463 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Syg på arbejde Syg på arbejde

Jeg er lidt nysserig, tag i der har kontorjob hvor i sidder med en del mennesker eller jer det har job hvor man er rundt om en masse mennesker på arbejde, hvis i er forkølet.

Jeg synes nemlig på min arbejdsplads, at folk synes det er meget uhøfligt, men da folk pt er oftere syg efter der er åbnet op, så vil folk heller ikke have for meget sygefravær.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syg på arbejde
  • #1   1. sep 2022 Det kommer helt an på hvordan syg jeg er, er jeg blot forkølet så møder jeg op, men har jeg højere feber eller kaster op så bliver jeg hjemme, jeg plejer at have som tommelfinger regel at hvis jeg er så syg at jeg kan ligge under dynen hele dagen uden at lave noget, og uden at tale med nogen, så bliver jeg hjemme, men hvis jeg vil komme til at kede mig hen af dagen så tager jeg på arbejde.

Jeg syntes det er en god måde at sørge for at man aldrig bliver hjemme forgæves, så hvis jeg er syg og ikke møder på arbejdet så er jeg så syg at jeg "isolere" mig selv og plejer min krop, ellers er jeg op og afsted smiley

• #2   1. sep 2022 Hos os skal vi blive hjemme, hvis vi har fået en god gang snot. Vi skal så arbejde hjemme fra. Hvis vi ikke er dyne-syge, men bare godt snottede.

• #3   1. sep 2022 Jeg er kontorassistent, og jeg tager altså på arbejde hvis jeg er forkølet.
    Med et dårlig immunforsvar, så kan jeg simpelthen bare ikke lægge mig syg hver gang at jeg tager imod en eller anden forkølelse.

Jeg sidder ikke tæt med nogle kolleger, og så sidder jeg jo naturligvis ikke og hoster og snotter i nærheden af nogle.

Jeg har en paragraf 56 aftale og har rigeligt med sygedage i forvejen - og har desuden også "lettere" ved at melde mig syg da jeg kan have dage hvor jeg f.eks. ikke kan holde til at være ude af sengen pga smerter mv. Så en bette forkølelse, den tager jeg på arbejde med, medmindre jeg hoster og snotter så meget at jeg synes det er generende for mine kolleger.

• #4   2. sep 2022 Hvis jeg blot er forkølet, så møder jeg naturligvis på arbejde - og det gør mine kolleger også. Vi holder afstand og passer på håndhygiejnen (spritter af eller vasker hænder, efter at have pudset næse), men en forkølelse er jo ikke en sygdom man behøver at isolere sig med.

Hvis jeg vurderer at jeg er smitsom, selvom jeg ikke føler mig syg - eller hvis mine kolleger helst ikke vil have mig tæt på - så tager jeg arbejde med hjem og sidder dér indtil jeg regner med at "faren" er drevet over.

Det er faktisk samme billede som før Corona smiley

Kommentér på:
Syg på arbejde

Annonce