985 visninger
|
Oprettet:
Ejerskifte {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved hvad det gebyr der kommer på når man ikke når at ejerskifte sin hest inden 30 dage koster
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Eller i forsikringssager, hvis hesten laver skade på nogen/noget, så falder det tilbage på ejers ansvarsforsikring, og så er det en fordel, hvis man har solgt en hest, at der er orden i ejerbeviset. Det er træls at have afhændet en hest og man opsiger sin forsikring, og så efter et år at blive kontaktet af ordensmagten, ens tidligere hest er involveret i en ulykke med personskade... man kan risikere at det er noget man aldrig kan betale sig fra, bare fordi det er ens eget navn, der står på ejerbeviset.
Nej se du at få styr på det, man kører heller ikke rundt i en bil, der ikke er omregistreret.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Hvis du har en dateret salgs kontrakt kan det aldrig blive dig, der hænger på din tidligere hests skader. Det er køber der skal ejerskifte hesten og ikke dig. Men man kan da godt gi en hånd med, det skader ikke og så ved man det er gjort.
jan 2004
Hovedsagen er at man kan dokumentere noget skriftligt
TS spørger om der er et gebyr ved for sen ejerskifteregistrering - det er der ikke. Men det kan have nogle mere træls, økonomiske konsekvenser, hvis man er en slendrian og ikke får det gjort. Det kan både være for den der er så heldig at afhænde en hest, men også for den der erhverver sig en.
Men det er da besynderligt, at man ikke har en instans, der kan håndhæve dokumentation af ejerforhold af et så stort dyr, som en hest. Hvis vi har solgt en ko og ikke flyttet besætning, så er helvede løs, så er der ikke grænser for, hvad der møder op af politi, fødevaremyndigheder, miljøtilsyn og sikkert også arbejdstilsyn. Og en hest, der potentielt kan gøre mere skade, det tager man sig ikke af...
maj 2011
Følger: 53 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 73
Self skal jeg have styr på det og det er jeg også ved nu men jeg har kontakt på jeg har købt ham
maj 2011
Følger: 53 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 73
jan 2004
Den købskontrakt du har, tror jeg er ganske ugyldig, hvis der ikke er overensstemmelse med sælger af hesten på kontrakten og navn på ejerbevis.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
De sagde bare det kunne de ikke, men de ville ligge en besked på sagen, om hesten var solgt.
Hun sagde det eneste de bruger det til er hvis hesten bliver fundet og de aflæser chip, så kontakter de forbundet for at finde ejer.
Jeg købte engang en der ikke var ejerskiftet i 15 år trods flere handler.
Ejerskifte