{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skælde heste ud?
  • #2   19. feb 2008 feks under ridning, hvis den ikke gør hvad man siger, hvad gør <b>I</b> så

• #5   19. feb 2008 Hesten skal vide hvem der bestemmer.

Men man skal ikke råbe og slå, hvis hesten ikka har gjort noget, eller hvis det er rytterens skyld smiley

• #8   19. feb 2008 Nårhf.. Så ikke at du havde skrevet under ridningen xD

• #9   19. feb 2008 Hvis en hest bider mig , synes jeg den her fortjent et klap på halsen , ikke en posetivt klap , men et klap så den ved det ikke er ok

• #10   19. feb 2008 hvis hesten bider/sparker/maser mener jeg det er okay at give hesten et daske med FLAD hånd
    hvis hesten derimod har nøkker (napper/tikker/skraber osv.) bør man efter min mening kun kæve stemem og sige NEJ (eller andet ord) i er bestemt toneleje

• #11   19. feb 2008 Et klap kan da ikke være positivt.

• #12   19. feb 2008 Smukke ord fra Signe B

• #14   19. feb 2008 Kathrine tror hun mener et almineligt klap på hlsen, som 'du har været sød' (;

• #15   19. feb 2008 Hvis min hest sparker mig, så sparker jeg igen. Men hvis den gør noget den ikke må så hæver jeg bare stemmen og siger "NEJ" xD¨

Jeg vil ikke bruge vold mod den, da det ikke løser noget, men kun gør det værre smiley

- FMJ

• #16   19. feb 2008 man skal ikke råbe men sige det i et meget bestemt tonefald og det skal være kort.. at slå hesten er meget forkert..

Når jeg rider bruger jeg stemmen meget og jeg klapper heller ikke Coda når han er dygtig men bruger stemmen .. Jeg har kun en bestem ting som ros og det er min stemme .. Det samme gælder når jeg skælder ud

• #17   19. feb 2008 kommer an på hestens sind og hvad den gør..
    men bider den, skal den have det afvide på den måde så den aldrig gør det igen, ellers kan den hurtig gå hen og blive en farlig hest

• #18   19. feb 2008

hvis han ikek kan fatte at nu skal han fandme stå , giver jeg da ham et rap.
    er ikke en skid hellig!

• #20   19. feb 2008 altså hvis det er noget der kan være farligt kan det godt være jeg råber nej indy!

men hvis hun bare puffer eller klør sig op af mig siger jeg bare lige så stille nej

• #21   19. feb 2008
    Ved Oddi er et bestemt og fast <b>NEJ</b> nok .. Så fatter han (for det meste), at han ikke må xD

At give dem en ordenlig knallert, sys' jeg ikke er OK. Men et dask sys' jeg bestemt ikke gør én til dyreplager. Tænk på hvordan heste opdrager hinanden smiley

• #22   19. feb 2008 stemmen er heldigvis nok på min hest, men en gang gik hun ind i mig, og der fik hun en på hovedet - og hun har aldrig gjort det siden..

• #23   19. feb 2008 gik-løb

• #24   19. feb 2008 hmm, den har lige fådet en besked over,at jeg kunne finde på at sige fra ved at slå (ikke banke) hvis hesten bidder, den mase mig for den et knæ, ikke hårdt, jeg løfter det bare, så er det jo dens egen skyld hvis det gør ondt.
    det er heldigvis meget sjældent det er nødvendigt.
    men som pigen skrev, godt jeg ikke er hest ved dig??
    hmm, er det virkeligt så slemt, at sige fra??
    os der arbejder med føl og plage, ved jo at de på et tidpunkt prøver os af, hvis de kommer i tanke om at bide, hvilket ALLE på et tidspunkt gør, hvad skal vi så?? hvis vi ikke må skælde ud? jeg starter med en NEJ, hvis de bliver ved, får de et lille dap (slå) det virker, og de er stadig glade for mig bagefter.

Anita W

• #25   19. feb 2008 når jeg rider og hesten ikke hører efter hæver jeg stemmen, eller tjatter til den med pisken og schenklerne.

bruger egentlig meget stemmen til at rose eller irretesætte og synes det virker for mig.. men hvis den bider for den et dask på mulen, eller hvis den sparker kan jeg godt give den en i røven med hånden på staldgangen.. men det er ikke noget vildt hårdt hvor der har været tilløb til slaget eller noget for det støtter jeg ikke at man gør

• #26   19. feb 2008 altså hvis en hest sparker en anden sparker den anden også hesten tilbage. så min emning er at hvis min hest sparker mig og det ikke er et uheld sparker jeg den også ( dog ikke så hårdt^^) hvis den træder mig over foden med vilje træder jeg den over hoven. hvis hesten så bider mig, så åbner jeg munden som en anden hest og viser tænder og "truer" den med at bide. det forstår min hest bedst da det jo er deres natur. når min hest så slæber mig efter sig ind i en andens boks, siger jeg et kort fast NEJ! og hvis den ikke adlyder stiller jeg mig foran foderet i boksen og åbner munden og viser tænder og "truer" den med at bide som en anden hest ville have gjort. og det virker altid. for heste forstår simpelt hen ikke at du bare står og slår og slår på dem hvis det er noget andet end deres artsfæller ville have gjort. heste forstår bedst de naturlige advarsler som deres artsfæller bruger.

• #27   19. feb 2008 enig med anita..

den sidste hest jeg havde som sparkede, blev skudt!!!... gider ikke sådanne møjdyr!!!!.... selvføldig kan den ved et uheld ramme en, eks hvis den er glad på fold.... men sparker den for at være ond.... ja så ryger den på slagterhuset!....

hårdt og kontant...

• #28   19. feb 2008 Jane

Fint du er enig med mig, men jeg er altså ikke enig i det du skriver, jeg vil da ikke slagte en der sparker, men arbejde med den.
    men lidt et sjovt indlæg vi griner., og håber det er en joke.

Anita W og datter.

• #29   19. feb 2008 anita...

det kommer da bestemt an på hvorfor den sparker...

ham som blev slagtet havde fådet alle chancer, han blev bare ved at overfalde folk... han sparkede mig i hovedet så jeg fik kraniebrud og ødelagt 11 tænder, og brækket kæben....

det var skam ikke en joke.... han blev slagtet... og får jeg nogensinde en hest som ham, bliver den også slagtet... de er simpelhen for farlige... ville ikke engang sælge sådan en/ forære den væk!

• #30   19. feb 2008 Arg, det lyder godt nok som om, Jane S' hest var lidt syg i hovedet.
    Jeg mener; ligesom mennesker kan være sindsyge, kan heste vel også. Og de bør aflives.

• #32   20. feb 2008 sophie...

jamen jeg prøver skam også at rabejde med hesten først... og kender efterhånden mange gode fif som hjælper...

men i tilfælde som ham der blev slagtet... ja alt var prøvet... og det endte grueligt galt... sådan en hest fortjæner ikke en chance mere... han ville uden tvirvl blive ved....

*dj*

den havde skam fådet rolig håndtering... nogle heste har bare oplevet for meget... så kan de få en brist i hovedet... vil da bestemt ALDRIG sende sådan en hest vidrer.... jeg vil da have det forfærdeligt, hvis en anden kom ligså galt afsted... nej af med knoppen....

heste er der nok af, der er ingen grund til at bruge flere år på dem med brister, som gør dem direkte onde...

har da også haft en i england som var total sindsyg... da vi købte ham på auktion, stod der i kataloget at han ikke kunne omgåes af andre end voksne mænd, da han flere gange havde overfaldt staldpersonalet, og 2 var endt på sygehuset. og han ikke kunne have dyrlæge...

han var ond i starten... men min metode virkede... og efter et år kunne alle håndtere ham....

Kommentér på:
Skælde heste ud?

Annonce