ejerskifte {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Det kan godt være at jeg spørger lidt dumt, men jeg kan simpelthen ikke forstå mig på hvordan man laver ejerskifte på en hest...
Jeg har lige købt mig mine første to heste (den ene for en måned siden og den anden kom i dag), og de har begge pas fra finland, men jeg kan simpelthen ikke forstå i mit hoved hvordan jeg skal få lavet ejerskifte lige meget hvor meget jeg søger på nettet om det, forstå jeg det altså ikke... Dog tror jeg at jeg har fanget nogle få ting, som at jeg skal underskrive et papir som skal sendes til finland, men skal en kopi af passet med? og hvordan gør jeg med seges?
Håber virkelig at nogle vil hjælpe
Mvh Emma
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2127 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
dec 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 88 Svar: 362
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 272
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 98 Svar: 1.123
Hvis ikke hesten er registeret i Seges skal du det.
Du kan se her hvad du skal gøre Jeg har selv en Danskfødt hest med Tysk udstedt pas. Jeg har så valgt ikke at registere det i forbundet der har udstedt passet, da det ikke er et forbund jeg har lyst til at støtte da der er meget rod i deres papirarbejde. Ihvertfald efter hvad jeg kan læse på nettet. Men hun er registeret i seges, og kan dermed komme ind i et af deres forbund, hvis jeg ønsker det. Jeg kan bare aldrig få et dansk pas på hende.
http://netbutikken.seges.dk/pl/Heste-Udenlandske-pas_102.aspx
ejerskifte