Hjernerystelse på arbejde {{forumTopicSubject}}
Hej hg.
Trænger til at høre lidt andre meninger om min siuationen.
I går morgen kl 3.30 er jeg på arbejde ( passer køer) der ligger en ko omme på siden som ikke selv kan rejse sig. Så jeg vil hjælpe den op. Går ind og stiller mig bag ryggen på den og skubber til den for at få den op og ligge. I dens ihærdige forsøg på at komme op svinger den med alt den kraft med hovedet og rammer mig på siden af mit hoved. Jeg vælter om kuld og kan derefter ikke huske de næste minut. Jeg ringer grædende til min chef ( som bor 200 meter fra stalden. ) fortæller ham hvad der er sket og jeg har de rigtig dårligt. Han siger så til mig jeg skulle malke færdig og så kom han over og så til mig( 3 timers malkning) ringer herefter til min kæreste som er på vej på arbejde 40 km væk og han vender fluks om og ringer til hans chef og spørg om han ville tage hans vagt( han passer også køer) og det ville han chef gerne for jeg skulle ikke være alene. 30 min efter er min kæreste nede ved mig. Vi bliver efter vi har snakket frem og tilbage om han skulle ringe til min chef så jeg kunne komme på skadestuen enige om at de køer bare skulle passes så kunne jeg tage kontakt til lægevagt bagefter. Kl 7 kommer min chef halvvejs grinede hen til mig og spørg hvordan det går. Siger kold dårligt og går videre og snakkede ikke mere med ham. Kl 7.30 er vi færdige og vi går hjem og jeg for ringet til lægevagten som fortæller jeg skal holde mig fuldkommen i ro og ikke må lave noget som helt pga hjernerystelse. Min kæreste går ned og snakker med min chef og fortæller ham jeg ikke kommer i eftermiddag efter lægens anvisning. Om eftermiddagen bliver jeg kørt hjem til mine svigerforældre så de kan holde øje med mig imens min kæreste er på arbejde. For det pludselig meget dårligt og vi vælger at ringe til lægevagten for 3 gang som nu gerne ville se mig. Så vi køre afsted og kommer hurtigt for. Diagnosen er slem hjernerystelse må intet lave i minimum 2 dage ( tv, computer, tlf, læse, perler, være aktiv) og nakke vrid/mild piskesmæld. Efter det hårde slag. Min svigermor ringer nu til min chef fortæller hvad der er sket og de ikke skal regne med at se mig i hvert fald i to dage. Og så skulle han melde det som en arbejdsskade. Men den er han ikke helt med på. Så er spændt på at se om han gør det.
Alle i min omgangs kreds ( venner og famile) er meget rystet over min arbejdsgiver reaktion og nærmest ligegladhed. Over han hverken giver mig tilladelse til at melde mig syg eller bare kommer over og kigger til mig efter det er sket.
Hvad tænker i om denne sag?
Vil lige nævne at jeg har nyt arbejde fra den 1/2 og kun har 5 arbejdsdage tilbage. Med mindre jeg ikke er klar onsdag.
Og ja jeg sidder med min mobil lige nu. Men det her plager mig virkelig.
Spørgsmål besvares efterhånden som mit overskud er til det. Ellers kom med jeres tanker til det her.
Mvh Line
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 752
Hiv fat i den fagforening, så må de ligge pres på.
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
aug 2014
Følger: 72 Følgere: 62 Emner: 2 Svar: 226
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 4 Emner: 34 Svar: 133
Jeg fik også en hjernerystelse for et år siden efter at være faldet af hesten. Jeg var ikke på arbejde i 14 dage, hvorefter jeg startede lige så stille op igen, men ikke på fuld tid. Der gik en måned inden jeg var helt ovenpå. Jeg sov som en baby i starten - var vågen højst 2 timer af gangen og sov 2 timer igen + 10 timer hver nat.
jun 2014
Følger: 76 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 848
God bedring og held og lykke med den nye arbejds plads
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 204
Godt du får nyt job, men derfor skal du stadig holde dig i ro.
Forstår så ikke at du ikke er kommet fluks på skadestuen efter det skete. Alle slag mod hovedet med efterfølgende bevidstløshed skal tages dybt alvorligt.
Jeg blev losset af en hest som teenager og var bevidstløs et godt stykke tid, have hjernerystelse og missede det meste af 8 klasse, jeg døjer stadig med smerter og hovedpine fordi jeg ikke holdte mig i ro.
Jeg forstår så slet ikke at du kan se på en mobil eller en skærm i det hele taget. Jeg levede i mørke - ingen lys og ingen lyde. Kun lige lidt dæmpet lys når min mor serverede maden for mig.!
God bedring. Værdsæt at han snart ikke er din chef mere.
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Det handler helt basalt om at holde sanseindtryk på et minimum, så din hjerne kan få noget ro til at komme ovenpå.
Med hensyn til din arbejdsgiver, er der nok nogle af de andre, der ved mere, end jeg gør. Jeg ved dog så meget, at det er en uansvarlig måde at håndtere ansatte på, og jeg er glad på dine vegne for, at du snart skal et andet sted hen!
maj 2013
Følger: 114 Følgere: 249 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 614
Tag det fuldstændigt med ro, få nogen til at lave mad for dig osv.
At du godt kan se på telefon er ikke ensbetydende med at din hjernerystelse ikke er slem, sjældent har det faktisk en betydning om man ser tv osv lige efter eller ej.
Jeg fik i år 2012 en slem hjerne rystelse som din. Var hjemme i 4 måneder og kom så til læge og neurolog der bestemt ikke mente jeg havde hjerne rystelse og jeg skulle da bare i skole igen!
Tog så i skole som de sagde, for hvilken tillid har man ikke til lægerne..
Over 2 år efter kan jeg nu stadig ikke gå i skole, hvilket jeg måske ville havde kunnet hvis jeg havde været mere forsigtig.
Hjernerystelse på arbejde