{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Penge for fotografering {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg grublet over det i et stykke tid. Har tjekket annoncer her på HG, facebook grupper mm. med "amatør" folk der tilbyder fotografering for penge.

De tager alt fra 100-300 kr. for billeder, nogle tager kun billeder i 1 time, andre ubegrænset, nogle giver køberen 10-20 billeder fra "shootet" for de penge.

Nogle tager kilometer penge derudover alla 2-3 kr. pr. km.

Hvad ville du som almindelige person betale og vil du hellere betale mere for en professionel fotografs billeder end en "amatør" så og sige?

Jeg ved at alle siger at billederne skal være gode, men min erfaring siger mig at det er forskelligt hvad folk mener er godt ved billeder og hvornår de er gode. Altså forskel på hvad folk acceptere som et "godt" billed mht beskæring, kvalitet, tydelighed mm.

Og de der er amatør fotografer og tilbyder fotografering - er de overhovedet nogensinde ude - gør folk brug af det tilbud de kommer med?

Overvejede det lidt, men ville ikke tage mere end 100 kr for ubegrænset antal fotos også ingen kilometer penge, fordi jeg arbejder bedst med mit kamera i bestemt vejr og ikke indendørs.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Penge for fotografering
  • #2   22. apr 2013 Hvis det er en god amatørfotograf tror jeg at jeg ville betale benzinpenge / transport og måske lidt oveni alt efter hvor dygtig vedkommende er, og hvad service ud over at man får taget billederne. smiley

• #5   22. apr 2013 Jeg ville ikke betale penge for en amatør.

To rigtig gode veninder fra min efterskole tager billeder, den ene har valgt at ville gå efter fotografuddannelsen - hende vil jeg gerne betale for, for hun er knaldhamrende dygtig!

Kørselspenge vil jeg dog ikke have noget i mod, det synes jeg er fair nok hvis man skal køre et stykke vej for det smiley

• #6   22. apr 2013 Når man tænker over hvor meget tid mange af "fotograferne" bruger på det, så kan jeg godt forstå de vil have lidt penge for det.

De bruger benzin på at komme ud til motivet, derefter tid på fotograferingen derefter tid på redigering. Evt bruger de en CD som efterfølgende skal sendes til vedkomne.

jeg kan sagtens forstå folk tager penge for det. Jeg tror ikke på nogen "fotografer" har lyst til at lægge penge til en fotografering.

- Så kan man hvis sagtens finde andet at bruge sin tid på smiley

• #7   26. apr 2013 Jeg ville betale transportpenge hvis jeg syntes, at det var det værd.
    Jeg ved ikke om jeg nogensinde ville give en god sjat ekstra penge end det, bare for at få nogle billeder af min hest.. det er jeg sgu for nærig til smiley

• #8   27. apr 2013 Jeg tager penge for og tage billeder da Jeg hele tiden bliver spurgt hvad jeg skal have for det, og så fordi at en jeg kender er uddannet fotograf og hun siger at hun synes jeg skal tage penge for det:)

Jeg tager 100,- + kørsels penge, men så er jeg der til vi er færdige om det så tager 1 time eller 3, og så får man alle billeder der er blevet gode enten redigeret eller uredigerede:)

Men jeg kan da godt forstå at man taget penge for det for det tager altså også lang tid at først sotere billederne, og der efter redigere dem, det bruger jeg f.eks alt fra en halv time til 2 på og gøre og så vil man da gerne have noget for det:)

• #9   28. jul 2013 Jeg købte mit eget kamera som jeg så låner ud, så de kan tage billeder af mig, det er helt fint til mit behov, og så kan man tage alle de billeder man vil xD

Kommentér på:
Penge for fotografering

Annonce