1.756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Donere hest til rovdyr Donere hest til rovdyr

Jeg står desværre med min 18 årige Haflinger hingst der har fået konstateret flere skavanker da han havde sundheds tjek i anden henseende
Gigt i begge forben og mislyd på hjertet samt en væltet fedt man som er væltet så meget nu at den trækker i hud og muskler på modsatte side som den er væltet til smiley
Han skal aflives inden alt for længe og har kontaktet kbhs zoo, men de har fryserne fyldt op pt
Kender nogen til andre steder ? Gerne hvor i har afleveret jeres dyr
Han skal aflives hjemme da han stresser ved kørsel og ikke bryder sig om fremmede mennesker
Han aflives med bolt pistol og afblødes
Alternativet er selvfølgelig DAKA men ikke min ynglings tanke

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Donere hest til rovdyr
  • #1   24. okt 2020 Hvad med Knuthenborg? Ellers kender jeg ikke nogle steder på Sjælland med rovdyr - du må i gang med google, hvis du ikke vil betale for Daka.

• #2   24. okt 2020 Jeg ville helt klart kontakte alle parker der har vilde dyr for finde en med plads.
    Fx. Odense zoo, Ree park mm

• #3   24. okt 2020 Der er vel også muligheden for at give ham til nogen, der barfer deres hund? smiley Jeg tror bestemt det er let at finde en, der gerne vil aftage en hel hest til fryseren.

• #4   24. okt 2020 Har aldrig skrevet jeg ikke vil betale for DAKA
    Jeg bryder mig bare ikke om min elskede hest ender der

• #5   25. okt 2020 Vil bare nævne der også findes Dansk Dyrekremering som alternativ til DAKA, hvis du ikke finder en anden løsning.

• #6   25. okt 2020 Det gør mig ondt at høre, men flot valg at han ikke skal lide!
    Kender ikke til dyreparker på Sjælland, men prøv at gå på Facebook eller hundegalleri, der må være nogle barf grupper, der gerne vil tage fra.

• #7   25. okt 2020 Så vidt jeg ved, så skal dyret ankomme levende til stedet, hvis det skal doneres til en dyrepark. Og ventetiden kan være lang.

• #8   25. okt 2020 Ventetiden er ekstremt laaang , da jeg ringede i sommers ( Juni mdr ) for og ville donere min hest , der var den første "ledige tid" den 2 December i Blåvand Zoo og dernæst Ree Park den 18 December og ja der er jo nok kommet mange flere til siden så du skal nok forvente ca 4-6 mdr's ??

Og ja så SKAL man selv levere hesten og levende selvfølgelig , så hvis ikke hesten kan det så tror jeg det muligt du kan donere den til en dyre park , de fodre jo gerne med så frisk kød som det muligt for dem , da det skal være så naturlig for deres rovdyr som muligt jo smiley

Og Daka afliver ikke heste , de afhenter kun døde dyr.
    - selve aflivningen skal du jo få gjort af din egen dyrlæge , så det jo i helt vante omgivelser for din hest med den dyrlæge den er van til smiley

• #9   25. okt 2020 Det er ikk rigtigt at hesten skal leveres levende til dyrepark, jeg fik en afhentet af zoo Kbh, den skulle have boltpistol og afblødes der efter , så kom der en lastbil fra zoo efter den.

• #10   25. okt 2020 #9 S.J

Jeg fik specifikt afvide at hesten SKAL leveres levende og kl 8 om morgen , da den bliver godkendt af deres dyrlæge inden de overhovedet tager den ind smiley

Men skal ikke kunne sige hvordan regler så er for KBH Zoo måske de har en anden tilgang eller retningslinjer til det kød de bruger til deres dyr det ved jeg ikke smiley

• #11   25. okt 2020 Kbhs zoo har hentet ny aflivede heste så sent som sidste år
    Har også leveret nogen i deres slagtehus levende og overværet aflivning for år tilbage
    Jeg ved skam godt DAKA ikke afliver dyrene og det har jeg vist heller ikke påstået
    Det er dyrlæge der afliver ham
    Jeg ringer til Knuthenborg i morgen og kan de ikke tage ham må han med DAKA
    Han skal ikke gå og have ondt og skulle gerne have fred inden for de næste 14 dage

• #12   25. okt 2020 Der hvor stod med min oldenborg hoppe, der kom kbh zoo ud og selv aflivede/skar kødet op. Har de ændret på det?

• #13   25. okt 2020 Ree Park tager ikke heste over 400 kg. Munkholm Zoo tar alle størrelser, men de har ikke fryse kapacitet til alle, så der skal man også bestille tid. Givskud Zoo har også ventetid, ofte lang.
    Jeg ville Google Zoos på Sjælland og se om der ikke skulle være en lille Zoo et sted, der kan aftage din.
    Jeg har selv brugt Givskud og de var vældig flinke og forstående over, hvor svært det er, at sige farvel, til sin bedste ven.

• #14   25. okt 2020 Jeg havde kun 3 ugers ventetid ved ReePark. MEN. Den blev aflyst igen eftersom min hest havde kræft. De tager ikke imod dem så. + han havde fået smertestillende inden for de seneste 6 måneder og dermed duede han heller ikke.

Det var noget jeg SELV måtte finde ud af da de ikke oplyste om det i tlf da jeg snakkede med dem. Alternativet var at jeg var dukket op og så blevet sendt hjem igen efter dyrelæge kontrollen på dagen.

Så husk endelig at nævn de skavanker der gør din hest skal aflives. Det ikke alle skavanker de tager imod smiley

Og så prøv ReePark. De tager kun op til 400kg og jeg havde som sagt kun 3 ugers ventetid (kunne enda være kommet til før, men det ønskede jeg ikke)

• #15   25. okt 2020 Knuthenborg tager heste, men ved ikke om de har en vægtgrænse. Hende der ejer stalden, hvor jeg står opstaldet, sendte sine to små derned (mini og shetter). Hele oplevelsen havde været rigtig god, men vi bor også forholdsvis tæt på.

Jeg ville nok ringe og forhøre mig.

Kommentér på:
Donere hest til rovdyr

Annonce