{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.418 visninger | Oprettet:

Katte fælder ? {{forumTopicSubject}}

Her er lige en historie om en syg stodder der fangde min kat. jeg ved godt den er lang, men den er vær at læse.

Fredag morgen da jeg skulle til at cykle i skole, kunne jeg hører en kat jamre rimelig tæt på, så jeg spurgte min mor, om hun også kunne hører det, og hun fortalte at hun havde kunne hører det i 15 - 20 min, men hun havde kaldt på vores kat, (Tumle, han kommer når man kalder) også var han ikke kommet, så det kunne ikke være ham.
Jeg stod og lyttede lidt, og tænkte det kunne være en kat der sad fast eller noget i den stil. Jeg kunne hører at lyden kom inde fra vores genbos have, så jeg satte mig på hug, og kiggede igennem hækken.
Til min store skræk, kunne jeg så se min ejen kat, sidde inde i et lille bitte bur, en katte fælde! Jeg begyndte at tude og råbte efter mine forældre, "det er fandme Tumle, han sidder i en fælde, det psygopat har fandme sat en fælde op!" Så min mor og far løb ned til mig. Min far løb ind i genboens havn (de var heldigvis ikke hjemme) og lukkede Tumle ud. Der var lagt en fisk ind i buret, så det var meningen han ville fange katte.
Jeg tog min kat op satte ham ind i vores hus, gav ham masser af mad og vand, (han er nomalt ikke hjemme, i dagtimerne, og vi har ikke en katte lem ind til huset, men vi turde ikke lade ham gå ude, før vi fik snakket med genboen) min far tog buret og låste det inde i vores garage og smed fisken ud.
Da vi kom hjem fra skole og arbejde, tog min far buret og gik over for at skælde genboen ud. Hans undskyldning var at de havde mår på loftet, og dem ville han gerne fange. Nu er der jo så bare lig det problem at mår ikke spiser fisk, og fælde skal ligesom stå på loftet.
Mine forældre har meldt ham til politiet, dyrenes beskyttelse og dyrenes værn. De kan dog ikke gøre noget pt, men sker det igen, skal vi kontakte dem.
Det er desuden dybt ulovligt at fange tam- eller huskatte. Man må kun sætte kattefælder om hvis man har beviser på at der er vildkatte i området, og at de er generene for en.

Man kan godt sige at min kat har fået nogle mén af oplevelsen, hans har blandt andet sår i hovedet og et "blåt øje" Han er normalt kun inde et par timer om dagen, men i går var han inde i 16 timer i træk, selv om vi åbnede døren ville han ikke ud. Han er så kommet ud fredag aften, men kun en ½ times tid. Han har en kattelem ud til værkstedet, som han ikke tør gå igennem mere (det har samme princip som fælden) Han tør hellere ikke gå langt væk fra huset. Heldigvis er han virker han ikke konstant skræmt, men han er heller ikke som han plejer at være.

Jeg synes bare en min genbo er verdens ondeste mand, jeg tør slet ikke tænkte på hvad der var sket med Tumle hvis vi ikke havde fundet ham, før min genbo. Jeg tror han ville have slået ham ihjel...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte fælder ?
  • #1   4. okt 2008 Hold da op. Jeg kan slet ikke beskrive hvor gal jeg ville blive hvis mine katte blev fanget på den måde.

• #2   4. okt 2008 Han er sgu da syg i hovedet!
    Stakkels mis smiley Håber han prøver igen (uden der sker noget med missen) så I kan få ham af vejen!Ö

• #3   4. okt 2008 Det var da noget af en historie.
    Omg en syg i hovedet mand smiley

• #4   4. okt 2008 oplevede sidste sommer at min ene kat virkede anderledes end normalt.

sådan lidt mut. tog ham op,men da jeg begyndte at løfte på ham nærmest skreg han. kunne så mærke nogle rifter på hans mave og kunne til min store overraskelse finde ud af, at nogen havde skåret et kryds nogenlunde der hvor vores navle ville have siddet.

det var helt tydeligt da vi kiggede at det var t kryds.

og han er ellers så godmodig. er sikker på han har sagt undskyld til gerningsmanden , mens det skete.

• #5   4. okt 2008 pernille K
    Ej hvor trist. Hvordan har katten det nu ?

Jeg kan slet ikke forstå at folk gør sårn noget, det er så sygt langt ude.

• #6   4. okt 2008 han har ar efter det, men heldigvis bliver det dækket af hans halv lange hår under mavsen. hehe. så er han også blevet noget utryg ved nye mennesker og specielt hvis der er flere.

ud over det er han normal.

• #7   4. okt 2008 ja det er desværre et af de minuser der er ved at have udekatte smiley
    Man skal bare lige huske på at det jo er din nabos grund og mener ret sikkert at han faktisk er i sin fulde ret til at fange katte når det er på hans egen grund. Så derfor få jeres kat øremærket eller chippet, hvis han evt. aflevere den ind til politiet eller lignende.

• #8   4. okt 2008 ..Jolly&Camino .
    Vi har snakke med både politiet, dyrenes beskyttelse og dyrenes værn, og der siger alle at det er ulovligt, også selvom det er på hans grund. Hvis han vil fange katte skal han bevise at det er vildkatte og at de er et problem for ham. Og der på skal han slå dem ihjel inden for1½ timer efter de er fanget.

Min kat er både øretatoveret og går med halsbånd.

• #9   4. okt 2008 har set på flere sider på nettet, og det jeg kan finde frem til er at han gerne må fange katte, dog skal han bare kontakte jer først.

men ja det er meget irriterende...man kan jo umuligt forklare en kat at den ikke må opholde sig på en bestemt grund :-S

Kommentér på:
Katte fælder ?

Annonce