{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

jeg deler mine tanker med jer, læs alt {{forumTopicSubject}}

<i><b>JEG VED DER ER MEGET AT LÆSE. MEN HVER SØD AT LÆSE DET HELE. PLEASE. (:

Nogengange er livet bare sådan, ? Jeg er ikke anderledes? Jeg tror bare på noget andet.
Her er min historie fra da jeg valgte at gå ud af den kristne tro.
Det startede egentlig bare med, jeg begyndte at spekulere på konfiramation, og gud og kristendommen, og tænkte på om jeg overhovedet ville konfirameres?. Jeg begyndte at snakke med min mor, og de forskellige venner vi besøgte. De sagde at jeg bare skulle følge mit hjerte, jamen hvad ville mit hjerte. Det var jo det jeg ikke vidste. Jeg vidste ikke om jeg ville konfirameres for penge, fordi jeg troede ikke på gud og jesus. Jeg syntes og jeg synes stadig det er noget være sludder. Men der var mange der sagde til mig, så bliv dog nonfirameret, jeg tænkte, at få gaver for ingenting, at fejre ingenting, er det ikke lidt underligt?
Jeg havde en veninde der blev nonfirameret hun syntes det var skønt at få så mange penge. Jeg tænkte bare da hun var gået igen, dejligt at få så mange penge? Personer giver et andet mennesker penge, for hvad!? Så jeg besluttede, nej jeg ville ikke nonfirameres. Der var ingen tvivl, det var da latterligt. Det blev sommerferie og jeg spekulerede stadig. Vi var på mange ture både med familie og venner ( speedway) hvor jeg fik snakket med forskellige mennesker og personer om det. De sagde også igen, følg dit hjerte. Vi kan ikke bestemme over dit hjerte. De havde jo ret. Skole starten nermede sig igen, og vi skulle begynde til præst. Jeg havde besluttet nu at jeg ikke ville konfirameres. Men mine forældre syntes nu jeg skulle følge konfiramationundervisningen indtil jul. Det syntes jeg der var iorden og jeg forstod godt hvorfor, fordi så vidste jeg jo hvad jeg sagde nej til. Men pengene er jeg ligeglad med og også gaverne. Det handler jo om at fejre sin tro, ikke gaver og penge? Nå, men skolestarten var lige begyndt og jeg fik en rigtig god veninde som hed Annette. Vi havde det så super godt sammen. Jeg nød at være sammen med hende. Vi havde fælles interesser og elskede især heste. Hun begyndte at ride ved mig på welsh-mountainen prima-donna. Vi nød de lange rideture. Vi begyndte til præst og alle spurgte mig, ”iben hvorfor skal du til præst du skal da ikke konfirameres” jeg svarede flittigt igen ”nej. Men mine forældre og jeg syntes jeg skulle følge konfiramant undervisningen.” de lavede himmelvendte øjne af mig. Jeg ignorede det i starten men da der så var gået 1½ måneds tid, Kom disse kommentare ”Iben, du er da så latterlig” ! hvorfor får du dog ikke de penge og fuvker af ?” der kom også mange af dem der hvorfor skal du ikke konfirameres. Jeg svarede selvfølgelig meget pænt igen og sagde stille ” fordi jeg ikke tror på gud og jesus” jeg følte mig, tja, ved ikke hvordan… men lidt nedtrygt når jeg skulle sige det. Og så kom den der igen ” jeg tror da heller ikke på gud, men jeg vil da alligevel.” Hver gang den kom gik jeg bare igen. Men så kom de her fra ne af drengene ” Iben du er sku da så dum, at du kommer.? ” jeg vendte mig rundt og sagde rettere råbte ” Hvad helvede rager det jer? Det her er skuda mit liv, ikke jeres, så fuck af med jeres kommentare til mig. ” jeg gik ind i konfiramant stuen og skrev det hele til min mor. Men hendes mobil lå derhjemme så da jeg kom hjem og min mor kom hjem fortalte jeg hende, det hele, og jeg græd lidt. Nu er jeg så heldig at have annette til min støtte. Og nu er jeg så stoppet til konfiramant undervisning, .. &#61514;

Skriv gerne jeres mening ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg deler mine tanker med jer, læs alt
  • #1   14. okt 2008 jeg tror IKKE på gud (:
    men, jeg måtte ikke nonfirmeres :b
    så jeg er konfir. & jeg fik også 32 tusinde kroner ud af det,
    et fladskærms tv '
    digital kamera
    bærbar
    smykker
    gavekort osvosv ud af det ;D

• #2   14. okt 2008 ja, se. (:
    det er jo det jeg ike vil. Jegf vil ikke konfirameres for tingene, hvis jeg skulle konfirameres, skulle det være fordi jeg troéde på gud ( og jesus) men det gør jeg ikke, så jeg lader være.. smiley

• #3   14. okt 2008 til Katrine * *Storm* *
    jeg er os nermere ateist, men jeg tror på den nordiske mytologi og går meget ind for det.. smiley

• #4   14. okt 2008 Vi er så heldige at have kirken og Gud. Hva så om Gud ikke findes. Vi har vores tro, og som man siger: tro kan flytte bjerge.

Vil du virkelig smide det hele væk for en teenager-idé? Vil du ikke have hvidt bryllup og have dine børn døbt? Hvad nu hvis de gerne vil konfirmeres? Hvad hvis din kommende mand gerne vil giftes i kirken og have sine børn døbt? Har du virkelig tænkt nok over det til at tage beslutningen?

Selvfølgelig handler det ikke om penge og gaver, men det er traditionen i, at blive optaget i de voksnes rækker og få mere respekt. Det er en dansk tradition, og det er en del af at være dansker.

Dette er bare min mening. Fortsæt til konfirmationsundervisningen, og tænk over hvor meget du fraskriver dig.

• #5   14. okt 2008 du behøver ikke tro du må gerne tvivle.. det sgade min præst. jeg tror ikke på alt hvad der står skrevet men jeg tror på der er noget og det er nok

• #6   14. okt 2008 Jeg blev nonfirmeret.. &det er jeg rigtig glad for a jeg gjorde.. Men jeg vil lige rette Ann C... For selvom man ike er blevet konfirmeret, kan man godt blive gift i kirken, og få ens børn døbt...

• #7   14. okt 2008 til Ann C
    .. Et bryllup i kirken handler ikke om kristendommen.! det har vi snakket med præsten om !!!!!!

• #8   14. okt 2008 og Ann C sikken noget vrøvl, men danske traditioner. ! xD

• #9   14. okt 2008 Jeg tror sku heller ikke på gud og jesus, men jeg skulle konf.
    og den dag jeg skal giftes hvis den kommer bliver det på rådhuset, og min kommende man så vil det eller ej.

• #10   14. okt 2008 Jeg synes man holder sig selv og andre for nar i, at man ikke selv kan blive konfirmeret, men at ens børn godt må. Jeg ville ikke føle mig støttet i at blive konfirmeret hvis jeg vidste mine forældre syntes det var åndssvagt, og Gud findes ikke osv. Det hænger ikke sammen.

Men hvorfor spørge om andres mening når man allerede har besluttet sig? Jeg skrev min mening, det var det ateisten bad om.

• #11   14. okt 2008 men jeg er kun 13, og man kan altid blive konfirameret, så hvis jeg fortryder kan jeg altid komme igen. (:

• #12   14. okt 2008 Ann C

I virkeligheden er konfirmationen en bekræftelse af dåben.... Dengang var der én der sagde ja på barnets vegne og til konfirmationen forventes det, at Den Unge bekræfter dette ja.

HVIS man ikke er klar til at bekræfte det p.g.a. tvivl er det da en meget moden og voksen afgørelse at sige "nej tak"

I virkeligheden er trådstarter allerede godt på vej ind i de såkaldte voksnes rækker og jeg synes det er nogle meget fine overvejelser hun har gjort / gør sig.

Iøvrigt kan jeg ikke læse nogen steder at trådstarter påtænker at melde sig ud af Den Danske Folkekirke og dermed har hun jo ikke afskrevet muligheden for efterfølgende konfirmation, bryllyp, dåb og begravelse.

Tem Nutid: Din mor kan være stolt af dig ;o)

• #14   15. okt 2008 heej alle. smiley
    til camilla skov.
    Ja, du er en jeg syntes er klog ( er dem som forstår mig også og som gør det "rigtige"" men du tror på gud, på din måde, og vælger at blive konfirameret, det tager jeg hatten af for... smiley
    -I andre, tak fordi i forstår mig, men ann c. ???????

Kommentér på:
jeg deler mine tanker med jer, læs alt

Annonce