{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Troede jeg havde købt en dressur hest {{forumTopicSubject}}

Ja troede faktisk jeg havde købt en dressur hest. og min spring ridelære sagde faktisk at med den afstamning kunne den ikke springe

Men i dag prøvede jeg at løs springe hende og hun nåede da helt op på 140cm:o)

Har video og en MEGET nem opvarmning
http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=94011

så 120cm
http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=94015

Modtager gerne POSITIVT kritik. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Troede jeg havde købt en dressur hest
  • #3   20. okt 2008 afstamning har intet med spring at gøre,.. det er jo op til den enkelte hest, selvfølgelig kan man sige at man tager en hoppe og hingst med springtalenter og så kommer der et springføl, og en dressur hoppe og hingst giver et dressur føl, men en springafstemmet hest kan jo også gå dressur, så en dressur hest kan jo godt blive født med kapasitet og teknik, til at blive en springer...

• #4   20. okt 2008 tjah det beviser jo bare endnu en gang at det ikke er afstamningen man "rider" på smiley

da jeg købte isabella fik jeg også afvide at hun ALDRIG blev springhest, da der er dressur i afstamningen..

men på trod af det har jeg da sprunget 130/140 på hende smiley

• #5   20. okt 2008 Altså det jeg skriver med at den ikke kan springe er at den aldrig ville kunne nå op og ride internationalt og de helt store klasser.
    selvfølgelig kan hun springe har da aldrig mødt en hest der ikke kan springe.

Undskyld hvis i misforstod den

• #7   20. okt 2008 husk at 90% af springning er faktisk dressur, det er kun selve springet der er er "springning"
    Så selvfølgelig kan din hest springe

• #9   20. okt 2008 lidt lisom i mattematik: nogen gange gir ++ altså minus eller faktisk altid i mattematik. sådan er det ozo med avl engang imellem sker det altså at spring hingst +spring hoppe gir dressur afkom og lieledes omvendt;-)
    købte selv for en del år siden en hoppe som var udekukkende af dressur afstamning men efter grudridning i dressur fik jeg en meget dygtig spring rytter til at prøve springe hende. det skulle jeg så aldrig ha gjort for det endte ud i at hun var sur og umulig bare hun så dressur sadlen men kom vi med spring udstyret var hun klar parat. efter 4 mrd intensiv træning var hun med til fyns mesterskabet og blev nr 7 ud af 58 starter. besluttede herefter at sælge hende da jeg ikke må springe rent læge mæssigt og at et var hestens pasion. under en video filmning til en mulig køber besluttede hun sig for at stige over hovedet på mig mens jeg satte bagbom på en okser op.( jeg er 178cm høj) og tro mig det solgte

Kommentér på:
Troede jeg havde købt en dressur hest

Annonce