1.268 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Drømme opstaldningssted - hvad er dit?? Drømme opstaldningssted - hvad er dit??

Mit drømme opstaldningssted skal der være, en vaskeplads med varmt vand, så man kan vaske hestene også om vinteren, et stor boks med vindue som kan åbnes, vandkopper, og en opvarmet sadelrum med toilet så man ikke så bruge privaten.

Foldene skal være store og med græs året rundt, et læskur til om sommeren når de går på døgn fold.
Der skal være en stor ridebane, og ridehus, gode tur muligheder uden for meget trafik, også skal det være et sted hvor der ro i stalden.

Hvad er jeres drømmested??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drømme opstaldningssted - hvad er dit??
  • #3   10. mar 2013 Føler at jeg lever i luksus, når jeg læser dette indlæg!

Står på Hillerød Sportsrideklub, hvor vi har:

Opvarmet vandspiletov
    Mellemstor boks med et vindue som kan åbnes
    Vandkop
    Opvarmet sadelrum + toilet
    Fold med selskab, der er ikke græs året rundt, men den er da ret god
    Tre indendørshaller og fire udendørsbaner
    Skov tæt på (uden trafik)
    En forholdvis rolig stald
    Foderautomat og mugning/fold (ind/ud) klaret af staldpersonalet
    Spåner i boksen (giver dog ofte problemer, da staldpersonalet muger meget groft)
    Fri adgangtil wrap
    Vaskemaskine og tørretumbler til dækkener og lignende
    Solarie og skridtmaskine
    Og de søøødeste mennesker at omgås! smiley

Det koster skam! .. Men det er det værd! smiley

• #4   10. mar 2013 Rolig, lys. højloftet stald med max 10-15 heste. God ventilation, men ingen træk. Stor boks med vindue, der kan åbnes og vandkop. Kun en naboboks (Laura sætter pris på privatliv). God byghalm ad libitum. Mulighed for at muge selv. Fri adgang til godt hø og god wrap. Fodring 3 gange dagligt (morgen, eftermiddag og aften) med selvvalgt foder. Fast gulerodsordning. Udluk og indluk alle dage. Dækkenskift.

Gode opbevaringsmuligheder af foder og udstyr. Opvarmet sadelrum med 2 sadelknægte til hver. Dækkentørrerum. Adgang til industrivaskemaskine. Vandspiltov med varmt vand. Solarie. Skridtbånd. Mulighed for at leje 2-hestes transporter billigt.

Gode tørre folde i kupereret terræn med naturlige læbælter og hø om vinteren. Mange foldtimer (min 8 om vinteren).

Springbane med fast vandgrav og banket, 20x40 + 20x60 dressurbane, 20x40 + 20x60 ridehus med super bund, der bliver vandet og harvet tit nok. Masser af springmateriale. Longeringsrondel. Tæt på stor skov med naturforhindringer og strand.

Hyggelig rytterstue med køleskab, komfur og mikroovn. Søde, ærlige mennesker, som har nogenlunde samme indstilling til hestevelfærd og træning, som jeg selv. Og hvis indehaveren af stedet så lige var en super dygtig underviser med fokus på biomekanik og hestevenlig træning (uden at være alt for "fodformet"), så ville det være prikken over i'et!

Hvis jeg vinder 100 millioner i Lotto,laver jeg sgu stedet selv! smiley

• #5   10. mar 2013 Mit drømme opstaldningsted skulle være en kæmpemæssig fold, med flere læskure og flere slags underlag, og der måtte gerne være lidt skov inde i folden også.
    Dér skulle der gå hopper, vallakker, plage og føl sammen, og folden skulle aldrig være mudret.
    Fri adgang til stråfoder døgnet rundt.

Der måtte gerne være en stor ridebane, hvor man også kunne ride om vinteren, og så skulle der være adgang til en stor skov, med massere af turmuligheder.

Til sommer ville jeg ønske mig et bjerg, hvor hestene kunne gå hele sommeren og græsse, da græsset der er naturligt begrænset og fyldt med flere mineraler og vitaminer, end en dansk sommerfold kunne drømme om.

Det ville ikke være helt skidt med sådan et sted smiley

• #6   10. mar 2013 Hillerød sportsrideklub er sikkert fantastisk for menneskerne, men ville aldrig tilbyde min hest at stå der. Puha et sted...

Vi har det fantastisk .
    Lækre store bokse, ridehus, 2 baner, skov, store folde med græs som hestene går på hele dagen, ekstra folde når de gamle ikke har mere græs, søde mennesker men vigtigst at alt har hestene det som blommen i et æg samt ro i stalden.

Uden at det koster en formue, verdens bedste sted smiley

• #7   10. mar 2013 Og vi har vandkopper både i stald og folde

• #8   10. mar 2013 Drømmestedet står jeg nu smiley
    Det er med fuldpas smiley Boks hvor de står på træflis, døren kan lukkes op så hun kan se ud, masser af foldtid på dejlige folde med bakker, træer, en lille sø og et stort skur de kan gå ind i, hvis de har lyst. De får godt foder med lavt indhold af sukker/ stivelse, 10 kg hø til aften/ nat, ridebane på stedet som er så tør den kan rides på hele året dog lidt hård ved frost smiley gode tur muligheder og prisen er fair i forhold til København. Gode transportmuligheder. Har sikkert glemt noget smiley

• #9   10. mar 2013 Hmm... Mit drømmested er også der hvor jeg står.
    Vi har ridehal med fiberbund, mulighed for fjernundervisning, dog lidt små folde, rimlig store græsfolde, store bokse og nogle med vindue, vandkopper (dog få bokse uden) så har vi en udendørs dressurbane også med fiberbund, og en stor springbane med anden god bund. Vi har fri adgang til skridtmaskine, og rotunde(til at longere i) og så er der løbebånd og solarie. Vi har skridtstier, og godt foder er med i prisen.og de rareste mennesker. Hvad mere kunne man ønske sig?:D

• #10   10. mar 2013 Den gård jeg står på er bare helt vildt god jeg kunne ikke ønske mig andet! Det er lidt langt væk, men jeg vil gøre alt for at min pony har det så godt som muligt
    Vi har ridebane, løsdrift med tre læskure, græs folde til om sommeren, en god strigle plads, dejligt sadelrum, opvarmet rytterstue, og et helt fantastisk stald miljø:-)

• #11   10. mar 2013 det du beskriver er mit opstaldnings sted smiley

• #12   10. mar 2013 Jeg står hjemme med mine heste, men drømmen ville da være at stå på rideskolen hvor jeg går. Folk og heste er simpelthen så venlige ude på bos smiley

• #13   10. mar 2013 Sjovt som mange mest nævner ting til rytteren og mange fx slet ikke foldtid..

Mit drømmested skulle være løsdrift med store, varierede og tørre folde og gerne flere gode skure, med fri adgang til godt strå foder eller stråautomater og gerne med foder automater..
    Og en god rolig flok i passende størrelse og gerne med søde ejere som behandlede deres heste godt..
    Mulighed for at strigle både inde og ude og plads til ens ting pg en godt drænet ridebane og gode tur muligheder..
    Var der også en god rytterstue, vandspiltorv, ridehus og lignende ville det være skønt, men det kan undværes smiley
    Skelgården i Ringsted er tæt på (løsdrift, foderautomater, ridebane, gode skabe, vandspiltorv, rytterstue og ridehus) eneste der lidt mangler er lidt bedre tur muligheder samt lidt større og mere varieret folde i løsdriften, så ville det være perfekt, nå ja og så måtte det gerne ligge her frem for 1,5 time væk

• #15   10. mar 2013
    Lang foldtid, helst stadig græs på folden om vinteren ( hvilket kræver en tilpas stor fold ), hvis ikke græs hele vinteren så stråfoder ad libitum delt ud så alle heste kan få. Samt en fold der ikke var ved at drukne i mudder ved indgangen.
    Ridehus, ridebane, græs springbane, tur muligheder gerne med spring på.
    Foder med lav stivelse og så meget stråfoder hesten kan spise i boks.

• #17   10. mar 2013 Stald z: Jamen hvor har jeg sagt du ikke må det eller at der er noget galt i det ? Jeg beskriver mit drømmested (lige som alle andre i tråden) det betyder ikke at alle andre skal ønske det samme smiley
    Min øverste kommentar går på alle dem der nævner en masse om ridehus, bane, skov, rytterstue osv, men intet nævner om foldtid

• #18   10. mar 2013 Lige som dit (TS), men med mulighed for løsdrift _P

• #21   11. mar 2013 Jeg har hestene hjemme smiley
    Mellemstor boks, på træpiller eller halm - eget valg
    Vandkopper og fodring 3 gange dagligt
    Du bestemmer selv hvilket foder og hvor meget
    Du bestemmer selv hvor mange kg wrap dagligt
    Døgnfold ca. 5 mdr. om sommeren.
    Vinterhalvåret ude fra ca. 7-9 til ca. 16
    Godt foldmiljø (altså de leger sammen, ingen kampe osv.)
    Søde pensionærer man kan snakke med
    Ridebane 20x40 med lys
    Radio og vaskeplads
    Hedeland på den anden side af vejen

De eneste jeg godt kunne tænke mig var et ridehus, men mon ikke jeg overlever smiley

Kommentér på:
Drømme opstaldningssted - hvad er dit??

Annonce