{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

En lille historie.... {{forumTopicSubject}}

Ville gerne høre hvad I syntesXD... Ikke en stil eller noget men bar noget jeg skrev for sjov.
-Vil gerne være journalist når jeg bliver voksen, så ville gerne høre Jeres mening.

16- årige Caroline styrede mod den store forhindring der tårnede sig op foran hende på 110 centimer.
Hendes hest Fanelli som var hendes egen vallak hun kaldte Flipper, gjorde sig klar og Caroline lagde sig en anelse fremad for at lette vægten fra hestens ryg. Hver en muskel i Carolines krop gjorde sig klar til hoppet. Hun satte af og hendes hænder gav automatisk blidt efter på tøjlen.
Caroline havde reddet siden hun var 5 år gammel og red indtil videre landstævner på den dejlige og rutinerede hest, Fanelli.
Fanelli var en brun vallak, 12 år som Caroline havde fået i konfirmations gave.
Caroline mærkede det lette bump, der kom da hun landede på jorden igen og hun åndede lettet op. Hun trak tilbage i tøjlen et par gange, før den springglade hest ville stoppe. Fanelli kastede en gang med hovedet og Caroline klappede den.
”Så Flipper, rolig nu!” beroligede hun den og smilte. ”Flot!” Råbte hendes far som var hendes træner Jens, til hende. ”Kom over den røde og hvide, så tysker springet, den grøn gule, og til slut kombinationen,” beordrede han og Caroline gjorde sig klar. Hun kortede tøjlerne og lagde det udvendige ben lidt tilbage, og satte i galop.
Hun styrede mod den rød-hvide forhindring og mærkede igen suset i maven da hun svævede over forhindringen.
Hun red banen fejlfrit igennem og klappede Fanelli. ” Godt for i dag Caroline, skridt ham af og sæt ham op. Vi spiser om en halv time.” Sagde faren og gik. Caroline snøftede ind engang og klappede hesten igen. ”Super godt dreng, dygtig” Hun skridtede i 10 minutter og satte hesten ind.
Klokken halv 6 gik Caroline gennem bryggerset og ind til hendes mor, Karen som stod og var ved at forme frikadeller. ”Hej mor, det dufter godt!” sagde hun og plantede et kys på hendes mors kind. ”Tak skat, vil du være sød at dække bord?” spurgte hun og Caroline nikkede.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille historie....
  • #1   14. nov 2008 fortsætter den ?

• #2   14. nov 2008 Ja... kan sætte noget mere ind... HVorfor?

• #3   14. nov 2008 jeg vil gerne læse mere ! xD

• #4   14. nov 2008 mere den er pisse god

• #5   14. nov 2008 Lige en rettelse:

"Caroline gennem bryggerset og ind til hendes mor"

Det hedder "og ind til SIN mor", fordi der er hendes egen mor der bliver snakket om (;

• #6   14. nov 2008 Men den er godt skrevet (;!

• #7   14. nov 2008 Ok herXD:

”Gik det godt med at springe?” forhørte moren sig og Caroline nikkede igen: ”Ja super godt han var så sød!” Karen nikkede og fortsatte: ”Hvorfor går du ikke op og tager den der kjole på fra moster og onkel? Den klæder dig sådan!” ”Ellers tak! Hvis jeg skal skifte til noget skal det være jeans,” fastslog hun og gik ovenpå for at gå i bad og skifte. Karen kiggede efter sin datter og rystede opgivende på hovedet.
    10 minutter senere kom Caroline skrålende ud af badet. ”Gimme Gimme a man after midnigt!” Hun havde været i biografen sidste aften for at se mamma Mia sammen med hendes bedste veninde Sanne, og de havde hygget sig rigtig meget. Caroline svingede et håndklæde om håret og tog en bluse på og et par bukser. Hun smilede til sig selv i spejlet og løb ned af trappen. ”Hej Mor!” grinte hun. Igen var hun nede i det lille hyggelige køkken hvor hendes mor nu var ved at lave sovs. ”Hej skat! Blev det til noget med det bord?” Caroline nikkede og sagde: ”Jeps! Hvad med far og Jesper?” Jesper var hendes ældre bror som var 17. Han red også. ”De kommer ind lige om lidt,” sagde Karen fraværende mens hun rørte rundt i sovsen. Der gik endnu ti minutter og Caroline blev færdig med at dække bord. ”Jeg går lige ud for at tjekke om der er noget i vejen!” sagde Caroline med bekymret mine. Hun løb henover gårdspladsen og ind i stalden med plads til 15 heste. ”Hej pusser,” sagde hun og agede hendes anden hest, hingsten Sin Claire. ”Jesper? Jeeesper? Er du her?” Hun gik lidt længere ned af staldgangen og så derefter sin storebror. ”Hej Caroline,” sagde han. ”Hej, kommer du med ind? Jeg troede sgu der var sket noget med jer!” Jesper grinte og slog med armen. ”Og hvad skulle der så ske lille Caroline?” Caroline rystede irriteret på hovedet over sin brors reaktion. ”Hvor er far?” spurgte hun gnavent. ”Her Caroline!” råbte Jens. ”Kommer I?” ”Vi skal spise!” sagde Caroline, og de gik alle tre ind.

• #8   14. nov 2008 Sarah: Tak:)

• #9   14. nov 2008 Mere ! xD

• #11   14. nov 2008 skal lige skrive detXD

• #13   14. nov 2008 Tak skal du have:) JEg elsker det ogs, og har flere noveller liggende, dog ikke helt færdige;D

• #14   14. nov 2008 Her kommer der mere:

”Så er vi her,” sagde Jens til sin kone og satte sig ned for at spise.
    Caroline fulgte hans eksempel, og Jesper ligeså. Snart sad de alle fire omkring bordet i det lille køkken. ”Børn... Der noget jeres mor og jeg har snakket længe om.. Vi skal flytte!” sagde deres far midt i maden. ”HVAD?” Caroline skreg henover bordet. ”Ja hvad? Hvad mener i med at flytte?” spurgte Jesper forvirret. ”Ja vi skal flytte din nød, fat det dog,” snerrede Caroline til sin bror. ”Hvorhen?” Hun kiggede irriteret på sine forældre. ”Ja, lad mig sige så meget at det er langt væk. Så, Caroline, du må ikke tage det så tungt men du må sige farvel til Sanne!” ”HVAD? Jeg flytter ikke nogen steder!” Hun tog hænderne til bordet, rejste sig op, skubbede stolen væk og løb op på sit værelse. Hun sørgede for at trampe rigtig meget på trinene så de kunne høre hvor sur hun var. Hun var også lige ved at smække med døren men gjorde det ikke. Det ville sikkert bare gøre tingene værre end de var.
    Hun smed sig på sin seng og begyndte at græde. Hun havde jo boet på gården hele sit liv. Hun ville ikke kunne klare at flytte. ”Åhr, hvorfor kom de også med den åndsvage ide? Hvad hvis jeg slet ikke kan få Flipper og Sin Claire med? Gid jeg lige havde ventet med mit hysteriske anfald i 5 minutter så jeg måske havde hørt lidt om stedet!” Hun begyndte at græde endnu højere, og først da det bankede på hendes dør holdt hun op. ”Hvem er det?” råbte hun. ”Det er mor! Må jeg komme ind?” spurgte Karen med forsigtig stemme. ”Jaja,” Caroline sukkede højlydt og vente ryggen mod døren så ikke hun kunne se moderens ansigt.

Der går lige lidt længere tid denne her gang, skal lige i bad!

• #15   14. nov 2008 skriver nok først videre en anden dag... Men snart lover jeg;D

• #16   14. nov 2008 mere mere

• #17   14. nov 2008 M.A.J: skal nok skrive videre en anden dagXD

• #19   14. nov 2008 Vildt godt skrevet min :D<3

• #20   14. nov 2008 Du skriver godt Nanna smiley - det kan være at du skal være forfatter smiley

• #21   15. nov 2008 ”Åh lille skat. Vil du ikke nok kigge på mig!” Caroline vendte sig med et ryk om mod sin mor. ”Tilfreds?” snerrede Caroline. ”Caroline! Stop det! Jeg ved du er ked af det, men lad mig nu fortælle hvor vi skal flytte hen og hvorfor!” Karen var blevet træt af at Caroline udnyttede situationen lidt for meget. ”Jeg er pisse ligeglad med hvor vi skal flytte hen! Vi har det jo fint her!” Nu havde Caroline rejst sig op i sengen og stirrede på sin mor.
    ”Også selvom det er til et større sted med plads til flere heste?” Caroline lyttede lidt mere intresseret. Hun kneb øjnene sammen til en tynd smal streg og sagde: ”Hvorfor skal vi flytte?” ”Far skal hjælpe Hasse Hoffman med alle hans heste. Sammen med dig og Jesper. Og i får en lille procent del når hesten er solgt. Vi skal bo på gården, hos Hasse hvor vi så for et stykke jord, lidt større end det her. Og du er jo lige gået ud af skolen! Du må gerne vente et år med at tage på universitetet så du kan koncentrere dig om dette. Og.. Så er der også en anden ting. Du vil kunne få undervisning af Janni Nietz. Hende der vandt Danmarks mesterskaberne på Sin Claire før vi købte ham,” Karen kiggede håbefuldt på Caroline. ”Mor! Jeg.. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Det bliver totalt fedt og sådan noget, men hvad med Sanne? Jeg ville sådan ønske hun kunne komme med!”
    Caroline snøftede. ”Jamen lille skat dog. Jeg tror ikke du vil få tid til at savne hende! Og du får nye venner! Det lover jeg dig! Vi flytter allerede på tirsdag.” Caroline sukkede.
    ”Jeg gætter på jeg skal sige farvel til Sanne i morgen!” Moren kiggede medlidene på Caroline. ”Ja min skat, det skal du!”

De næste par dage gik hurtigt for Caroline. Hun græd og græd og pakkede tøj, så hun var klar til at flytte. Hende og Sanne tuede som besat hele dagen før og de var meget triste.
    Tirsdagen kom og de var helt pakket og parat. Hestene var kørt dagen i forvejen og Caroline sad i sin fars hestetransporter sammen med sin far.
    ”Glæder du dig?” Jens skævede hurtigt hen til Caroline , for så hurtigt at vende øjnene mod vejen igen. Caroline trak på skulderne. ”Det ved jeg ikke rigtigt.” Jens ignorede hendes svar og fortsatte: ”Dyrlægen bor der også med sin famile. Han har en søn og en datter på din alder. De er vidst tvillinger.” ”Skønt! De er sikkert bare snobbede!” Caroline vendte sig irriteret mod vejen. ”Caroline.. Hør på mig min pige. Det er en stor chance for din mor og jeg og vi kan virkelig komme frem i verden med dette her! Ødelæg det nu ikke for os vel?”

Værsågod;D

• #22   15. nov 2008 du bare knald god til det de, vi vil da vide mere

• #23   16. nov 2008 smiley

• #24   16. nov 2008 Super godt<3

• #26   17. nov 2008 Jens kiggede stadig på vejen. Caroline vendte sig om mod sin far: ”Hvad mener du med at jeg ikke skal ødelægge det for jer? Tror du ligefrem jeg vil ødelægge det? Tænk at du siger det!” Hun kiggede med vrede øjne på sin far. ”Caroline! Vil du så te dig ordentligt! Jeg vil slet ikke finde mig i du snakker sådan til mig! Nu holder du din mund okay!” skændte Jens. ”Hmf!” sagde Caroline og hendes mund blev til en smal streg.
    1 time senere drejede Jens den store hestetransporter ind ad en indkørsel. Caroline tabte både næse og mund da hun så hvor stort det hele enlig var. Der gik store flotte heste rundt i alle indhegningerne. ”Hvor er her flot far!” gispede hun og havde helt glemt deres skænderi. Jens smilede. ”Jeg er glad for at du kan lide det!”
    5 minutter senere parkede Jens transporteren og Caroline sprang ud. Jorden knasede under hendes fødder, og vinden tog far i hendes lange brune hår. Der kom en mand gående. ”Det må være Hasse eller dyrlægen!” tænkte Caroline og satte hende sødeste smil op. ”Hej Jens! Dejligt at se dig” sagde manden. ”Hej Hasse! Ja tak og i lige måde!” ”Og du må være?” begyndte Hasse og Carolin e afsluttede sætningen: ”Caroline!” Hun smilede. Hun begyndte at bakke baglæns og pegede med fingeren. ”Jeg kigger mig lidt omkring okay?” sagde hun og da Jens nikkede gik hun med rask skridt mod staldene. Hun gik ind i en stald med plads til cirka 30 heste. ”Wow.” sagde hun og kiggede imponeret rundt omkring. ”Hej,” sagde en stemme. Caroline vendte sig forskrækket om og fik en hårtot i munden. Hun fjernede den hurtigt og sagde ”Hej, hvem er du?” til en skikkelse ikke langt fra hende. ”Dyrlægens søn, Nikolaj” sagde han og lidt efter kom han søster og sagde: ”Og jeg er hans søster, Lina.” De smilede begge to. ”Jeg hedder Caroline” sagde hun og smilede. Hun kiggede på Nikolaj, han så ganske sød ud. Og så var han også ret så lækker.

• #27   17. nov 2008 ÅÅÅÅÅH NANNA! NU VED JEG BARE GODT HVEM DU BEGYNDER OG TÆNKE PÅ :D:D:D:D:D<3

• #30   17. nov 2008 TBR: MUWHAHAHAHAHA

• #31   17. nov 2008 LALALALALAL!
    - JEG SLADRE! (not)
    OG I DIN ORDSÆTNINGSHISTORIE VED JEG OS GODT HVEM DET VAR DU TÆNKTE PÅ!
    LÅLÅLÅLÅLÅÅ NANNA ER BESAT AF HAM!!! :D:D:D:D xD

• #32   18. nov 2008 BaahXD

• #34   25. nov 2008 kom nu vidre på den histore

• #35   6. dec 2008 ”Caroline,” gentog han og Lina fniste. ”Han har ikke snakket andet om at endelig kom der en pige!” Caroline smilede. ”Du har måske ikke nok i din søster?” ”Haha meget sjovt,” han smilede lidt. ”Kom skal jeg ikke vise dig rundt? Lina, vil du være sød at kigge til vores heste?” Lina grinte. ”Jaja bror,”
    Caroline og Nik gik ud af stalden. Hendes far stod stadig hende i skyggen af hestetransporteren og snakkede. ”Der er min far,” sagde hun og pegede. ”Okay, er det ham der er den nye berider?” spurgte Nik interesseret. ”Ja, sammen med min storebror Jesper og jeg.” ”Hvor er han betænksom at spørge om sådan noget,” tænkte Caroline. ”Er du så god til at ride?” spurgte han og Caroline nikkede. ”Altså det ved jeg da ikke rigtigt. Det kommer jo an på hvad man syntes,” Nik kiggede på hende og smilede. De gik hen mod en større bygning der lignede et ridehus. ”Er det her vi rider?” spurgte hun, og Nik svarede ja. ”Rider du også?” og han nikkede.
    ”Kom lad mig vise dig hvor i skal bo! Det er ca. 100 meter fra os af.” ”wow, er det så stort? Hvor mange tønder land er her?” ”100, og vi er 2 familier om det. Og så selvfølgelig Hasse. Vi familier har 12 tønderland, men vores huse ligger tæt på hinanden, også ejer Hasse resten.” Caroline nikkede imponeret. ”Du har godt nok styr over det hva’? sagde hun og han grinte. ”Ja, jeg har også boet her siden jeg var 8!” ”Cool nok..” sagde hun og de gik lidt i tavshed. ”S.. Skal du ud og ride i dag?” spurgte Nik og smilede nervøst. ”Nej, jeg tror jeg venter til i morgen” sagde hun og smilede. ”Åh! Nå ja det forstår jeg selvfølgelig godt men skulle jeg ikke tage og vise dig rundt i morgen? Altså til hest? De gode ride områder og sådan noget?” Nik kiggede på hende. Måske lidt for længe, tænkte Caroline. ”Jo det lyder dejligt!” sagde hun smilende. De nåede hen til Carolines hus igen og da de sagde farvel stod de begge sådan lidt nervøst.

HVis ikke det passer med det jeg har skrevedt tidligere er det fordi jeg har ændret det lidt.

• #36   7. dec 2008 ”nå men.. Æh. Vi ses i morgen ikke?” spurgte Caroline. ”Jo.. Jo det gør vi ,” nikkede Nik.

Caroline kom ind i huset og der mødte hende et syn der ville noget. Det var et okay stort hus med 1. sal og 2 toiletter. Der var fire værelser, Et til Jens og Karen, så et til Caroline og Jesper og til sidst et arbejdsværelse som også skulle bruges til gæsteværelse. ”Det skal nok blive godt,” tænkte Caroline fascineret. ”Hej mor!” Sang hun til Karen som farede stresset og forvirret rundt. ”Hej skat, vil du være sød at gå op på dit værelse og gøre det rigtig flot? Jeg har malet det i de farver du ville have det og sat de købte møbler på den måde som du ville have det! Vi får dyrlægen og deres børn, og smeden og hans søn og kone, og Hasse! Så skynd dig nu lidt. Jeg forestillede mig at du og Jesper kunne være sammen med de unge.” Caroline nikkede og skyndte sig ovenpå hvor hun vidste hendes værelse lå. ”Her er fantastisk!” tænkte hun og stirrede forbløffet på det rum som nu var hendes. Hun begyndte at støvsuge og støve af, mens hun tænkte på hvordan smedens søn var.

Kapitel 2

2 lækre drenge, men kun en Caroline!

Klokken 18:00 havde Caroline været i bad og det bankede på døren. ”Jeg åbner!” råbte Caroline, som allerede var godt tilfreds med sit nye hjem. Hun stormede ned af trappen og åbnede hoveddøren. Hun fik et sus i maven da hun så Nik stå i døråbningen sammen med hans far og Lina. ”Hej Caroline!” sagde de alle og dyrlægen Carsten gav hånden. ”Jeg hedder Carsten,” sagde han og Caroline nikkede. ”Hej Lina og Nik!” ”Hej!” sang Lina og Nik nikkede. Han smilede til hende og så gik de alle ellers ud i køkkenet. 5 minutter efter bankede det på igen og Caroline gik ud i gangen. Jesper havde allerede fået øjnene op for Lina og de stod og pjattede. Hun åbnede døren og der fik hun et midt ligeså stort sug i maven som hun havde fået med Nik. Det må være smedens søn, tænkte Caroline og blinkede. Der gik lidt tid før hun fik taget sig sammen til at hilse. Lukas som han hed, havde blå øjne og sådan lidt rødbrunt hår var til 9.5 ud af 10 på lækkerhedsskalaen. Nik lå nok kun på et 9-tal. ”Hej” fik hun så endelig sagt. ”Hej” smilede han og gav hånd. Smeden og hans kone, Lisbeth og Michael smilede. ”Kom ind!” sagde hun og viste vej. Til sidst lidt efter kom Hasse. Jens lukkede ham ind og straks var snakken godt i gang. Caroline syntes at Lukas kiggede meget hen imod hende. Det gjorde Nik også men hun lagde mest mærke til Lukas. ”Hvor er jeg overfladisk!” tænkte hun. ”Jeg kender ikke Lukas, har ikke snakket med ham, men det er ham jeg er mest vild med!” tænkte hun.

Værsågod

Kommentér på:
En lille historie....

Annonce