12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
racen ? {{forumTopicSubject}}
jeg synes tit desværre at heste/ponyer bliver oprettet under forkert race. jeg ved ikke om det skyldes at det kan være svært at finde rundt i, især det med at blandinger skal under anden særlig race.
men jeg har lagt mærke til at det er bestemte racer folk forveksler deres hest/pony med.
Det er lige som at folk tror at når bare deres pony er under 1 m så er det en shetlænder også selvom den slet ikke ligner en shetlænder. selvfølgelig kan en shetlænder se meget forskelligt ud, men hvis man er i tvivl og den ikke minder om en shetlænder, er dte så ikke bedst at oprette den som en anden særlig race, indtil man ved med sikkerhed hvad den er ?
tit bliver 3 er ponyer også bare oprettet som welsh mountains. hvilket jo heller ikke er rigtigt .
er jeg bare en gnaven gammel dame, eller er det rigtigt at dette begynder at være et stiende eksempel ?
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 58 Svar: 441
ligesom hvis at hesten er sort og man har ladet manen og hovskægget gro, jamen så er det en frieser.. og det samme hvis den er broget, så er det en tinker.
Og ved man ikke hvad det er, jamen så er det da nok bare en dansk varmblod...
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 1.583
det du skriver er rigtig, men jeg synes også det er åndsvagt at hvis man har en shettet uden stamtavle f.eks. så er det pludselig ikke en rigtig shettet bare fordi den er uden stamtavle, men man ved at det er en rigtig shettet..
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.541
det er lidt træls....
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 52 Emner: 64 Svar: 2.959
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 58 Svar: 441
Fx mener jeg er det netop er sådan nogen som shetlændere, friesere o arabere (ret mig hvis jeg tager fejl, jeg er slet ikke sikker på at det lige er præcist de racer) hvor de bare skal have de racepræg som racen har for at stå under, men fx dansk varmblod (igen, kun noget jeg mener) SKAL du have stamtavle fordi de ikke har noget udseendesmæssigt racepræg...
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 119
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
racen ?