Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres drømmested - opstaldning
  • #1   2. jun 2020 Løsdrift, vandrefold, de bedste turmuligheder (luksus: skov OG strand), almindelig ridebane, gode forhold for nøjsom hest, ridehal tæt på til de alt for våde og kolde dage. En fleksibel staldejer og et par søde hesteejere, der gerne vil ride og sludre sammen, men også har sans for at lade en være, når man bare gerne vil være sammen med hesten.
    Den helt vilde luksus ville være en mountain trail park som hos Djurs Horse Park - ja tak!

Det kunne enten være hjemme hos mig selv eller hos naboen, så man ikke selv havde alt ansvaret smiley

• #2   2. jun 2020 Jeg synes faktisk at det sted jeg har hest opstaldet lever op til det hele for mig.. Det eneste der kunne gøre det bedre ville være større ridehus og bane, men det er ikke noget jeg tænker over.

Vi har 20x40 ridehus med indgang direkte fra stald
    20x40 ridebane
    Folde med læskure
    Automatisk og frostfri vand på vinterfolde
    Store bokse i lys stald med vindue til det fri og staldgang
    Vandkopper
    Opvarmet sadelrum
    Fede græsfolde i bakket terræn

Vi muger selv, køber selv wrap (bestilles hjem igennem staldejer) og doserer selv. Hø mener jeg vi kommer til at købe samlet til vinter, ellers bliver den individuel også. Mega god kvalitet! Vi kommer med eget foder og blander selv, samt bestemmer selv vores bund, bare ikke halm. Jeg elsker den frihed! smiley

Vi har ikke de store vagter.. Der er en indluk her og der i bokstiden.. Derudover har vi verdens bedste staldejer! Hun er virkelig fantastisk, holder øje med hestene, sender billeder og videoer, der er styr på tingene, hun er super hestekyndig og ja, hun er bare skøn smiley Der er ro i stalden og plads til alle smiley

• #3   2. jun 2020 Hvis jeg kunne bygge lige hvad jeg ville, og have mit DRØMMESTED - ville jeg først og fremmest købe en landejendom - eller bygge selv, så hestene står lige ude foran døren.
    jeg har naturligvis også drømmen om allé med træer som indkørsel, med græssende heste på begge sider af alléen.

I henhold til stalden. Så drømmer jeg om en stor udestald. Jeg ville elske at etablere små sand-folde i forbindelse med hver boks. Der hvor hestenes bokslåger er, skal der være udhæng med tag, så det aldrig regner ind til hestene.
    Derudover ville jeg have en løsdrift med gitter så hestene spiser hø fra jorden. Som kan bygges om til bokse efter behov...
    Og nå ja, alt skulle være bygget med vedligeholdelsesfrit texas-hegn smiley smiley

En stor lækker udendørsbane i 20x60 med fiberbund, så der aldrig står vand på den. Og en mindre ridehal, men den kan jeg faktisk godt undvære.
    Så strand og skov i en rimelig afstand.

Ja, du sagde man godt måtte drømme smiley
    Jeg er fx helt vild med disse "hestehuse" fra CNagro, som jeg godt gad købe en af en dag...

profilbillede
  • #4   3. jun 2020 Altså drømmen ville være hjemme men nu hvor det ikke lige er muligt så er jeg mega glad for hvor jeg står.
    Stort lækkert ridehus med fiberbund, lækker stor ridebane (den bliver lavet på ny nu her med fiberbund), dejlig store græsfolde, tørre grus folde med stråfoder om vinteren, dejlig stald med store bokse og der er bare altid pænt og ordenligt.

Og så er vi ejer og 2 opstalder så der er altid masser af plads smiley

• #5   3. jun 2020 Opstaldning ude?
    Store folde. Gerne løsdrift.
    Stedet sørger for grovfoder af passende kvalitet. Det er helt ok, hvis man selv skal komme med krybbefoder og hælde op.
    Til mennesker - tørt sadelrum. Adgang til toilet uden at skulle tisse i huset eller bag stalden.. Lidt opbevaring, fx 1 skab til hver.

Udendørs ridebane, ridehal til mørk og kold vinter, mulighed for tur, medopstaldere, der vil ride tur.
    Relevant mulighed for undervisning. At være bundet til stedets underviser er et turnoff, især da jeg rider western og det er der ikke mange, der gør.

Vi har et husmandssted, men aftalt at vente til næste år med at have dyr hjemme.
    Men - det bliver med ridebane, nok muslingeskal bund, nok 20 x 40.
    Måske senere trailbane eller ovalbane, afhængig af hvor livet fører mig.
    To skure, max 50 m2 pr stk.
    Drikkekop på fold.
    En eller anden mudder sikring nær hytter.
    Hvis folk vil have ting her, vil jeg nok kræve at det er i musesikrede havehyndekasser.. For, nåja, musene elsker dette sted.
    Her er mange små veje til at ride tur men jeg er usikker på om man kan få skovkort?
    Hvis man vil ryge tobak, ride uden hjælm bliver det ikke på denne ejendom..
    Som måske kommende udbyder af opstaldning vil mit største mareridt være folk der køber hest, ikke kommer til den, ikke sørger for smed / har penge. Hvordan sikrer man imod det?

• #6   3. jun 2020 Doktor Who, du kan lave en kontrakt hvor de ting du nævner bliver skrevet i og så skal begge parter være indforstået med det smiley

• #7   3. jun 2020 Kæmpe løsdrift med stort skur hestene kan gå ind i, gode tur muligheder, mulighed for at bade med hestene. En god udendørs dressurbane, udendørs springbane med gode spring , ridehal på 60x20 og terrænspring.

Vil snek stedet fandtes og det gør det sikkert også men jeg vil aldrig få lov til at flytte min heste da de står hjemme smiley

• #8   3. jun 2020 jeg bor på mit drømme sted smiley det eneste jeg mangler her en ridehal smiley men det etablere vi på vores anden ejendom så kan jeg skridte derom

• #9   3. jun 2020 #6.
    Og hvad hvis personen bare holder op med at overføre penge, komme ud til hesten eller bestille smed? Hvis hesten er i min varetægt, så har jeg faktisk også ansvaret for at dyret ikke lider nød.
    Men, jeg kan ikke plukke håret af en skaldet eller tvinge en uden penge til at betale.
    Jeg kan ikke bare hapse hesten og sælge den for at dække mine udgifter.
    -Helt seriøst - hvad gør man ved opstalderen fra helvede?

• #10   3. jun 2020 Who: Hhm jeg har det indtryk at de fleste opstaldere er ordentlige folk der betaler till tiden m.m. og man vil vel danne sig et vidst indtryk af de folk der er ude og se stedet. Alternativt kan du vælge helt at lade være med at have opstaldere. Der er jo mange private der ikke har opstaldere nogle nok af samme grunde som du nævner smiley

• #11   3. jun 2020 Med opstaldede skal man være ret hård hvilket oftest altid går ud over dyrene ! Hos os ryger de ud prompte og reagere de ikke tager vi hesten i pant !!

• #12   3. jun 2020 Mit drømmested må være en kæmpe løsdrift, hvor der er vandrefolde i kuperet terræn, gerne lidt skov også - Stierne skal selvfølgelig være muddersikret, og nogen foderstationer hist og pist ville også være lækkert! Et dejligt stort skur til hestene, hvor der er plads til fodre, strigle mm. hvilket vil sige at det skal være muligt at lukke af for de andre heste, men de skal stadig have mulighed for at være inde på samme tid. Derudover skal der være et dejligt stort sadelrum med varme og plads til opbevaring af foder mm.

En stor udendørsbane 20x60 med fiberbund og en stor og lys ridehal - og gerne en mountain trail park bare for lidt ekstra luksus smiley - Der skal være gode tur muligheder gerne med skov, vand eller hede tæt ved.

Alt dette skal selvfølgelig være mit eget, så hestene står lige udenfor vinduet.. Hvis dette skal blive en realitet, så har jeg nok valgt den forkerte branche.. Det er de færreste fotografer der bliver rige af deres erhverv, men man skal da aldrig sige aldrig smiley

• #13   6. jun 2020 Der hvor jeg står nu, er foldene store, kuperede, og med mindre skovarealer som hestene selv kan benytte, og det er helt klart drømmeforhold for mig.. mange steder i Danmark er lidt småt og fladt med fladt på smiley Så ligger der 2 store skove med ridestier lige ved siden af, hvilket også er et must for mig. Hvis jeg kunne trylle, ville jeg på samme sted indfører: et kæmpestort og nyt løsdrifthus, fodermaskiner på folden der gav wrap ca. hver 3. time, en indendørs afdeling m. udstyrsrum og rytterstue, et ridehus, stor udendørs ridebane, og strand/badesø indenfor gåafstand. smiley

Kommentér på:
Jeres drømmested - opstaldning

Annonce