Hvad skal du i sommerferien i år? {{forumTopicSubject}}
Har Corona lavet om på dine ferieplaner?
Skal ferien bruges på projekter? Måske et træningsmål eller en stald / fold opgave?
Måske du har købt hus / lejlighed / gård?
Eller måske du har studeret til nu og skal arbejde hele ferien?
Står den på ridelejer?
Selv har vi ingen planer, jeg og min kæreste, endnu. Hans ferie ligger først til august og selv ved jeg endnu ikke hvad mit firma gør. Måske jeg skal arbejde, måske jeg skal holde ferie, fordi firmaet ferielukker.
Så skal jeg vist igang med, at male lidt udvendig. Ikke at det trænger, men så kommer det heller ikke til det. Det er altid nemmere, at forbygge, end helbrede.
Kom frisk med dine ferieplaner
feb 2009
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 185
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Den første weekend i ferien, skal jeg forhåbenlig en tur til jylland og skyde, hvis altså corona-regler tillader det. Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal finde på. Ud over at hygge med hesten, og lave noget på huset - lykken er et gammelt hus.
Jeg plejer ikke at rejse udenlands, så der er ikke ændret på så meget.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Tjoe.
Vi havde ingen planer om at rejse, men derimod at få overnattende gæster, holde et par sommerfester i haven osv.
Og så en masse praktiske projekter. Kalke, tjære, fælde nogle selvsåede asketræer og ahorn i haven.
Så, egentlig ingen ændring.
Og dog.
Corona giver adfærdsændringer hos alle - og det er lettere at rette ind end skille sig ud.
...
Eksempel.
Jeg har ferie i denne uge.
(og lidt i juli og august)
Jeg har en fucking virus halsbetændelse. Hvis jeg smører med regelmæssige mængder varm te, så sker der intet. Ellers kan min stemme lyde som en frø eller jeg hoster en smule, når mandlerne i halsen er irriteret.
Jeg har så holdt mig hjemme, ikke gået i butikker. (åhh, hvilke offer! Skønt vejr!)
Men - jeg skulle have været i IKEA og købe småting - gider ikke skræmme andre kunder.
Jeg skulle have fældet træer. Jeg er nybegynder med motorsav, min genbo ville komme og supervisere og lære fra sig. Sker ikke, lige nu.
Skulle have besøgt en af mine ældste venner i går.
Skulle have haft besøg af overnattende veninde hele weekenden, som kommer fra den anden ende af landet. Udsat en uge.
Hvorfor?
Jeg har haft Corona, pga forskningsprojekt på arbejde ved jeg at jeg er smækfyldt med antistoffer , risikoen for at have Corona igen er kun teoretisk.
Den fucking halsvirus giver ikke engang sygdomsfølelse - men fordi det udefra kan LIGNE noget folk er bange for, så er min omgangskreds jo ikke interesseret i risiko for smitte og deraf følgende dumme kommentarer.
For at undgå dumme kommentarer bliver jeg hjemme.
...
Jeg tror på, at vi skal respektere at Corona ikke kan udryddes, men vi skal leve med den.
Lidt almindelig sund fornuft, god hygiejne og fysisk afstand, så reducerer vi jo virkelig smittespredning.
Dermed langsommere spredning af sygdom, og vi undgår overbelastning af sundhedsvæsenet, osv.
Men fuck hvor det er kedeligt at være immun for Corona, men have noget folk kan forskrækkes af!
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Jeg regner med at forsøge på at fokusere på at motionere ponyerne og skabe en god aktiv rutine. Og ellers har jeg nogle projekter jeg gerne vil have gang i, blandt andet vil jeg igennem alle Zaches dækkener så de er syet fuldstændig til at passe ham perfekt, for jeg tvivler på at vi slipper for dækken igen næste vinter, æv. Men ellers er der også den årlige obligatoriske oprydning i mine staldting haha! Jeg drømmer også om at få Dolly foran min store vogn, ak ja der er mange planer og drømme. Jeg ville ønske at jeg skulle arbejde mere, men det bliver da nok til at jeg underviser online 3-4 timer om ugen, jeg har desværre ikke kunne arbejde så meget som normalt, under Corona.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Jeg mener - det var dét man formodede i starten, men jeg synes at have hørt/læst, at det vist ikke helt holder stik?
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Man har lavet nogle forsøg, hvor man har gentaget test for Corona et par måneder efter folk blev syge, for at se hvor længe de blev ved med at teste positiv.
Det kunne fx være en opsætning, hvor alle syge blev testet en gang om ugen.
Nogle enkelte personer har testet først positiv, så haft en negativ test, og så positiv igen.
Den er der flere mulige forklaringer på.
...
Den oplagte er, at personen har haft små mængder virus. Så små, at testen næsten ikke kunne genkende virus, og derfor en negativ, så bagefter en positiv test.
...
En anden forklaring er matematisk.
Man kan være smittet eller ikke smittet.
Testen kan være positiv eller negativ.
Men, positiv test hos en der er syg, kaldes sand positiv.
Positiv test, hos en der ikke er syg, kaldes falsk positiv.
Negativ test hos en der har rask er sandt negativ.
Negativ test hos en, der er syg, er falsk negativ.
- som kraftig antydet - det at en test er positiv eller negativ er ikke identisk med facit - der er en procentdel af alle test, der er falske svar.
Ved svælgpodning er der ca 10% af de coronaramte, der vil have en falsk negativ test med den svælgpodningstest vi bruger nu.
Så, på arbejdet er jeg tilfreds med negativ svælgpodningstest + ingen symptomer + ingen smitte.
Ved Corona suspekt sygehistorie er jeg tilfreds med enten to negative svælgpodninger eller en negativ tracheal sugning (suger sekret op fra luftrørerne.), fordi negativ trachealsugning er langt mere sikker.
- med andre ord - tester man et par tusinde personer gentagne gange SKAL der matematisk set forventes at det sker indimellem at test er positiv - negativ - positiv pga der er x % falsk negative test i enhver test metode.
Jeg læste et par artikler i april - og andelen af positiv - negativ - positiv test passede til forventet andel af falsk negative...
...
Jeg har været syg. Klassiske symptomer. Positiv test. Gentagne målinger af antistoffer, og har antistoffer.
Jeg smitter ingen med Corona. Jeg er så veldokumenteret immun som det fås.
Men holder mig hjemme så venner ikke skal kvække med hæs stemme "jeg er testet! Det er ikke Corona, for pokker!"
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.345
Vi har så valgt at tage en uge i stor lejlighed på Bornholm med pool og det hele.
Glæder mig for første gang længe til en Sommerferie, så det er fantastisk, min mand og jeg var der for 2 år siden, jeg blev desværre virkelig syg efter kun 2 dage og blev indlagt. Så føler jeg missede en del af ferien.
Men nu skal vi så derover med vores børn. De to store har været der med skolen for flere år siden, men ham den yngste har endnu ikke været der.
Vi tager cykler med og skal bare ud og opleve en masse. Og hvis vores ældste datter på knap 18, hellere vil ligge ved poolen, kan hun jo vælge at gøre det. Det bliver en ferie der passer os alle. Jeg må desværre ikke komme i vandet, så en bade ferie i sydens sol er ikke lige det jeg gad i år.
Næste år har vi besluttet at tage 14 dage til Israel, der er endelig ikke nogen konfirmation, efterskole eller anden stor ting vi skal spare op til.
Kun lige en 18 års fødselsdag og så skal vi betale datterens nye lejlighed, frem til januar, men det er småting i forhold de de udgifter vi har haft de sidste par år.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Og så skal jeg bare træne hestene ekstra meget Og det glæder jeg mig faktisk til at have god tid til (y)
Jeg tager også et par ture til Horse Park Denmark på Djursland og træner lidt med den ene ^_^
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
jul 2013
Følger: 27 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 599
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
aug 2009
Følger: 75 Følgere: 68 Heste: 4 Emner: 52 Svar: 349
Ud over det er vi i gang med køb af en fin landejendom med et stuehus på intet mindre end 250 kvm. Forhåbentlig ringer banken i dag med gode nyheder. Så det krydser vi fingere for. Jeg glæder mig til at flytte på landet 500 meter fra vandet og med en skov i baghaven
Og vi er begyndt at sejle igen nu hvor der er blevet lukket op for grænserne så den står også på en masse arbejde
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Ja Bornholm er et dejligt sted, Det er det mest aktive sted, at holde ferie. De har SÅ meget, at byde på derovre. Også selvom det regner. Jeg har været der 3 gange og vil gerne derover igen. Men kæresten er ikke let, at lokke med. Man kan jo ikke, bare, lige køre hjem Ham får jeg nok heller ikke med til udlandet. Vil ellers gerne en tur til Prag eller måske solferie et sted sydpå. Men så længe der er så meget Corona i udlandet, så frister det slet ikke. Desuden, når man har hest(e) så er det ikke let, hverken, at få råd, eller mulighed for, at få dem passet i en hel uge. Men pyt, der er også dejligt i Danmark
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Vi må ikke længere have hø på loftet, pga forsikringen, altso jo hvis vi vil betale 3500 mere om året. Og så glade er vi ikke for at have hø på loftet.
Det er så hvad det er, hvad værre er, et nedfalds hø og halm fra de baller som har lagt der oppe i de sidst godt 100 år, som også skal ned, og der er meget, som i rigtig meget? Nogle steder i omegen af 40 cm. Har et ret stort høloft.
Så der bliver en varm og støvet ferie på høloftet.
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
Jeg skal blive i det midtjyske - vi kommer til at have “bondegårdsferie” for familien i den første uge af ferien
Så vi skal til Viborg på mordgåde og i Mønsted kalkgruber - og så har familien ligefrem ønsket en dag, hvor den store dreng på 12 år gerne vil slå græs på havetraktoren.....(så gerne) og vi andre slapper af
Næste del af familien kommer så i slutningen af den første uge - her står den på kanotur på Gudenåen, og “dametur” i de lokale genbrugsbutikker, mens mænner skal sparke dæk hjemme
Så skal der efterfølgende knokles - for jeg har købt nye hestebokse, så de gamle skal pilles ned, der skal kalkes, mures murværk op, laves nye huller til dør og vindue, laves sadelrum - jeg er HELT høj ved tanken Og vælger helt strategisk ikke at tænke på at koste spindelvæv ned - adddrrrrrr
Småture til stranden med tapas hvis vejret er til det. Måske Jelling museum i dårligt vejr ?
Og total afslapning
Jeg er Coronaramt på arbejde, forstået på den måde, at jeg arbejder hjemmefra foran min computer - og lad os nu se hvordan verden ser ud efter sommerferien - fred og ro eller bølge 2
Ridning tager jeg let på pt - det er for v armt. Men ellers burde/skulle bettemanden jo forberedes mod tilridning.....men solen skinner, klægerne bider....intet haster
Mvh Charlotte
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Normalt er juli lavsæson for de fleste i min branche, så som freelancer burde det ikke være svært at rykke 4-5 dage ud hist og her til sjov. Men Corona har først ødelagt hele eventbranchen og skubbet nogle af de ting der stadig kan laves. Derudover har jeg på grund af corona taget et ekstra job hen over nogle måneder, så der er ingen ferie fra det.
Det bliver under alle omstændigheder ingen ferie-ferie, men jeg håber at der er plads til at rykke nogle dage ud til at gøre et eller andet. Om det så er en tur i shelter, besøge nogle venner, eller få besøg af familie.
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Jeg skal måske på et par dags ture med svigerinde og nevøer og en enkelt picnic med en veninde.
Men ellers gemmer vi ferien til december, hvor vi skal flytte
DW: har venner og familie ikke forståelse for at det IKKE er corona, og at du jo har haft det?
Det havde ikke holdt mig væk!
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.694
jeg er på førtidspension, så jeg har ferie hele året
har ikke nogen planer for i år - har faktisk aldrig været på ferie, da vi altid har haft dyr i hjemmet, så det har ikke været muligt
så vi holder "ferie" hjemme i haven med pool
Bor på Langeland så vi kan hurtig lege at vi er på ferie.
men planen er dog at vi skal have nogle endagsturer rundt om på Fyn
men planen er den samme uanset corona eller ej.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 786
Min ferie skal bruges herhjemme, jeg skal lige besøge en veninde eller to et par gange, mine forældre skal besøges og jeg har 14 dage hvor jeg skal passe heste. Ellers skal jeg bare få styr på vores lille havestykke (som i øjeblikket er en kæmpe jungle!) og slappe af. Min kærestes ferie slutter på mandag og så har han en enkelt uge før jeg starter i skole igen, så det er ikke meget vi kommer til at holde sammen
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Har en enkelt uges ferie planlagt midt i juli - skal hjem til mine forældre på gården i DK som jeg plejer. Det bliver SÅ godt! Bor i Tyskland og har kun været i DK en gang (for et par uger siden) siden januar.
Til september er det planen, at vi tager 10 dage sydvest på i Tyskland og kører igennem Mosel-området - det skulle være smukt, så jeg glæder mig Derefter besøger vi svigerfamilien i Bayern og kører hjem igen.
Så der skal ikke ske noget vildt på nogen måde. Vi plejer at rejse meget hele året (dog som sagt ikke i skolernes sommerferie), og jeg har normalt en USA-tur eller to til efteråret med arbejdet, men det tror jeg ikke kommer til at ske i år. Vi må se, hvad der sker. Plejer også at bruge 1-3 uger i Østrig i familiens hytte, men igen - tiden må vise, hvad der virker fornuftigt på det givne tidspunkt Vores roadtrip bliver også baseret på smittefaren i de forskellige stater i Tyskland.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
okt 2007
Følger: 348 Følgere: 384 Heste: 4 Emner: 772 Svar: 11.330
Ja ellers skal jeg bare slappe af!(:
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 104 Heste: 23 Emner: 126 Svar: 1.175
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.688
Jeg er ret så gravid (med termin i august), så det er også begrænset hvad jeg kan/gider
Hvad skal du i sommerferien i år?