{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
386 visninger | Oprettet:

racen ? {{forumTopicSubject}}

jeg synes tit desværre at heste/ponyer bliver oprettet under forkert race. jeg ved ikke om det skyldes at det kan være svært at finde rundt i, især det med at blandinger skal under anden særlig race.

men jeg har lagt mærke til at det er bestemte racer folk forveksler deres hest/pony med.
Det er lige som at folk tror at når bare deres pony er under 1 m så er det en shetlænder også selvom den slet ikke ligner en shetlænder. selvfølgelig kan en shetlænder se meget forskelligt ud, men hvis man er i tvivl og den ikke minder om en shetlænder, er dte så ikke bedst at oprette den som en anden særlig race, indtil man ved med sikkerhed hvad den er ?

tit bliver 3 er ponyer også bare oprettet som welsh mountains. hvilket jo heller ikke er rigtigt .

er jeg bare en gnaven gammel dame, eller er det rigtigt at dette begynder at være et stiende eksempel ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  racen ?
  • #1   24. jul 2008 jeg vil give dig ret...
    ligesom hvis at hesten er sort og man har ladet manen og hovskægget gro, jamen så er det en frieser.. og det samme hvis den er broget, så er det en tinker.
    Og ved man ikke hvad det er, jamen så er det da nok bare en dansk varmblod...

• #3   24. jul 2008 hmm..
    det du skriver er rigtig, men jeg synes også det er åndsvagt at hvis man har en shettet uden stamtavle f.eks. så er det pludselig ikke en rigtig shettet bare fordi den er uden stamtavle, men man ved at det er en rigtig shettet..

• #4   24. jul 2008 Jeg er enig....
    det er lidt træls....

• #5   24. jul 2008 Du har ret, det er ret forvirrende. smiley

• #7   24. jul 2008 det er nemlig det som er så forvirrende, for ved nogle racer så skal den bare være racepræget for at sættes ind under racen andre der SKAL du have stamtavle på den.
    Fx mener jeg er det netop er sådan nogen som shetlændere, friesere o arabere (ret mig hvis jeg tager fejl, jeg er slet ikke sikker på at det lige er præcist de racer) hvor de bare skal have de racepræg som racen har for at stå under, men fx dansk varmblod (igen, kun noget jeg mener) SKAL du have stamtavle fordi de ikke har noget udseendesmæssigt racepræg...

• #8   24. jul 2008 Jeg hælder da også mest til at kan man ikke bevise at éns hest er en bestemt race, så hører den under anden særlig race

• #9   24. jul 2008 okay jeg er glad for at jeg ikke er den eneste det irettere... altså selvfølgelig kan man jo f.eks altid kende en nordbagge. så hvis den ikke har papire kan man stadigvæk se at det er en nordbagge. men når man står med en brun 3er pony uden papire og den abselut ikke ligner en welsh mountain er der nok heller ikke særlig stor chance at den er en welsh mountain jo

Kommentér på:
racen ?

Annonce