Løsdrift/vandrefold Nordsjælland til ishest Løsdrift/vandrefold Nordsjælland til ishest
Hej hestefolk
Jeg har islændervallak som ikke helt trives der hvor han nu står pga trang plads på jordfold med for mange heste. Min ishest er i nederste hierarkiet. Fra starten får jeg at vide det vil være 6 vallakker og nu er der 10 vallakker.
Vinteren fungerer det ok/fint, idet de har adgang til alle græsmarker og der er masser af plads.
Det fungerer bare ikke nu hvor de kun er på græs 1/2 time (er lige begyndt at græsse dem ind) og det har stået på snart 3 måneder hvor de ikke har meget plads på jordfold. Jeg får bare ondt i maven hver gang jeg kommer og går
Derfor søger jeg et andet sted og det skal ikke være HER OG NU, men vil blive glad for at hvis I kender noget som har et godt sted for islænderheste med gode plads og meget gerne ved Gribsskov men andre steder i Nordsjælland har også interesse
Tusinde tak for hjælpen og god lørdag til jer
jul 2011
Følgere: 4 Svar: 297
Det er ikke kun islændere, men en blanding af flere forskellige heste i blandet flok (hopper og vallakker)
Søg evt på Hestehaven i Vedbæk på fb
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.142
aug 2007
Følger: 127 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 68 Svar: 229
maj 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
maj 2020
Tak for inputs
Lidt nysgerrig, kan se du har islænderhest? Står din også i Nordsjælland?
maj 2020
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.142
Stutteri tibirke har også en plads eller to, adgang til Valby hegn og aggebo hegn.
Hyggehest.dk ligger i Hillerød med adgang til Gribskov.
Meld dig ind i alle grupper som vedrøre islænder og specielt den gruppe “løsdrift/opstaldes søges/tilbydes til islændere”.
Ja jeg bor i Nordsjælland eller rettere Gribskov kommune. Hesten står ude i et lille privat sted i Helsinge med en lille skov som nabo. Kan ride derfra til Valby hegn, kan ride 20-30 min for Gribskov eller smide hesten i traileren for at tag til tisvilde som er den bedste skov ever eller til Gribskov. Kan selvfølgelig også benytte vores bane og få noget undervisning når hesten er klar igen
Jeg har muligheden for at have min hest hjemme, men lige pt nyder jeg selskabet i stalden selvom den lille skov er temmelig triviel, men så gør jeg det at jeg rider inde i Helsinge by eller i udkanten som gør at man har en temmelig stabil hest som man kan tilbyde stortset alt undtagen halve snemænd
Her et billede fra Igår af vores tur til Solbjerg Engsø og fik fornøjelsen at se bævere for første gang i dansk natur
Løsdrift/vandrefold Nordsjælland til ishest