hjælper for mig er at tage luft ind hvor jeg ikke forsøger at få det helt ned, men gør det en helt masse gange, lidt ind, lidt ud lidt ind lidt ud, og så en dyb vejrtrækning, og sådan bliver jeg ved, samt forsøger at fokusere på noget andet..

om natten når jeg har det ser jeg tv, det beroliger mig..

• #4   26. jul 2015 Tusind tak for svar smiley
    Jeg prøver at tage til lægen

• #5   26. jul 2015 Det kan også nemt stamme fra ryggen? Ryg-problemer kan godt give ondt i brystet og vejrtræknings-problemer

• #6   26. jul 2015 Jep, jeg kender det. Men jeg kender så også grunden til det.. Jeg har kæbeproblemer, som gør, at jeg spænder i kroppen, fra hovedet og helt ned i ribbenene. Det gør så, at jeg faktisk ikke trækker vejret ordenligt og helt ned i lungerne, som man skal. Er dog i behandling ved en fysioterapeut smiley

Kommentér på:
Føler ikke jeg kan trække vejret ordenligt

Annonce