Leg med vandkop Leg med vandkop
Hej alle
Min hest leger med sin vandkop så der er mega meget vand i boksen, og ude på stald gangen. Jeg har skruet lidt ned for hendes vandkop men det virker ikke. Så nu må jeg lukke den og give hende vand i en spand/ balje, hvad kan i anbefale til det ud over murebalje det er jeg ikke så vild med
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 136 Svar: 1.697
så jeg skiftede vandkoppen ud med murbaljer som har fungeret fint for mig
har også prøvet flex-spande, men dem ødelægger mine heste, så det eneste som holder her er murbaljer
har så prøvet sidste år at få en ny vandkop og den leger de ikke meget
det er en med med flyder. den er åbenbart ikke sjov at lege med, for nu kan den være i fred
det er denne jeg har
https://www.kellfri.dk/vandkop-i-plast-med-flydeventil-3-l
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Er det fordi de ikke er beregnet / godkendt til fødevarer? Du kan få store spande og lignende i mange foderstoffer, som er beregnet til fodring af dyr.
Er du bange for væltet spand?
Sæt din vandspand ned i en lidt større murebalje med sten nederst. Det samlede er svært at vælte,, og skvulper spanden lidt over, så ryger vandet fra spanden ned i baljen.
Du kan også prøve at skifte drikkekop.
Der er mange modeller og priser er fra 250 kr og op. Hvis væltede spande ødelægger madrassen, men en anden kop løser det oprindelige problem, så er det jo langt den billigste løsning på sigt.
Udskiftning af fx træpillemadras hos 1-2 heste er dyrt, og for de sparede penge kan du købe mange vandkopper.
Hvis dyret langt det meste af døgnet ikke bruger boksen, kunne man overveje at være ondt, ondt menneske og lukke for vandet til hendes boks.
Det er fx ok, hvis hun fx kun er der til fodring, stå tørt før smed og ellers fx går i løsdrift.
maj 2011
Følger: 53 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 73
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.451
Vi hr næsten alle sammen 1-2 spande af denne type: https://www.hooks.dk/stald-fold/staldudstyr/spand-8 som hænger i en karabinhage på væggen. Det fungerer fint.
nov 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 531
Leg med vandkop