{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Stutteri Black Eyes. (Kig) {{forumTopicSubject}}

Her er der et anslag fra en historie jeg er ved at lave.
Når jeg bliver voksen overvejer jeg seriøst at blive journalist eller forfatter. JEg har flere histiorier igang men her er der en af dem.
JEg ville sætte stor pris på at i læste den færdigt og igennem, komme med gode ideer, en lille kommentar om hvad i syntes jeg kan gøre bedre. Og også lige skrive om i vil høre mere:-)
På forhånd tak.

Sine kiggede ud af sit vindue. Der var meget travlt nede på gårdspladsen. Hun så sin far trække den unge fuldblod Runner ind. På stutteri Black Eyes blev der avlet Fuldblod, Oldenborger og Dansk varmblod.
Den 17-årige Sine lige flyttet til gården. Hendes far havde arvet den af en ukendt onkel. Før de var flyttet hertil havde de boet på sjælland. Nu boede de i Jylland. Hun havde svært ved at falde til. Godt nok var der en masse søde heste, men det havde også betydet hun måtte forlade sine gode veninder og sin ekskæreste Jacob. De havde slået op inden hun rejste så de kunne ”begynde på en frisk” som Jacob havde sagt, men alligevel savnede hun ham. Men hun havde sin allerbedste ven med sig, Tasja. Hendes DV hoppe var 7 år gammel og en meget lovende dressur hest. Sine gik ned til sin mor i køkkenet. Hun fandt hende foroverbøjet over nogle parpier. ”Regnskab?” Helle rejste sig med et sæt. ”Ja! Jeg skal ordne nogle papirer omkring huset også videre,” ”men hvorfor blev vi ikke bare boende?” spurgte Sine sin mor. ”Der var gode ridemuligheder, og masser af plads til hestene. Hvis du vil noget med din hest så har du sgu brug for et ridehus at træne i!” ”Ja ja,” Sine sukkede. ”Skat, jeg ved godt du savner det gamle hus, og veninderne, men du får nye venner.. Og hvem ved? Vi ansætter en ny stald dreng, 17 år. Han går på dit nye gymnasium! Han skal bo med sine forældre i det store gæstehus. Stefan hedder han vist..” Sine havde ikke hørt om ham før. ”Nå, gør dig nu klar til skolen. Vi kører om en halv time!”

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stutteri Black Eyes. (Kig)
  • #1   13. jul 2008 . det er virkelig godt ! smiley
    forsæt du bare vedre ..

• #2   13. jul 2008 Tak:-)

• #3   13. jul 2008 flere?

• #4   13. jul 2008 Det er rigtig flot skrevet!

• #5   13. jul 2008 TAk:-)

• #7   13. jul 2008 HEj alle. HEr er der en lille fortsættelse.

Helle stoppede foran skolen. Sine var allerede i bedre humør. Hun så en dreng stående op af muren. Han var solbrændt og havde sort hår. Hans øjne var nøddebrune. Man kunne tydeligt se på ham, han var den populære dreng på skolen. En hel flok af piger stod omkring ham. ”Han ser ret sød ud.” Helle afbrød Sines tanker. ”Der er Stefan!” Og henviste til drengen. ”ok.. Vi ses mor!” Stefan så ud til at genkende bilen for han lirkede sig ud af sin fanklub og vinkede til Helle. Han så på Sine og smilede. Sine mærkede sine knæ blive til gele. ”Er du Helles datter?” Han smilede sit bedste smil, det var Sine sikker på. Hun spillede cool. ”Ja det er jeg!” Hun smilede til Stefan. ”Nå men jeg hedder Stefan, og jeg skal,” Stefan blev afbrudt af en af hans veninder. De så ud til at være kærester. ”Kommer du?” ”Ja!” Råbte han tilbage. ”Nå men vi ses ikke? Hej!” Og der stod Sine og måbede. Hvorfor regnede hun ikke selv ud at en pæn fyr havde en kæreste? Hun gik op til skoleinspektøren. Hun blev vist ned i sin klasse. Den eneste ledige plads var selvfølgelig ved siden af Stefan. ”Typisk!” tænkte Sine. ”Selvfølgelig er det ham det ledigt ved siden af. Så skal jeg sidde og svede som en gris fordi jeg er nervøs over ham!”.
    ”Det her er Sine, som skal gå i jeres klasse,” begyndte inspektøren. Sine lagde mærke til at pigen som havde råbt på Stefan, så surt på hende. Pigen havde set dem snakke sammen og troede nu at Stefan kunne lide hende. ”Hvordan kan hun dog tro det, når jeg først lige har set ham?” ”Tag godt imod hende!” hørte Sine inspektøren sige. Så var han vist færdig. Inspektør Jensen, gik. ”Du kan sætte dig ved siden af Stefan.” Sines nye lærer Sanne smilede til hende. Sine satte sin røde Eastpak taske på gulvet ved siden af hendes plads. Stefan smilede igen. Sine knæ sank helt sammen, så hun skyndte sig at sætte sig ned. ”Hej!” hviskede han stille. Sine smilede det bedste hun kunne til svar. Hun så pigen fra før, stirrer på sig igen. Det var ved at blive ret ubehageligt, syntes Sine. ”Nå børn!” startede Sanne, og alles hoveder blev rettet mod Sanne som stod og snakkede med sin lyse stemme.
    ”Lad os tage en navnerunde!” En pige der hed Clara startede. ”Mit navn er Clara og jeg bor meget tæt på den gård ikke så langt væk herfra, hvor der er en ny familie der lige er flyttet ind. Børnene skulle vistnok starte på denne skole.. Nå men, jeg har min egen hest der hedder Sunset.” Sluttede hun.
    Stefan og Sine kiggede på hinanden og udvekslede blikke. Så smilede han igen. Denne gang af Clara.
    Men Sine kunne alligevel ikke lade være med at tænke på det smil.

• #8   13. jul 2008 Stefan rakte hånden op. ”Ja Stefan?” Sannes stemme skar igennem lokalet. ”Til alles orientering er det Sine der lige er flyttet ind i huset, og mig. Eller.. Eller..” Nogle begyndte at grine. Det lød som om de var flyttet sammen. Det var de jo også, men ikke på den måde. ”Eller jeg mener, min familie er. Vi arbejder der. Mine forældre er avlsbestyrer der, og jeg er stalddreng.” Fortsatte han.
    I det samme ringede klokken. Der var ikke så lang tid til påskeferien, så mange aftalte om de skulle på ferie sammen.
    Pigen, som var sur på Sine, stod sammen med Stefan. Sine havde fundet ud af at pigen hed Julie.
    Sine stod og betragtede dem på afstand. Det var mærkeligt, fordi Julie og Stefan var jo kærester men de opførte sig ikke som et kærestepar.
    Stefan fik lige pludselig øje på Sine. Han gik tværs over den store skolegård over mod hende. ”Sine! Er der noget galt?” Stefans stemme lød bekymret. ”Nej, nej overhoved ikke. Kommer du hjem til mig i dag?” Stefan smilede. Sine begyndte at rødme. ”J.. Jeg mener, kommer din familie?”
    Endnu engang smilede han. ”Kan han ikke lade være med de smil?” tænkte Sine.
    ”Ja, vi kommer. Jeg skal have indrettet mit værelse og sådan noget. Så skal jeg kigge mig omkring på gården.. Kunne du tænke dig at vise mig rundt?” ”Ja! Øh.. Jeg mener ja. Men.. Hvad ville Julie sige til det?” ”Julie? Haha! Julie, hun er bare en snobbet tøs som tror hun ejer mig! Har du enlig nogen kæreste hvor du kommer fra? Jeg mener.. Har du nogen kæreste?” forhørte han sig. Sine smilede. Hun var lettet over det med Julie. ”Nej.. Hvorfor?” Hun smilede sit bedste smil og prøvede at se sej ud.
    ”Øh.. Ikke for noget.. Skulle bare høre,” stammede han.

• #9   13. jul 2008 CAsanova: Du må vente til om nogle uger...ferie i morgen og er riiiigtig træt.

Kommentér på:
Stutteri Black Eyes. (Kig)

Annonce