{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
337 visninger | Oprettet:

Fotografering (penge) {{forumTopicSubject}}

Ja, nu opretter jeg altså også et indlæg om det, da jeg også har gået og spekuleret over det. Jeg overvejer kraftigt at begynde at tage lidt for at fotografere. Egentlig mest for at dække transporten.

Der er mange der kontakter mig ang. fotografering, og jeg har også været ude og tage billeder både til stævner og privat (gratis). Nu er jeg blevet noget bedre, og synes selv at jeg kan tillade mig at tage en smule for det. <b>Ikke særlig meget</b>.
Men hvad vil i synes var en rimelig pris?

Forresten.. Billeder kan ses her: (link fjernet)
Ridebillederne er taget i ret dårligt vejr, så kvalitteten er desværre ikke god på dem.
(Undskyld der ikke er særlig mange billeder)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fotografering (penge)
  • #1   26. feb 2008 synes sagtens du kan tage noget for det smiley men hvor meget, det har jeg ikke forstand på ;b

Jeg ville helt sikkert gerne have dig ud og fotografere mig & Bølle, men desværre bor jeg på sjælland smiley

• #2   26. feb 2008 jeg synes klart du kan tage penge for det q:
    elsker dine nytårs billeder smiley
    dejlig klare og tydelige smiley

• #3   26. feb 2008

du skal da komme ud og tage billeder af viggo (: :o)

• #4   26. feb 2008 Vil gerne betale :D!

• #5   26. feb 2008 Nej det synes jeg ikke .. Men tror mere det er dit udstyr end dit talent der er ''noget galt med''
    Hvis ikke du kan fotografere udendørs, i det lys som dine billeder viser, uden at hestens ben bliver slørrede synes jeg ikke du kan tillade dig det.. Det er ihvertfald kun transporten så smiley
    Jeg ville ikke betale for at få taget billeder hvor Ronys ben var utydelige smiley

Men når vind og vejr er 100% ved din side kan du godt tage lidt for det

• #6   26. feb 2008 Det tror jeg da godt du kunne, men det er svært at bedømme da dine ridebilleder her jo ikke er fantastiske og ja det er pga. vejret, kender alt til det. Men man ser ikke rigtigt dine gode evner indenfor det med ridebilleder :o)
    - Men de andre billeder er da gode, altså potrætterne og sådan og dem syntes jeg da er værd at give lidt for =)

• #7   26. feb 2008 Jeg synes godt du kan tage lidt for det.
    Dæk dine udgifter til transport og så kommer det an på, om du sender billederne på cd-rom, så ville jeg også tage penge for både cd og porto.

Hvis du sender billederne på mail, kan du jo tage 2-10 kr. pr. billede. Afhængigt af, hvad du selv mener er rimeligt...

Jeg tager 100 kr. for 20 billeder tilsendt på cd-rom og derudover 1 kr. pr. km. Hvis det giver dig en idé om det...

• #8   26. feb 2008 Tak alle.

Allimac:
    Der er ikke noget galt med mit udstyr, mere mig der skal indstille det ordenligt smiley Benene er nemlig slørede, hvilket jeg var godt træt at da jeg kom hjem, for har taget mange andre hvor billedet var ordenligt 'frosset'. (Eks. (link fjernet) ) Men ja.. Kan godt se det smiley

• #9   26. feb 2008 Tanja:
    Ja, havde også regnet med 2-5 kr. pr. billeder. Ikke mere, for det synes jeg ikke jeg kan endnu smiley

• #10   26. feb 2008 Og et godt råd er, kun at vise sine gide billeder frem på hjemmesiden som "reklame". Hvis det er nogen folk skal kigge på, og slev vælge ud af, så gør det et sted der ikke er offentliggjort. Selv de bedste fotografer smider næsten halvdelen af deres billeder ud når de kommer hjem.
    Sorter lidt mere i dem du viser frem.

Ved selv hvor svært det er at "starte op" i vinterhalvåret. Det er ikke nemt at få gode billeder, uden at skulle betale en formue for at få en godt objektiv der er lysfølsomt nok.

Indstiller du selv eller bruger du programmerne??

• #11   26. feb 2008 Tanja:
    Ja tak for rådet, håber også på nogle meget bedre billeder når vejret bliver bedre smiley
    Jeg indstiller det selv smiley

• #12   26. feb 2008 Okay så kan du sagtens tage lidt penge for dem smiley

• #13   26. feb 2008 -ej vil du ikke komme engang og tage billeder af mig og bispar, selvfølgelig betaler vi, men helst til sommer hvor der er godt vejr og vi er udenfor(;
    -men vi bor i hammel, en halv time fra århus, altså i jylland, men skriver engang senere(;

• #14   26. feb 2008 Ja, jeg er da vist skrivespasser i dag. Der var da et par stavefejl (læs: MANGE!) i forrige indlæg! XD

Når vi når en måned længere frem, og det begynder at blive bedre vejr og hestene har mindre lighed med uldtotter så kan du garanteret få skudt nogle billeder der er langt mere imponerende.
    Hvis du mangler øvelse, så kan jeg anbefale Tosafotos kurser. Det er super godt. Men mener at du har noget familie der fotograferer meget?

Ang. mangel på lys ved bevøgelsesbilleder. Jeg blev selv meget overrasket over, hvor hurtigt et DSLR kamera får lysmangel. Man kan jo hæve ISO'en men så bliver det noget juks, så det duer jo ikke...
    Resultatet er så, at benene ikke altid bliver helt frosset. Det er øv, men sådan er det om vinteren for os dødelige med alm, objektiver ;oP

• #15   26. feb 2008 Allimac:
    Hvor meget synes du ca.? :o)

Sabrina:
    Uha, det desværre alt for langt væk! Medmindre du kommer til et stævne i nordjylland?

Tanja:
    Tosafoto - hvor meget koster de kurser? Og hvor afholdes de? smiley
    Altså.. jeg har selfølgelig min kusine (NalleFoto) og så har jeg også en onkel, der fotografere en del, og faktisk meget dygtig. Men han bor i KBH, så snakker ikke specielt meget med ham smiley
    Haha, ja det er lidt surt for os om vinteren xD

• #16   26. feb 2008 Det koster 750 for en weekend, inkl. middagsmad og drikke begge dage.
    Det er super godt - jeg kan klart anbefale det!
    De afholdes i Lystrup ved Århus - og på øerne men det har nok ikke interesse ;o)
    Ved faktisk ikke lige hvornår deres næste kursus er, men du kan prøve at spørge dem...
    Her er deres profil:
    http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3908

Ellers er deres mail på hjemmesiden ( www.tosafoto.dk)

• #17   26. feb 2008 Århus er godtnok ret langt væk. Men jeg vil lige chekke det ud - tusind tak for linket smiley

• #18   26. feb 2008 Var så lidt.

HVor bor du da?

• #19   26. feb 2008 Aalborg, Nordjylland. :o)

• #20   26. feb 2008 Jeg er af blandet føler når du undskylder lidt for dine billeder og din mangle på kunnnen.

Så ærligt nej det synes jeg ikke. kun til transport og evt cd-rom. Tag på Tosa kursus. mange har været glade for det. Og så leg og lær med dig kamera. Penge er IKKE vejen frem til Succes.

• #21   26. feb 2008 Trine C:
    Har også skrevet at det egentlig var for at dække transport. For jeg tager kun ud for at blive bedre, og fordi jeg elsker at tage billeder (selfølgelig). Men nu synes jeg efterhånden at det er rimeligt at tage lidt for at dække transporten smiley

Line:
    Ja, jeg øver og øver, hehe :o)
    Tusind tak :oD

• #22   26. feb 2008 Trine C:
    Men tusind tak fordi du er ærlig - det er jo kun det jeg kan lære af smiley

• #23   26. feb 2008 velbekom

Kommentér på:
Fotografering (penge)

Annonce