{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

for at snakke om noget andet :p -hva v {{forumTopicSubject}}

*for at snakke om noget andet smiley -hva vil du være ? og hva ska du efter folkeskolen / gym / hs / htx eller hva du nu laver ? smiley

Selv er jeg efter 9. klasse gået direkte på HHX, hvor jeg har valgt studieretningen Økonomi - altså HHX Økonomi x)

Når jeg er færdig i 2009, skal jeg tage en videregående uddannelse til Finansøkonom smiley glæder mig helt vildt !

Hva vil i - og hvornår fandt i ud af hvad i ville / vil ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for at snakke om noget andet :p -hva v
  • #1   24. jan 2008 Må man godt snakke med selvom man er "gammel"? smiley

• #2   24. jan 2008 Tanja L
    arg så pyt da smiley haha

• #3   24. jan 2008 Jeg gik ud af 9 klasse og på HG.
    Efter HG skal jeg på HHX - Økonomi (regner jeg med)

Jeg vil være træner eller beridder smiley

Jeg har faktisk hele livet haft en drøm om at blive beridder, men nu mener jeg det seriøst smiley

• #4   24. jan 2008 Jeg gik direkte fra 9. over på det almene gym, det var ikke mig, så jeg droppede ud og tog 7 måneder uden skole, hvilket modnede mig rigtig meget, og i sommers startede jeg på HTX, som jeg ELSKER!
    Jeg ved ikke hvad jeg skal bagefter.

• #6   24. jan 2008 hmm jeg går i 10. li nu og regner med at sku på gymnasiet bagefter og så aner jeg ik hva jeg vil ..

• #7   24. jan 2008 C M - Ølle sælges !
    må man spørge hvorfor du tager en HG først, og så HHX bagefter ? smiley

• #8   24. jan 2008 - Jeg overvejer at tage til tyskland i et år, da jeg kender nogle dernede, som har elite hingste.

• #9   24. jan 2008 Sabina & Tinker Tommy *dressur sadel sælges* .
    hehe, og hvordan vil du så blive rig ? smiley

• #10   24. jan 2008 jeg tror, at jeg vil direkte på HHX når jeg slutter i 9.klasse.

• #11   24. jan 2008 Jeg tager 10.klasse og så STX eller HS (:
    Efter det ved jeg ikke..

• #13   24. jan 2008
    Jeg skal i 10.
    -Vil mega gerne være fotograf. Men det er vidst en drøm smiley

• #14   24. jan 2008 Jeg har folkeskolens udvidede afgangsprøve 10 klasse, bagefter tod jeg HHX, og nu er jeg så småt ved at være uddannet som pædagog smiley Det har været en lang vej med skift ind og ud fra forskellige uddannelser, men nu er jeg sikker på at pædagog er lige mig smiley Så en proffessionsbacheloruddannelse er på vej til mig! smiley

• #15   24. jan 2008 AA:
    Jeg følte ikke selv at jeg var klar til HHX, så jeg valgte at tage HG som en slags 10'ne klasse smiley
    Min lærer sagde godt nok jeg godt kunne klare HHX direkte fra friskolen. Meeeeeen jeg er ikke den med det største selvtillid, så jeg villere hellere på HG først ;b

• #16   24. jan 2008 C M - Ølle sælges !
    ja okay, det forstår jeg så godt smiley
    At gå på HHX lige efter 9. klasse, kan jeg så ogs lige hilse at sige, godt kan være en hård omgang.

vi var 5, ja sølle 5 elver, ud af et par og 20, som kom direkte fra 9. klasse. Resten havde taget 10., enten i folkeskolen eller på efterskole, og nogle havde været igang med andre uddannelser.

Så føler man sig ret lille, og niveauet føles pludselig ret høj, når der sidder mennesker med så meget erfaring omkring én (;

Det er ogs grunden til, at jeg indtil jeg var 1½ år inde i HHX har overvejet, overvejet og overevejet, at tage 1. år om igen.

• #17   24. jan 2008 Jeg skal på Medieskole i et år, under fotografering. Og så tager jeg muligvis gymnasiet - har et år at løbe på, i forhold til dem fra min klasse - ellers... Så ved jeg ikke helt... Men når jeg er 18, håber jeg på at komme på en af dks bedste fotoskoler... Men nu må vi se. Har en lille journalist i maven, det tager bare så lang tid at uddanne sig, og i øjeblikket er jeg alt for skoletræt til dét smiley

• #18   24. jan 2008 CNN smiley - | Hestehaven |
    ja, ka se du har følt det samme som mig smiley

-Jeg havde bare ik nosser til at droppe ud, hvis man kan sige det sådan. Har altid været viljestærk og ville genføre hva jeg har sat igang

• #19   24. jan 2008 Tjah... jeg gik ud af folkeskolen, tog de tre år på gymnasiet og et enkelt semester på uni...

Og ja... nu er jeg på vej tilbage til folkeskolen. Dog for at stå på den anden side af katederet.

• #20   24. jan 2008 Jeg kan også anbefale jer at tage 10 .klasse. Det ruster en mere end man lige tror, også fordi det er der omkring man udvikler sig meget. Jeg kunne tydeligt mærke forskel på os som havde 10 klasse og dem som kom fra 9. dengang jeg startede på handelsskolen. Dem fra 9 havde faglige problemer i forhold til vi andre, det skinnede tydeligt igennem. Dermed ikke sagt at der ikk er nogle som er klar efter 9, men niveaumæssigt synes jeg det er godt at tage 10 klasse med:-)

• #21   24. jan 2008 Jeg gik fra 9. klasse til gymnasiet, og her d. 1. skal jeg starte med at arbejde. så kan jeg finde ud af der, om den berideruddannelse er noget for mig :O)

• #22   24. jan 2008 Tanja L
    er helt enig smiley selvom jeg ik har taget 10., men ville nok ha haft godt af at gøre det.

Tanken der går mig mest på nu, er bare at jeg ikke ved om jeg har mulighed for at beholde Amigo når jeg er færdig med HHX. Synes ikke jeg er klar til at vinke farvel til ham om 1½ år. Men nu ser vi hvordan det blir

• #23   24. jan 2008 A A
    Jeg må indrømme at jeg måtte ligge hestelivet på standby da jeg kom på handelsskolen. Synes der var alt for meget at se til med lektier, afleveringer osv.. Det er nok et spg om prioritering, men jeg vil tro at hvis du skal læse finansøkonomi på uni, så kan du godt få tid til amigo.. Altså det er svært at sige jo, men mange forelæsninger på uni ligger jo på alle mulige tidspunkter af døgnet. Skal du læse på Uni eller er det på handelshøjskole eller hvor henne??

• #24   24. jan 2008 Jeg gik direkte fra 9. klasse og i gymnasiet - matematisk linje.
    Der blev jeg færdig i sommer og nu er jeg flyttet til københavn hvor jeg arbejder som lærervikar.
    Jeg ved ikke helt hvad jeg vil uddanne mig til, men jeg er ung endnu, så jeg ser smiley

• #25   24. jan 2008 Thit:
    Er det dig de skal starte på morsø ? smiley

• #26   24. jan 2008 Tanja L
    tager den på Erhversakadamiet Vest, i Esbjerg smiley det er jo en kortere videregåendeuddannelse, der tager 2 år.
    Det er økonomisk jeg ikke tror jeg vil kunne beholde ham.

Ja, Amigo har stået stille fra august til januar, altså da jeg er kommet på 2. år, for her har afleveringer og lektier fyldt virkelig meget !

Et spørgsmål om prioritet - ja, både og. For at nedprioritere sin skolegang, frem for sin hest - det er nok det sidste jeg vil gøre. Uddannelse er en vigtig ting i samfundet idag. -Men ja, hvis man heller ingen arbejde har kan det måske godt gå. Men jeg skal også arbejde for at have råd til hesten smiley har alle udgifterne selv

• #27   24. jan 2008 C M - Ølle sælges !
    Ja, hvis jeg kan få nogle ting til at gå op med ham den nye berider når jeg skal have møde med ham på lørdag. :S men det er sgu kort tid, og så får jeg set hvad det er. Har overvejet berideruddannelsen og snakket med en del om den, så får jeg chancen for at finde ud af om det er noget for mig, i stedet for det modsatte hvis jeg så er startet :O)

• #28   24. jan 2008 Jeg er i fuld gang med at tage fotograf uddannelsen på KTS smiley

• #29   24. jan 2008 Thit:
    Okey, for der var nogle der troede jeg skulle ned på morsø og arbejde smiley hehe
    Hvor de har fået den idé fra det ved jeg ikke helt ;p

Men det bliver da spændene at prøve smiley Held og lykke med det (;

• #30   24. jan 2008 A A
    Jamen det er da fuldstændig korrekt hvad du siger. smiley
    Hvor skønt at snakke med en så fornuftig pige som dig.. Hi hi
    Jeg selv har ingen mulighed for at have hest lige pt, netop pga uddannelse, og det ER jo virkelig dyrt at have hest. Havde faktisk en diskussion herinde den anden dag med en pige på 14 år, som nærmest gjorde nar af os med partheste. Hun sagde at det var "meget federe at have sin egen..." Hmm.. JA! Hun har da så sandelig ret, men hvad f..... gør man når man SELV skal stå for alle udgifterne?! Hun har jo sin mor og far til at betale, så hun ANER sikkert intet om hvor dyrt det kan være.
    Det skal siges at jeg går i klasse med en pige som rider på et højt plan, og hun prioriterer after at hesten kommer i første række. For hende kan det godt lade sig gøre, men som hun siger, så er det på bekostning af det sociale liv. Men hun prøver så vidt muligt at hygge sig når vi så er på seminariet, men hun er aldrig med hvis vi drikker en øl når vi får fri eller noget... Så som du siger- prioritering..
    Jeg synes også uddannelsen kommer i første række, og den tanke skal du bare holde ved... Dygtig pige smiley Hi hi..

• #31   24. jan 2008 Tanja L
    hehe smiley
    synes bare så mange slynger ud, når man siger at hesten må stå pga. travlhed med skolen, at det handler da bare om prioritering. ja ja, "bare" handler om prioritering - fremtiden skal også have en tanke.

Mine forældre ville ikke gi mig en hest. Det tog jeg til mig, og besluttede mig for (i en alder af 14), at så ville jeg da bare selv spare sammen og købe en hest. Så efter ik engang et år, var jeg 15, havde arbejdet 'røven ud af bukserne' og gemt de fleste af pengene - og vupti, jeg stod med 25.000 til en hest. -Det accepterede mine forældre, de ville (og har altid) støttet mig 100%, såfremt jeg stadig selv havde alle udgifterne.
    -Og jeg er virkelig glad for at de gjorde som de gjorde, for jeg har lært godt af at klare mig selv fra start af.

Lige netop, det koster også andre steder, at prioritere hesten i 1. række. Og det vil jeg også føle trist, da man også skal kunne fungere som et alm. menneske.

Glad for at du kan følge med i hva jeg mener smiley

• #32   24. jan 2008 A A
    Det kan jeg helt bestemt, og hvor er det fedt at du selv har sparet alle pengene sammen til en hest. Synes det er så fedt at du gjorde det, og på den måde får man virkelig også et andet forhold til penge smiley
    Held og lykke med det hele! Du må jo skrive hvis du har spg eller trænger til en snak omkring det igen:-) God aften:-)

• #33   24. jan 2008 Tanja L
    hehe, i orden smiley det er ogs sengetid nu smiley

• #34   25. jan 2008 Lige nu går jeg på Aalborg Tekniske Skole for at blive Medie Grafiker .. Men min endelige plan er Fotograf ..

Kommentér på:
for at snakke om noget andet :p -hva v

Annonce