{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.816 visninger | Oprettet:

Hvornår skal killinger begynde på tør {{forumTopicSubject}}

Ja tørkost skulle der have stået...

Ved godt det skal blandes med vand det første stykke tid men hvor længe og hvornår skal de starte med at have det??

De har lige fået ormekur idag for nu er de jo 4 uger. Når de begynder og få foder er det killinge foder fra dyrlægen ( Hills eller hvad det nu hedder ).

Håber der er nogen som er meget mere kloge på katte end mig og vil hjælpe mig. Godt nok er det " kun " staldkatte men det skal de da ikke havde det ringere af smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skal killinger begynde på tør
  • #1   27. jun 2008 Vi startede med at give dem noget flydene, og havde så noget killingefoder stående ved siden af, så kunne de jo prøve at smage på det..
    Vi har aldrig blandet det op med vand, det kan de ikke lide..


  • #2   27. jun 2008 altså vores killing var 6 uger da vi fik ham og der fik han bare killing foder, så får han lidt modermælk/kattemælk ved siden, som dyrlægen sagde vi skulle, og han har det dejligt

  • #3   27. jun 2008 Ved siden af deres tørkost får de jo mælk fra moderen, og vådfoder...

  • #4   27. jun 2008 Vi har flyttet mormissens mad ind i boksen til dem, så de kan bare rende hen og snuse spise hvis de vil, men jeg syntes bare t jeg havde hørt noget om at deres første foder skulle blødes op i vand.

    Jeg vil ikke give dem dåsemad for så æder missemor det hele og så får hun ondt i mavsen ( hun kan ikke tåle det ).


  • #5   27. jun 2008 Nej det skal da gerne være sådan at de alle kan spise det samme, det bliver for besværligt og synd for hende at holde hende væk.

    Så de må spise tørkost så Skipper kan være med, ja det hedder hun altså. Vi troede hun var en han da hun var lille.


  • #6   27. jun 2008 Der står på killingefoderet hvornår du starter op på det.

  • #7   27. jun 2008 (¯`X´¯)Zwick med islænder(¯`X´¯) *

    Jeg kunne ikke finde det nogen steder på posen, derfor spørg jeg herinde smiley


  • #8   27. jun 2008 Mystisk.

  • #9   27. jun 2008 Kiggede under der hvor det er beskrevet hvad der er i og meget andet, men intet om hvornår de små pus skal have noget og hvordan...

    Det ender nok med at jeg er nød til at ringe til dr. dyr og hører hende ad.


  • #10   27. jun 2008 Det har hun skam også fået, det samme som killingerne skal til at have.

    Hendes foder står inde i boksen hvor killingerne er, så de har rig mulighed for at gå hen og lugte / spise lidt hvis de har lyst.

    Jeg er ikke glad for at give dyr dåsemad da jeg tit syntes de får tynd mave af det, derfor er jeg imod at de små skal have det. Det hjælper jo ikke at de får dåsemad og tynd mave for så får de da slet ikke noget ud af moderens mælk.


  • #11   27. jun 2008 Nu har jeg fundet ud af det, greb knoglen og ringede til Dr. dyr.

    Jeg må gerne begynde og tilbyde dem deres foder nu, 2-3 gange om dagen.

    Jeg skal tage en dyb tallerken om aftenen og fylde med vand og piller og så sætte den på køl til næste dag.

    Så skal jeg tage lidt fra og varme i microbølgeovnen og så tilbyde killngerne så er jeg sikker på at der ikke er bakterier der vokser i deres mad.

    Så mange tak for alle jeres svar.


  • #12   27. jun 2008 du kan stille killinge foder derind når de og deres fordøjelsesystem er klar til det begynder de at spise af det, ikke hele måltider men at spage lidt, og så mere og mere.
    du behøver ikke give dem dåse mad.

    og lige for at slå noget fast katte mor skal ikke have killinge foder hverken under gravilitet eller som diegivende hvis hun får noget ordentligt foder, det kan gives som tilskud for at hun ikke skal tabe sig for meget, men i ordentligt kattefoder er der det hun skal bruge, hun spiser mere end normalt, og det skal hun, men der er ingen grund til at give hende killinge foder ud over for at hun kan holde vægten oppe, men hvis hun bliver for tynd og ikke har mælk nok, giver man killinge foder også. ( har arbejdet ved en dyrlæge gennem flere år, og har lige ringet og rådført mig med hem for ikke at give forkerte oplysninger)


  • #13   27. jun 2008 det kan jeg ikke sige dig men min har speciale i katte

  • #14   27. jun 2008 Jeg har fået afvide af min dyrlæge at Skipper skal have killingefoder nu så det får hun.

    Hun er meget tynd da killingerne nærmest " spiser " hende. Hun spiser killingefoderet men er ude og smage af sit gamle foder ind i mellem. Har 2 slags foder til at stå i stalden da vi har en skade + vildkatte som kommer og æder kattemad og de skal ikke have det dyrer foder.


  • #15   27. jun 2008 så er hun jo også tynd og killinge foderet feder hende op, det er den eneste grung til de får det men bare forde den er gravid diegivende er ikke ensbetydende med de skal have killinge foder

Kommentér på:
Hvornår skal killinger begynde på tør

Annonce