{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Spåner og bundstrøelse... {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg ville lige høre hvad i bruger i bunden af boksen?
Og hvor i køber, samt pris!

Jeg bruger pt. spåner, men er interesseret i at skifte, evt. til noget mere økonomisk.
Jeg giver 70kr. pr. pak spåner, ved køb af hel palle (18pk.) 1 pk vejer ca. 25kg.

Har overvejet træpiller, men kender ikke noget til det.

Hvad bruger i, og hvad kan i anbefale (JEG NÆGTER AT BRUGE HALM, DET ER ALT FOR BESVÆRLIGT!!!)

Kram Hedi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spåner og bundstrøelse...
  • #1   6. sep 2007 Vi bruger halm. Men vi overvejer når Intermezzo er blevet solgt, at gå over til spåner, da det er mere praktisk.

• #2   6. sep 2007 Da jeg kun havde en hest brugte jeg halm, men nu hvor jeg har 3 er det alt for besværligt! Sidste vinter brugte jeg spåner. Gav 65,- pr. stk. ved køb af en hel palle. Synes dog ikke det sugede så godt og var så let at muge som jeg havde forventet. Nu har jeg så kigget mif lidt omkring og prøvet at bestille Easy Strø, hvilket jeg har hørt en del godt om. Det skulle gerne komme hjem her i løbet af ugen. Er meget spændt på at prøve det. Prismæssigt er det ligesom spåner, men det skulle suge noget bedre og derfor være mere økonomisk ii længden.

• #3   6. sep 2007 halm besværligt ???
    Giv lige en forklaring på forskellen...så lærer jeg nemlig også noget idag ;-))

• #4   6. sep 2007 Det kan være svært at sortere i halm, så man får rigtig meget med ud hver gang. Det tager længere tid og fylder meget på møddingen.

• #5   6. sep 2007 prøv evt med hampstrøelse. du kan læse lidt om det på den her hjemmeside

www.guldpony.dk

birgit har brugt i en del år nu da hun er asmatiker og hun siger det er så rart at have med at gøre. så prøv at skrive en mail til hende

• #6   6. sep 2007 Anne M Lad mig gerne høre om din erfaring, når du har prøvet det... Send gerne privat besked... ;0)

Kine: Er så enig...

Mette K; fordi, halm sviner, det er meget tungt (har nemt til ondt i ryggen), når det er vådt, det giver meget mødding, og støver en del (selvfølgelig alt efter kvalitet) i stalden.

Personligt, er mit indeklima blevet meget bedre i stalden. Det er nemt med spånergreb, at fjerne dagens "pærere". Det er nemt at muge ud, og giver ikke så meget mødding. Nogle smider det endda direkte ud på folden, som "gødning".
    Jeg oplever dog også, at jeg synes det gerne måtte suge lidt bedre....

Kram Heidi

• #7   6. sep 2007 Ja, det er rigtig besværligt, og det er tungt at muge hver dag.
    Møddingen fylder helt vildt efter et par måneder, men det er noget af det skønneste med en boks med friskt halm og en glad hest ^^

• #8   6. sep 2007 Heidi B. Det skal jeg nok. Er også selv meget spændt på det:o)

• #9   6. sep 2007 Aha...så blev jeg så meget klogere...ja det er rigtigt at det er mere besværligt at sortere i...jeg fjerner det værste svineri engang imellem og ellers gør jeg boksen rent fuldstændig hve 14 dag...og hestene elsker at komme ind og rode i boksen med rent halm...og dagen efter skal jeg fylde godt på igen fordi de har ædt det halve ;-))

• #12   6. sep 2007 Har prøvet alm halm, og spåner, og nu står mine hyppere så på halm snitter, Det er halm der er snittet, og støvfri. og kommer i pakker som snitter, og det kan klart anbefales. Det suger mere end spåner, og ser pænere ud længere, samt det er lækre og gå på syntes jeg. Og hestene kan spise det hvis det er. Det koster ca det samme som spåner, men holder længere. Og det er nemmer og nedbryde i naturen end spåner.

• #13   6. sep 2007 L.Moltzen . er det dyrt at bruge, hvad koster en pk/balle?

Jeg har hørt, at nogle bruger træpiller, som til et træpille fyr, men har nogen herinde hørt om eller erfaringer med det?

Kommentér på:
Spåner og bundstrøelse...

Annonce