{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hestetrailer
  • #1   31. aug 2020 Sørg for at den er 100% iorden, og tjekkes for skader jævnligt.

Mht. forsikring, så spørg dit forsikrings selskab, de er de eneste der kan svare dig på det. men sørg for at den dækker eneulykker og måske at det er uden selvrisiko.

Få depositum fra lejer, som betales tilbage når traileren er afleveret i samme stand som den blev hentet. Og tjek den hver gang så du opdager evt. skader og ved hvem der har ansvaret.

Sørg for at sikre dig selv bedst muligt så du ikke står i en situation hvor du står med skadet trailer og en lejer der ikke vil betale.

• #2   1. sep 2020 Hvorfor låne ud?
    Hjælpe en ven i nød?
    Tjene sorte penge?
    ....
    Jeg har lidt den holdning "du låner kun de penge ud til dine venner, som du kan tåle at miste".

Så - jeg låner nok ting ud, og skulle jeg komme ud i den situation, at tingene er skadet, og låner ikke kan / vil erstatte, vil jeg nok se det som undtagelsen, der bekræfter reglen. Mine venner kan man stole på, min familie endnu mere.
    Det er det realistiske scenarie, hvis jeg låner ting ud.
    Har jeg ikke tillid til låneren (OG mulighed for at æde regningen hvis det går galt) uden at miste venskabet, så, lader jeg være.

Hvis jeg var mindre lalleglad tillidsfuld, ville jeg bede folk se traileren igennem og aftale "hvis noget er galt, når den kommer tilbage, bliver det repareret af x navngiven mekaniker. Du æder regningen.
    Men - her har vi grunden til, at det er vigtigt hvorfor du låner ud?
    Er det en fjern bekendt, som har råd til at betale en regning på 5-15.000 kr uden at blinke - jamen, hvorfor har de så ikke bare selv købt en billig trailer selv? Du kan jo købe en grim men funktionel trailer for den slags penge. Eller lejet en trailer for en brækdel, det er jo ret billigt?
    Så - hvordan kan du som civilist sikre dig, at få pengene hjem ved skadet trailer? Det kan du jo ikke, så, lad være.

Så - jeg ville låne ud uden at blinke til folk, jeg stoler på. Og ellers slet ikke.

• #3   1. sep 2020 Jeg låner af princip ikke min trailer ud, for det er aldrig nogens skyld, når der mangler et lygteglas, fordi det er smadret, eller der er bakket på. For den skade var der helt sikkert da de hentede traileren smiley
    Det koster mellem 375-450 kr, at leje en trailer på tanken og de penge får du ikke ud af en, der vil låne din trailer, for du skal jo ikke "tjene" på det, vil de mene.
    Helt ærlig, det er ikke ulejligheden værd, at miste venskaber på den konto.

• #4   2. sep 2020 Mange tak for jeres indput, dejligt at høre fra andre smiley

• #5   6. sep 2020 #3, jeg vil så godt se den tankstation der har en hestestrailer man kan låne smiley

• #6   10. sep 2020 DangerDane
    Hvor skriver jeg, at man kan låne en trailer på tanken?

• #7   10. sep 2020 Sunshine det gør du i #3 smiley men pyt for her hos os i Jylland, ja der kan man leje en hestetrailer på visse tankstationer...

• #8   10. sep 2020 Karen H
    Her er hvad jeg har skrevet i kopi:
    Det koster mellem 375-450 kr, at leje en trailer på tanken.

Hvor står der låne?

• #9   11. sep 2020 Arh så tror jeg det er en misforståelse, jeg skelner ikke mellem at låne og leje når der står priser(sådan kort skrevet), så når du skriver leje en trailer på tanken, er det for mig det samme som at låne den. smiley

Tænker det er det samme der gør sig gældende for DangerDane?

• #10   11. sep 2020 Hos mig betyder :
    Låne - er en venne tjeneste, som ikke involverer penge, oghvor det er “ja tag den bare ude på P-pladsen, forresten jeg glemte at muge ud sidste gang jeg kørte, det må du lige selv fikse”
    Leje - er “proffesionelt” forstået på den med at det koster xx antal kroner, og er gensidigt i at jeg sørger for fx traileren er sikkerhedsmæssig i orden og forsikringen betalt og udmuget smiley

Vennetjenester kan man komme gruelig galt med - leje der har man allerede på forhånd sagt, at det koster ditdytdat og oftest efterfulgt af, min forsikring dækker bla bla, men ellers så betaler du/I for skader.

Mvh Charlotte

• #11   11. sep 2020 Karen, det er da nemt at adskille - det ligger i ordenes betydning: leje koster, lån er gratis smiley

• #12   12. sep 2020 Det var mig der kom til at skrive låne istedet for leje, en gemen trykfejl smiley

• #13   15. sep 2020 Der må vi være enige i at være uenige - jeg kan godt låne og betale for det feks lån af værktøj, bil (eller penge) osv osv og så leje noget. Enig i at leje som regel indebærer en prissættelse, nen det kan låne nu også smiley smiley
    Jeg låner mine forældres sommerhus i frankrig og betaler for det, mens lejer en feriebolig - igen same same, kommer måske an på hvem det er, jeg lejer/låner af tror jeg.

Rent betydningsmæssigt er der ikke en regel, der siger at lån altid er gratis smiley

Kommentér på:
Udlån af hestetrailer

Annonce