Mobning {{forumTopicSubject}}
Hej.
En af mine venner arbejder med mobning. Så jeg sad lige og læste lidt i bogen til jeg kom til et sted hvor der stod: hesteluder - jeg tænkte bare, okay, hvad sker der her ?
Nu skal i høre. Der var en pige i en klasse, som blev mobbet fordi hendes hobby var med heste. Hun havde sin egen hest. Hun blev kaldt heste luder fordi de sagde hun lagde og bollede med hendes hest. En dag fik hun nok og efter skole løb hun efter dem og prøvede at slå dem. men der var en lære der standsede hende og så fik hun skylden. efter det kørte hun hjem og hentede alt hendes udstyr opg forsatte der efter ned mod rideskolen, hurtigt efter var hesten sadlet op og hun var på vej til skolen. hun kan tydeligt huske det. da hun kom hen på skolen red hun efter de der havde mobbet hende og slo dem med hendes ridepisk, og de blev rigtig bange, sagde hun. og derefter gik det op for hende at der skulle noget der var hårde til at standse det. lidt efter lidt forsvandt mobningen og ja.
Jeg synes det er klamt.
Jeg kan ikk fatte dem som mobber så groft, eller bare mobber.. jeg kan ikk forstå det!
Hvad synes i?
og dette er en virkelig historie. jeg så et billede og alt mulig af hende.
der var også andre. med at der var en der engang kom hjem fra skole og så kom der en besked hvor der stod: DIN LUDER! HVAD KOSTER DET?
hun lagde telefonen være og tænkte det må have været til en anden. Lidt efter kom der en besked mere, det gav et skrig i hende. Hun åbnede den og der stod, JEG HAR ET BILLED AF DIN STOR RØV, RIKKE! OG JEG SENDER DEN TIL HELE SKOLEN! en dag hun kommer efter skole havde hendes mor bagt pizza til hende. Men hun synes hver gang hun tog en bid at hendes røv voksede efter 3 bidder sagde hun at hun ikk kunne spise mere, og løb ind på sit værelse og smækkede døren. og så ender den.
det gir et helt skrig i mig at høre sådan noget. Jeg kan ikk fatte det, jeg synes det er så synd. Ihh..
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Jeg blev mobbet pga. mit udseende, pga. mine interesser, pga. jeg havde et kvindeligt idol (alle mente, at så var jeg lesbisk???), pga. jeg turde være mig selv og skille mig ud fra mængden, og sidst - men aboslut ikke mindst, gætter jeg - fordi de fandt ud af, at det var nemt at få mig til at græde.
Dette gjorde, at jeg gik ud af folkeskolen med et selvværd helt på nulpunktet. Og den dag i dag krymper jeg mig indeni, når jeg møder en af mine gamle folkeskolekammerater, selv om de selvfølgelig ikke mobber mig den dag i dag, hvor vi er voksne alle sammen.
Men på den anden side kan jeg mærke, at den massive mobning også har gjort mig stærkere nu, hvor jeg er sikkert ude på den anden side og har fået styr på selvværdet og selvtilliden igen. Og det har givet mig en empati for andre mennesker, fordi jeg ikke bryder mig om at se eller høre om andre, der bliver behandlet lige så dårligt, som jeg har oplevet at blive behandlet. Ligeledes føler jeg mig stolt og stærk, fordi jeg - trods mobningen og de mange, mange tårer - har formået at holde fast i mig selv og den, jeg er, selv om det ind imellem har været fristende at give efter og bare blive "ligesom de andre". Nu holder jeg hovedet højt, når folk er svinske overfor mig... det eneste, der stadig rammer lige i hjertekulen og nok altid vil gøre det, er når folk "angriber" mine dyr, for de er mit ét og alt.
sep 2006
Følger: 126 Følgere: 116 Heste: 1 Emner: 49 Svar: 112
dec 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 31 Svar: 144
Nu er jeg den der "Gangster" i klassen, men selvom jeg snakker med dem som gjorde alt det der, ved jeg inderst inde hvad de har gjort imod mig, og for det hader jeg dem indeni.
Synes man skal droppe det der
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Havde selv sådan en tur... fik bare nok og kylede rundt med stole efter mine klassekammerater og slog ud til højre og venstre (sagde de bagefter), men jeg husker kun, at jeg det ene øjeblik sad i en gruppe og arbejdede, og det næste sad på min egen plads med hovedet gemt i armene og græd!
Så fik jeg voldsomt skældud af læreren og skulle sidde alene overfor 3 lærere og de børn, jeg var gået amok på og forklare mig og undskylde... føj, hvor var det ydmygende!
Fik lidt respekt derefter... men kun ganske kortvarigt; så gik det løs igen, desværre.
Mobning