294 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Et svært valg.. Et svært valg..

<b>GIDER NOGEN LÆSE DETTE? smiley </b>

Ja, nu har jeg overvejet en uge om en beslutning som er meget sværd.
Jeg er 16 og færdig med ponyårene..
Min elskede pony Sheika har jeg nu haft i 7 år og hun nærmer sig de 16 år..
Jeg vil gerne starte konkurrence, og det kan jeg på Legolas jeg rider. Men han skal sælges inden August., Så ham har jeg jo ikke særlig længe..

Har overvejet om jeg skal sælge Sheika og få en stor hest.. Men det er virkelig svært. Jeg får tårre i øjnene om bare tanken. Den hest betyder seriøst alt for mig og alt det vi har været igennem sammen er bare ubeskriveligt på de 7 år..
Men jeg har det også skidt ved at holde hende tilbage.
Godt nok er hun en ældre hest, men hun kan så meget.. Og hun er frisk som en 5årrig.. På en springbane eller på tur er hun helt oppe på tåspidserne og elsker det. Hun elsker at blive arbejdet med og er en hest der kan ALT !
Finder sig i alt. Og derfor er hun den bedste barndomsven jeg har haft ..

Skal jeg sælge hende? smiley
Jeg ved det er mit eget valg, men virkelig ikke hvad jeg skal gøre..

Det er mest hendes alder der holder mig tilbage. Hun er jo ikke ung men ville egne sig perfekt til stævner stadig eller til børn. Hun kan rides af alle, og kan sagtens holde LANG tid endnu..

Har i stået i samme situarition ? hva gjorde i?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et svært valg..
  • #1   4. feb 2008 Har du ikke tid/råd til at have to heste?

• #2   4. feb 2008 Jeg ville sælge hende hvis jeg var dig (: For prøv at tænke på hvor glad du har været for hende, og det har hun sikkert nyt i fulde drag... Og en anden pige vil jo blive super glad for hende ligesom dig, og så er Sheikas lykke gjort (:

• #3   4. feb 2008 Uha, jeg tror det bliver en KÆMPE fejltagelse at sælge hende.

I det hele taget synes jeg, at folk, som sælger deres ponyer fordi de er fyldt 17 er stenhjerter. Så har de godt nok ikke haft noget forhold til den pony ö.

Du kan jo sagtens stadig starte stævner, hvis der er nogen, som har nogle heste, du kan ride eller sådan noget...

• #4   4. feb 2008 Pyha har selv stået i samme situation som dig...
    Det er svært.
    Jeg valgte så at sætte min pony i fol, for hun elsker at hygge sig med små føl og hygge ture.
    Hune r blevet mishandlet tidligere så jeg kunne ikke få mig selv til at sælge hende i frygt at det skulle ske igen.

men self' synd hvis hun er så ivrig og vil så gerne lave noget og ikke blir brugt smiley

• #5   4. feb 2008 Du kan også "bare" låne hende ud til den dag du har råd til 2 smiley

• #6   4. feb 2008 Røsle Dyre:

Det er ikke fordi at jeg ikke kan ride hende til stævner mere..
    Men jeg til sommer begynder jeg på en skole, også har jeg kun tid til at ride en hest, det er som >'¤C'M & M'T'B¤'< siger ..
    Hun nyder at blive arbejdet med og jeg har ikke særlig meget tid til hende..

Nej, mine forældre vil ikke have 2 heste ;/ Vi har os min Shetter jo, men den er selvskabshest, så den hygger jeg bare med..

• #7   4. feb 2008 TJ:

Ja, men så har jeg ikke pengene tíl en stor hest..

• #8   4. feb 2008
    BJÖRN .

Har / er i denne sitruasion. Ringo Star er jeg blevet for gammel til. Har det ligesom dig at det er den pony der har lært en en masse og man har haft det skide skægt. LIge pt går Ringo Med en halvparts rytter, men sys bare ikke at det bliver til nok. Ville godt at han fik en lille rytter hvis mor ville have sin datter til tops, det er det Ringo fortjener. Men vil jo ikke af med ham, bare tanken om at han ikke står i sin specielt lavede boks, han er den mindste i stalden, men har får mest opmærksomhed (; Gør det samme som dig, overvejer og sælge. Men har bestemt at han går med sin halvparts rytter i et par måneder endu også må jeg se til den tid om hun er blevet mere seriøs og har fået mere tid. Rider ham også selv engang imellem, sys du skulle finde en halvpartsrytter ligesom mig, eller helparts rytter ?
    - Jeg sælger ikke Ringo andet end han til sidst bare står, men det skal self. også være før det er forsent. Det er en vanskelig siturasion man står i :s

• #9   4. feb 2008 Behold hende og spar sammen til en hest. (:

• #10   4. feb 2008 Cæcilie: hmm, det jeg mener er, at hvis man virkelig har noget til sin hest, som Björn, så er man sgu en underlig person hvis man sælger den. Jeg tvivler ikke på, at det ikke er alle, som har et så godt forhold til sin hest. Hesten er ikke ligeglad med at blive flyttet! Tænk på de stakkels små 3'er-ponyer, solgt fra den ene 14-årige pige den anden 11-årige hele sit liv! Wuf, dét kan vist kaldes et UFEDT liv.

Det må være et svært valg for jer - kærlighed eller konkurrence. Sådan havde jeg det også engang, men ikke længere - nu rider jeg jo så også hest, kan man sige...

• #11   4. feb 2008 Røsle:

Jeg elsker den hest over hele jorden. Det er derfor jeg overvejer at sælge. Som jeg siger det er jo SLET ikke konkurrence der er emnet..
    Det er at jeg sys det er synd jeg ingen tid har til hende.. At hun bare går og lunter når hun så meget lyder at arbejde dagen lang -..

• #12   4. feb 2008 BJÖRN .
    Find en halv eller hel part hvis det er muligt ? :]

• #13   4. feb 2008 Okay, jeg kan godt se hvad I begge mener. Og jeg kan godt se hvor svært det må være for dig, for du ved hvordan du skal handle så hun får det bedst muligt... det ved jeg heller ikke... men jeg tror nu, at hvis det havde været mig selv, så havde jeg beholdt den smiley

• #14   4. feb 2008 Røsle: Helt iorden smiley
    Hehe ..
    Ville os MEGA gerne finde en part eller en helpart til hende.. Men så har jeg desvære ikke pengene til en stor hest smiley

• #15   4. feb 2008 Altså. Du må sætte dig ind i hendes tankegang, ikke?

Hvis jeg var en pony som var blevet redet rigtig meget hele mit liv, ville min drøm være så meget fold som muligt, lidt opmærksomhed og en enkelt skovtur en gang imellem.

Kan du tilbyde det?

Kommentér på:
Et svært valg..

Annonce