{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svært at komme op?
  • #1   17. nov 2008 Få en til a trækker dig

• #2   17. nov 2008 har du tjekketr at der ikke er noget i vejen med dens ryg eller sadlen - hvornår har den fået ordnet tænder?

• #3   17. nov 2008 hvordan står han når du ellers bare træner stå fra jorden af ??

- jeg vil sørge for at stop og stå først er helt på plads fra jorden inden jeg begynder at svinge mig i sadlen
    - derefter vil jeg bruge en skammel til at komme - især når han ikke er ældre
    - så vil jeg, hvis det var mig, først kun stå på skamlen mens han står pænt ved siden uden at flytte sig, det vil jeg træne nogle gange sådan at det går fint - uden at komme helt op
    - derefter vil jeg prøve at svinge mig op- begynder han at gå, så ned og om igen. Først når den ikke siger noget til det heller vil jeg blive i sadlen og ride som ellers.

• #4   17. nov 2008 jeg ville få tjekket at der ikke er noget i vejen med, sadel, ryg osv. kunne godt være den havde ondt.

• #5   17. nov 2008 jeg selv stiger personligt aldrig op på en hest før den står- gider simpelthen ikke at den ikke hører efter, om det så må tage et kvarter at komme op før den står stille ..
    dog hvis det ikke er frygt men fordi den ikke lystre får den det også at vide, at sådan noget finder jeg mig ikke i .

• #6   17. nov 2008 Synes du skal undersøge om det kan være sadlen?

Ellers er det bare godt med tolmodighed, du skal ikke skælde ud når den gør det forkert, (du må selvfælgelkig godt tale bestemt) men rose den når den står stille og HUSK rolige bevægelser og tale roligt til den smiley

Om det tager 1, 5 eller måske 15 minutter at komme op er ligemeget, bare giv dig god tid smiley

• #7   17. nov 2008 Den er nok ikke klar til det stadie endnu så, du må forberede den noget bedre.

• #8   17. nov 2008 Kan du ikke bare binde den eller få en til at holde den? Nogle heste kan godt have svært ved at finde ballancen de første gange der er en sæk kartofler, der vil stige op i den ene side, og så kan de godt trippe lidt, og vende sig lidt...

Jeg ville nok ikke tjekke tænderne som det første....... Og muligvis kan den have ømme rygmuskler, når den sådan skal igang med at gå med noget på ryggen, så det kan være de skal maseres eller blødes lidt op, hvis det er noget med ryggen...

Men min umiddelbare tanke var nok mest, at den blev lidt forskrækket over du tog ballancen fra den, og det må du så øve med den, ved gradvist at øge vægten i bøjlerne, i begge sider, for at træne muskler på begge sider af ryggen.

• #9   17. nov 2008 En god idé er at finde en sten eller skammel. Stille den på banen, eller et sted hvor der er god plads, og så få hesten tæt til skamlen så du kan "glide" dig op på hesten. Altså lægge benet på sadlen og så glide op på ryggen. Meget smart hvis det er en skammel hvor du kan stige op fra alle sider, så hvis hesten går rundt om skamlen, at den ikke skal stå et bestemt sted for at kunne komme op. Ros ved god opførsel, og ignorer dårlig, og smart med en hjælper der kan skubbe hesten ind til skamlen. God fornøjelse smiley

• #11   17. nov 2008 Jeg vil få en dyrlæge ud til at starte med for at tjekke om der er noget i vejen med ryggen??

• #12   17. nov 2008 Ellers så prøv og stig op fra den anden side?
    Det behøver ikk være den samme side hver dag..

• #13   17. nov 2008 Jeg ville udelukkende gøre som jannie Anita, my prince forever!:D< 3.

Jeg har samme problem med min hoppe på 6, som heller ikke kan se det sjove i at jeg skal op. Stop-knappen er blevet installeret, men så snart man rører sigbøjlen virker den ikke mere smiley

Så vil snart træne hende i at stå pænt ved siden af en havestol, nusse hende lidt, give hende godbider når hun står pænt længe, så hun ved at det er egentlig ok at stå ved siden af den stol. smiley - og ja, hvis hun går, så om igen. :o)

• #14   17. nov 2008 og jeg ville, som andre også skriver; stige op fra en sten/skammel eller lign. Det er ikke rart for hesten at vi stiger op på den naturlige måde + vi kan rykke sadlen skæv med tiden. smiley

Kommentér på:
svært at komme op?

Annonce