1.165 visninger
|
Oprettet:
Udlån af hestetrailer {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der noget man skal være opmærksom på, hvis man låner/lejer sin hestetrailer ud? Tænker både i forhold til forsikring hvis der sker ulykke/skade og generelt, så man ikke risikerer en bøde.
Mvh Sofie
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Mht. forsikring, så spørg dit forsikrings selskab, de er de eneste der kan svare dig på det. men sørg for at den dækker eneulykker og måske at det er uden selvrisiko.
Få depositum fra lejer, som betales tilbage når traileren er afleveret i samme stand som den blev hentet. Og tjek den hver gang så du opdager evt. skader og ved hvem der har ansvaret.
Sørg for at sikre dig selv bedst muligt så du ikke står i en situation hvor du står med skadet trailer og en lejer der ikke vil betale.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hjælpe en ven i nød?
Tjene sorte penge?
....
Jeg har lidt den holdning "du låner kun de penge ud til dine venner, som du kan tåle at miste".
Så - jeg låner nok ting ud, og skulle jeg komme ud i den situation, at tingene er skadet, og låner ikke kan / vil erstatte, vil jeg nok se det som undtagelsen, der bekræfter reglen. Mine venner kan man stole på, min familie endnu mere.
Det er det realistiske scenarie, hvis jeg låner ting ud.
Har jeg ikke tillid til låneren (OG mulighed for at æde regningen hvis det går galt) uden at miste venskabet, så, lader jeg være.
Hvis jeg var mindre lalleglad tillidsfuld, ville jeg bede folk se traileren igennem og aftale "hvis noget er galt, når den kommer tilbage, bliver det repareret af x navngiven mekaniker. Du æder regningen.
Men - her har vi grunden til, at det er vigtigt hvorfor du låner ud?
Er det en fjern bekendt, som har råd til at betale en regning på 5-15.000 kr uden at blinke - jamen, hvorfor har de så ikke bare selv købt en billig trailer selv? Du kan jo købe en grim men funktionel trailer for den slags penge. Eller lejet en trailer for en brækdel, det er jo ret billigt?
Så - hvordan kan du som civilist sikre dig, at få pengene hjem ved skadet trailer? Det kan du jo ikke, så, lad være.
Så - jeg ville låne ud uden at blinke til folk, jeg stoler på. Og ellers slet ikke.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Det koster mellem 375-450 kr, at leje en trailer på tanken og de penge får du ikke ud af en, der vil låne din trailer, for du skal jo ikke "tjene" på det, vil de mene.
Helt ærlig, det er ikke ulejligheden værd, at miste venskaber på den konto.
nov 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 531
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
jun 2011
Hvor skriver jeg, at man kan låne en trailer på tanken?
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
jun 2011
Her er hvad jeg har skrevet i kopi:
Det koster mellem 375-450 kr, at leje en trailer på tanken.
Hvor står der låne?
aug 2017
Tænker det er det samme der gør sig gældende for DangerDane?
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Låne - er en venne tjeneste, som ikke involverer penge, oghvor det er “ja tag den bare ude på P-pladsen, forresten jeg glemte at muge ud sidste gang jeg kørte, det må du lige selv fikse”
Leje - er “proffesionelt” forstået på den med at det koster xx antal kroner, og er gensidigt i at jeg sørger for fx traileren er sikkerhedsmæssig i orden og forsikringen betalt og udmuget
Vennetjenester kan man komme gruelig galt med - leje der har man allerede på forhånd sagt, at det koster ditdytdat og oftest efterfulgt af, min forsikring dækker bla bla, men ellers så betaler du/I for skader.
Mvh Charlotte
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
aug 2017
Jeg låner mine forældres sommerhus i frankrig og betaler for det, mens lejer en feriebolig - igen same same, kommer måske an på hvem det er, jeg lejer/låner af tror jeg.
Rent betydningsmæssigt er der ikke en regel, der siger at lån altid er gratis
Udlån af hestetrailer