922 visninger
|
Oprettet:
dyreplager syntes jeg :( {{forumTopicSubject}}
Her i dag jeg mig og min mor kommer kørende
ser vi en hund (kamphund) den havde en sele på
og en snor efter sig der var bundet til et bil dæk med mange store sten inden i.
Hunden svedte rigtig meget og når de stod stille smed den sig på jorden,
så siger ham den anden til en dame,
Jaa, vi er jo ude og motionerer,
PÅ SÅDAN EN VARM DAG ?? tænkte jeg.
jeg kunne godt havde gået over og sagt noget til dem men man ved ikke hvad de kunne havde gjordt,
Hvad syntes du ?
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
bliver en skulle skuffet når jeg læser det falske ord til kamphund...
Men ellers så forstår jeg ikke hvor hunden skulel være bundet til sten og dæk ?... var ejeren der ikke ?
trænnede de ikek til weight pull eller sådan noget ?
jan 2007
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 8 Emner: 1.001 Svar: 6.474
jun 2007
Følger: 131 Følgere: 119 Heste: 6 Emner: 407 Svar: 1.248
jun 2007
aug 2007
Kamphund er et ord der er opfundet at uvidne mennesker der ikek har et klap forstand på hunde.... du kan selv se i mit fotoalbum. der er billeder af min hund. som sjovt nok er halv muskelhund. ligner hun måske en kamphund ?
jun 2007
så kan vi bare kalde den muskel Hund, men jeg siger kamphund..
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
--
grunden til folk gør sådan med at binde dæk m. sten er for at træne dens muskler.. men det er jo ikk værre end at i rider jeres heste i denne her varme, dog ville jeg ikk selv gøre det
jun 2006
Følger: 119 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 555 Svar: 3.489
100% enig.
Desuden kan alle hunde blive de så kladte ''kamphunde'' hvis den havner i forkerte hænder.
jun 2006
jul 2006
Jo for søren da, han springer da ud af skærmen og æder folk xD
jul 2006
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17993
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.389
jo mange af disse muskel hunde er avlet efter at de skulle blive gode kamphunde. Og selvom de aldrig er brugt til kamp, så kan de godt have instinktet der siger "flå alle hunde du møder"
- det er self. ikke alle, men alligevel en del.
Mht. til det du oplevde Stutteri - Reinback . så er det bare ikke acceptabelt. Og så vil jeg skide på om de træner til en eller anden konkurrence - det er ikke iorden! slet ikke når det er så varmt..
jun 2006
Hvor er hun dejlig
jul 2007
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.507
jun 2006
Det passer ikke, det du siger der.
Det instinktet du snakker om, har de slet slet ikke.
Det er altså blevet udavlet af dem for længe siden.
Self kan de være lidt mere aggressive end andre hunde, men en araberhest har jo også ry for at være tændt end andre heste. Men det kommer jo an på den enktle hund eller hest.
Jeg har ALDRIG mødt en muskelhund jeg var bange for, de er simpelthen det sødeste også som famile hund, vi er 4 børn her hjemme og har to af de slags hunde. så jeg ved hvad jeg snakker om.
Personligt ville jeg ikke turde have en lille hund, da jeg har oplevet de er meget mere agressive end andre hunde, men det er jo igen op til hvordan hunden er, og er blevet opdraget.
Men da dettte ikke var en debat om hvorhvidt muskelhunden er en kamphund eller ej, vil jeg stoppe nu
jun 2008
Følger: 87 Følgere: 86 Heste: 24 Emner: 1 Svar: 17
Forbudt: Kamphund. Ja du læste rigtigt.
Det er ikke velset, når jeg bevidst bruger ord som kamphund, men denne hykleriske korrekthed skader racerne mere end, den gavner. At hundenes ejere ikke kalder en spade for en spade, forstår jeg slet ikke. Vi kategoriserer også andre racer efter deres tidligere brugsegenskaber: hyrdehund, vagthund og jagthund for eksempel.
Men ordet kamphund er medieskabt, lyder det i kor. Jeg er uenig, og når jeg kalder en hund kamphund skyldes det kun, at denne race oprindeligt er avlet til kamp. Mod tyre, bjørne, løver eller andre hunde, og frygten er - uanset hvordan vi vender og drejer det - ikke medieskabt.
Da mange kamphunde ikke kommunikerer med kroppen på samme måde som den gængse familiehund og har en højere smertetærskel, er det klart, at det kan gå galt. Når hunde med en kæbekapacitet designet til at dræbe egne artsfæller, angriber, er skaderne ofte store.
Egentlig er det ret indlysende, når vi ser på racernes historie. Nu er de - som mange andre hunderacer - arbejdsløse, bor i byer uden mulighed for at rende frit og ender alt for ofte hos en ejer, der bruger hunden som potensforlænger, men som ellers hverken træner eller aktiverer sit dyr. I enden af hundesnoren går en tikkende bombe af energi og tænder rundt, indtil den i værste fald angriber og bliver aflivet.
Det er bare svært at ændre noget, som vi næsten ikke må tale om. Pitbull og tosa inu er allerede forbudte racer i Danmark, men det er de andre kamphunderacer egentligt også. Forbudte at kritisere og stille spørgsmålstegn ved.
Desværre, for tavhed er nu en gang frygtens bedste ven.
men ja hvis de kommer ud til de forkerte så kan det gå galt
jul 2007
Tænkte nu mere også på muskelhundene i USA, hvor der trods det er ulovligt, bliver avlet muskelhunde til kamp! (kamphunde)
Ikke fordi jeg har vildt forstand denne race eller hunde generelt, men mange hunde inden for denne race, er aggresive (i USA) - men det kan self. godt passe at man her i DK har fået avlet dette kamp instinkt ud..
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
Er du sikekr på det ikek var en muskelhund?
Hunde skal jo også have trænning selvom det er varmt, ligesom hestene..
aug 2007
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 311
Husk mundkurven.
mar 2005
Weightpull har intet med kamp at gøre, men svare lidt til traktortræk for hudne *g*
dec 2005
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 13 Svar: 126
Fik jeg af vide, dajjeg var igang med hundetræner uddannelse, sammen med den ene af mine hunde, som sjovt nok er en Amstaff, som var mere en elsket på en træningsbane, af både træner, og de andre på holdet. Hvis de virkelig er så farlige som nogle af jer påstår, hvorfor er det så ikke den hund i Danmark, som bider mest?? Mener faktisk den er schæferen der ligger på førstepladesen, men det er måske en af de såkaldte "kamphunde" som nogle af dem kalder dem??
Men der er billeder af mine to muskelhunde i mit fotoalbum, og så smid da en kommentar om de virkelig ser så farlige ud som i påstår.
jul 2006
Mener altså det er Golden Retrieveren der gør
jun 2007
jeg sagde bare jeg syntes det var syndt det jeg så idag.
Lad os holde os til emnet istedet for og skrive om alt muligt andet som jeg slet ikke har sagt,
mar 2005
Pernille C
- ja. der er så mange hunde der ikek har overfaldet nogle, og de fleste af de hunde der er i aviserne er nogle der kun er købt som potens forlængere, og derfor slet ikke er blevet opdraget..
aug 2007
men det sjove er faktisk. den mest agresive hund i dk lige er sankt bernhards hunden. den har angrebet flest i danmark. men det bliver der ikke skrevet så meget om, da det sælger bedre med en historie om en muskelhund.
men skal nok lige tage nyheder fra en avis der lever på profit med lidt ophøjet ro
mar 2005
Det er MEGET sjællent det er hyrdehunde, jagthunde osv der kommer op på forsiden..
dyreplager syntes jeg :(