{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

jeg føler jeg svigter {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg står i den situation nu, hvor jeg er total magtesløs. Her for snart 3 år siden fik jeg til opgave at ride en hest for min ridelærer, fordi hun var for vild til undervisning. Jeg red hende i 2½ år, men måtte efter i sommers stoppe med at ride hende, da jeg går i skole 8 timer om dagen og har lektier og arbejde ved siden af.
Hun var en meget reseveret hest, og ikke mange fik lov til at gå ind til hende som jeg gjorde. Ikke mange kunne ride hende, fordi hun var for voldsom, og ikke mange fik lov til at hente hende fra fold. Alt det havde jeg fri adgang til, hun stolede på mig og var altid glad for at se mig. Vi fik opbygget et virkelig tæt bånd sammen.
Nu har jeg ikke set hende i 3 måneder, og snakker så med gamle veninder, og de fortæller at hun bare står stille nu, fordi hun er blevet "tosset". Jeg føler virkelig jeg svigter hende.
Det er ikke for at jeg skal have nogle råd til hvad jeg skal gøre, skal forhåbelig op og besøge hende her i næste weekend. Men hvis nogen kender den følelse, så er i åben til at skrive jeres historie. Havde bare brug for at få det ud, for det tærer virkelig på ens samvittighed smiley

Hun er i min profil - Tøsen: http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=77355

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg føler jeg svigter
  • #1   25. nov 2010 har også virkelig ondt af rideskole hestene der hvor jeg går...
    har på samme måde som dig også lige fået en hest jeg skal ride fordi den er for "tosset" til at gå rideskole det er bare så synd den er kun 4 år og jeg skal longere den i 1 time før jeg for lov at sette mig op på den....sådan ville jeg normalt ikke ride en hest smiley mén det skal jeg....

fik også af vide første gang jeg skulle lægge hovedtøj på at den SKULLE være i boksen fordi den stejlede og knækkede det hele og løb men da jeg puttede det på gjorde den ingenting...har virkelig ondt af ham, han er bare en hest man skal have forståelse for så vil han gøre alt for en smiley
    men det er der desværre ikke mange der har over for en rideskole hest :'/

• #2   25. nov 2010 anja:
    Tøsen var dog ikke vild på den måde, hun var bare ikke tryk ved andre, og løber meget når andre ryttere kommer på hende. et eksempel: Jeg havde været til time inden på en dv'er, og bagefter var der en der skulle ride Tøsen. da jeg kommer over i hallen senere for at se hvordan det går, er rytteren på vej af for at sætte hende i stalden fordi hun ikke kunne styre hende, jeg går så over og henter min hjelm og sætter mig på hende, også er der ikke den mindste, der er hun en engel.

Er bare så ked af at ingen har mod på at gøre noget for hende som jeg gjorde, tog mig af hende og gjorde hende tryk ved mig, og nu kan jeg ingenting gøre, og er bange for at min gamle ridelære nu vil skille sig af med hende, eller i værste fald aflive hende, fordi hun er for voldsom.

• #3   25. nov 2010 Ja det er jo det min ridelære kæmper meget for hestene hun spurgte mig engang da jeg var den eneste der red på en bestemt hest:
    vil du ride den for så beholder vi den smiley

• #4   25. nov 2010 anja: ja det er lækkert når man ved, man er med til at give en hest et bedre liv smiley

• #5   25. nov 2010 Ja smiley

• #6   26. nov 2010 • Dressurteamet • vi to, er som én • .
    Ja, det er det.. og den kærlighed hun havde brug for, gav jeg hende, og nu er der ingen der tager sig af hende, som hun fortjener. hun får lov til at komme på fold, men ingen hygger eller snakker med hende.. derfor gør det virkelig ondt på mig, at jeg ikke kan gøre noget for at give hende den trykhed jeg gav hende engang..

Kommentér på:
jeg føler jeg svigter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce