Så kom Shulay Gold Fever til det jyske {{forumTopicSubject}}
Jeg havde egentlig lige skrevet et langt indlæg, men så forsvandt det - Ihh, hvor er det bare drønirriterende når det sker.
Nå, men efter at været flyttet til Århus, har jeg i et godt stykke tid undværet mine kære dyr, som har stået hjemme på øen. Specielt har jeg savnet min palominodreng.
Fredag d. 30. maj kom han så til det jyske. Han havde kørt med min anden hingst Shaklan, som skulle sættes af i Vejle.
Woody ankom sent på aftenen, meget vel transporteret af Kresten fra Aalborg, som har en fin 2-hestes transporter.
Da han kom af transporten kunne det ikke mærkes, at han ikke altid havde boet her. Da vores boks ikke var helt færdig, gik vi rundt og kiggede stedet ud i et lille kvarters tid. Ikke et hyl, brøl eller skrig på trods af de nye heste der gik frem og tilbage, han var bare nysgerrig og så rar.
Stalden han står i er en gammel hingstestald med 9-10 bokse, hvor der nu er både hopper og vallakker - og så Woody. Han har fået en dejlig endeboks med to vinduer ud til, et til staldgangen og ellers frit udsyn ud af andre vinduer, døre mm.
Ved siden af ham står en rigtig rar vallak, som han fik hilst på. De var lidt hyl og markeren naturligvis, men da vi slukkede lyset en times tid efter blev der stille - og sådan var det hele natten, sagde staldpersonalet, som har hytter lige udenfor den stald.
Dagen efter skulle han ud på sin nye fold. Han lå og sov da jeg kom ved 9-tiden og lignede umiddelbart ikke en, der havde planer om at stå op Jeg fik dog vækket ham, og han kom ud på sin dejlige fold.
Jeg har lånt en fold af naboen, så han kan gå ud fra tidlig morgen til aften når jeg selv kommer, og det fungerer bare så godt. Staldpersonalet trækker ham uden problemer ud om morgenen, og de dage jeg ikke selv kommer tager de ham med ind igen.
Folden er han vild med. Han har udsigt til de fleste af ryttergårdens folde og heste, samt fuldt udsyn til naboen 10-12 heste. Han står lige i smørhullet, og bruger egentlig mest tid på at græsse eller slås lidt med sin bigballe af wrap
Fredag d. 14. juni drager vi afsted til fremvisning i Vestbirk, hvor Palomino Sportsheste afholder kåring. Så udover fremvisning af ham så skal jeg nyde de andre smukke heste, se springkonkurrencer og ellers bare nyde solen og godt selskab.
Der kommer fire afkom efter Woody, så dem glæder jeg mig meget til at se. To af dem stiller til hingstekåring, så det er smadder spændende, eftersom det er hans første årgang der nu er gamle nok.
Billeder kan ses inde i et nyt fotoalbum jeg har oprettet
Andre der kommer til fremvisningen d. 14. juni??
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Så kom Shulay Gold Fever til det jyske