Ny hest - svært at komme i gang! {{forumTopicSubject}}
D. 29 april 2011 fik jeg min dejlige nye hest, fjorshetsen Lue Klattrup.
Jeg har tidligere trænet rigtig rigtig meget groundwork med min 'problemhest' Lance Calidos, som nu har vist sig at være skadet - heldigvis..
Nå, men jeg har fået en ny hest, som jeg er utrolig glad for, og vi er også gode sammen mener jeg, han er god at ride, nem at kontrollere og endelig er han ridelig. Rigtig ridelig - en jeg kan ride dressur på!
Det har jeg alligevel savnet, selvom jeg bildte mig selv ind, at jeg ikke gjorde, så jeg har nydt at ride ham.
Nå, nu til sagen: Jeg vil gerne have et bånd der minder om det jeg har haft til Calidos, og at det er kommet gennem groundwork er jok ret sikkert. At kunne gå side om side med min hest, lave e der synkronøvelser og tøffe rundt i cordeo var FANTASTISK!
Men efter jeg har fået den nye og jeg kan ride, så har jeg ligesom ladt mit groundwork gå til siden. Jeg vil gerne i gang igen, og jeg vil ikke snyde ham eller mig selv for de her oplevelser, men jeg syntes det er utrolig svært, at komme i gang.
Nogen gode forslag til, hvordan jeg kan komme ordenligt i gang?
- Skal siges at jeg normalt arbejder efter Ute Lehmanns principper, og jeg har da også introduceret ham for noget af det, men da han også er anderledes at træne end Calidos skal det jo også lige tages til mine tanker.
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 447 Svar: 1.934
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 447 Svar: 1.934
Blogger
Følger: 296 Følgere: 341 Heste: 3 Emner: 378 Svar: 1.420
Hvis øvelserne var gode til din anden hest, er de vel ogsåfine til den nye? Bare tilrettelæg dem efter den måde din nye hest skal trænes på.
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
Når jeg har været på nogle af mine lange ture hvor min hest har fået lov til at strække ud på stranden og jeg bare har hygget med den hele dagen, så kan jeg virkelig mærke et bånd mellem os. Det har altså ikke noget med en speciel øvelse at gøre.
jul 2005
Følger: 139 Følgere: 128 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.685
Jeg mener ikke at hele mit venska og det forhold jeg har til Calidos er pga. min træning, men vores træning har gjort, at vi virkelig har lært hinanden at kende, og den vej igenne har jeg lært meget om ham og vores forhold er blevet forbedret:)
For et par uger siden måtte jeg opgive at fange Lue (min nye), da han ikke ville med ind, og vores går uden grime så det kunne være håbløst. Men uden noget andet end at hygge med ham når jeg fik ham ind, så var han efter et par dage allerede sød og kom mig o møde - så vi er da på vej:):
aug 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 232
Hmm ellers er det er god og praktisk ting at øve at stå stille selvom du går rundt om hesten...
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
Jeg vil træne bakke øvelsen
jeg vil gå en masse ture og bede ham stoppe og gå (stop and go)
jeg vil tage ham et sted hen hvor han må græsse, bare ham og mig i grimen
Senere vil jeg træne stræk øvelser og holdning efter den akademiske ridekunst med at søge frem og ned mens man går med hesten rundt i "longe" og bøjer den, den øvelse kan jeg virkelig godt lide (har først lige selv lært den
Det er godt at have øvelser som kan strække og bøje hesten syntes jeg
Håber du kan blive inspireret
Ny hest - svært at komme i gang!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside