324 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Snart Føl på vej Snart Føl på vej

Hejsa i forummet

Så er der sku snart føl .. Å jeg glæde mig helt vildt
jeg kan lige ane at der er ved at sette voks propper i yvert og maven ser tung ud
jeg tror at det er en hingst der ligger der for hun er temmelig stor i bugen og har med fler år set at det neste ikke slår fejl med at jo stører de her i bugen ja så bliver det ofte en hings og ej en hoppe

jeg har 3 der skal komme med føl

jeg læste i et heste blad her om dag at en flot varmblodshoppe var kommet med tvillinger og at de var fine og hun klarde det hele selv

hvad med jer ander vendter i også føl og er i også spænte på vad i får .. jeg personligt går op i de brogede heste
og har mange flotte fraver eks en gul og hvid med et blåt øje .. som nu kommer med føl ...

Gud det bliver spænden ... med de små føllerbasser på markeren der springer runt hihi

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snart Føl på vej
  • #1   17. apr 2008 Dejligt smiley

Min skal fole her d. 27 i denne her måned.. Håber også på hingst og glæder mig enormt.. Hendes mave er meget stor nu men hun har ikk sat voks propper

• #2   17. apr 2008
    ådet bliver så hyggeligt de små vrinsk og reje hop og de langs små ben de kanp kan stå på i den først tid

har du været med til fødslen
    det har jeg prøvet en del gange og det er meget spænde en gang fødte en af mine hopper lige midt i flokken på over 10 dyr .. alle var med i den store begvienhed og føllet var hel hvidt men sende blev han nu mere palomino og fik hvide tegn i hovet og vid man o hale .. han s navn er Vanilla to blue sky ...

ellers plejer de at fortrække sig krog af folden og fole i fred .. men nomalt har jeg se alle mine små føl og det har de følt sig trykke ved så det håber jeg også at jeg få denne gang her .. smil

skal i beholde den i få .. jeg skal nok sælge min alle efter hvordan de ser ud .. lo lo

• #3   17. apr 2008 Det bliver da spændende, vi skal have to føl i år, et efter min datter´s shetter, og Lucky skal have efter vores egne pinto hingst, Lucky har lavet 3 føl her et som lignede hende lidt, og så to brogede, hvoraf det ene er solgt, vores skal osse sælges.

• #4   17. apr 2008 Vi venter spændt.. Hun var sat til d. 9 april, meeen har ikke folet endnu smiley Meen vi venter og venter.. smiley Håber det bliver en hingst smiley Hun er godtnok stor.. Hun kan næsten ikke komme ud af boksen mere smiley Meeen glæder mig rigtrig meget.. Regner med at vi skal beholde det, men nu må vi se.. HUn er førstegangsfolende..

• #5   17. apr 2008
    om hun er der så skulle du neste have en alarm på hende og beholde den inde i boxen så du har en hvis kontroll på at det ikkegår galt
    den bliver altid lidt svedig først og en smule urolig den kan også godt nægte at spise men det hvis voks propper først er der kan de gå fra 2 døgn til 5 døgn inde de foler ja enda har jeg hørt om en hoppe der gik over 13 md .. med løben mælk bar fordi hun bvar stresset og ej ville føde før hun var aflene ... smil

held o lykke

• #6   17. apr 2008 Hun har folealarm på, og vi har et kamera i boksen smiley Håber bare snart der sker noget smiley Men nu må vi se.. Vi står op et par gange om natten og tjekker kameraet smiley Vi vil helst ikke have der går nohget galt jo smiley

Mange tak smiley

• #7   17. apr 2008
    super godt ... om du finde det der hende følbrødet så få du ønske dig noget sige man
    jeg har fundet det et par gange men de er meget hurtige til at smide det væk
    de har det i munde for ikke at skade føllet unde folningen

en gang fødet min gamle hoppe hele sin efterbyrt også så da føllet kom ud var der ikke hul på værken moderkagen eller hinden omkring føllet
    Godt at jeg var der for jeg måtte så selv lave hul på de to hinder omkring føllet
    lige i første omgang blev jeg nok lidt choket for jeg troede ikke at de også kunne fole med hende herlighede men det sket alså med min gamle hest ...

jeg har også under mig hvor længe en hest kan få føl igrune om den er van ved det alså for en af mine hopper er25 år og hun skal også have føl i år ..
    hun er frisk og sund og man ville slet ikke skyde hende til at være så gammel men det bliver også spænde at se vad hun får i år ...

den ælste hest jeg har hørt om skulle få et føl var 29 år gamle men det var næsten grotesk at se for hendes ryg var faldet ned og hun så ej godt ud .. men det var et araber stutteri jeg så den på den gang .. ved ikke om de helt ænkel efter naturens lov selv holde op med at være i brunst eller skubber hingesten væk nå de ej vil mere . ja det er jeg lidt nysgerig for at fine ud af .. efter som min hingst gå med hopper hele året runt

• #8   20. apr 2008 Hehe smiley Bliver spændene at se hvad der kommer smiley

Kommentér på:
Snart Føl på vej

Annonce