758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Skala omega 3 fedtsyrer Skala omega 3 fedtsyrer

Hej

Jeg har en pony med astma samt støvallergi, og hun plejer at hoste lige når vi starter med at ride/træne og i går også på lødsdriften og kunne mærke da jeg red hvor anstrengt og hurtigt hun enelig trak været. Hvilket hun kun plejer at gøre når vi rider hårdere (vi skridtede kun)

Men jeg prøver at finde et godt tilskud der kan hjælpe lidt på hendes hoste/vejrtrækning. Vi har prøvet leovet bronchial elixir som virker nogenlunde på hosten lg lige nu for hun leovet Hamba-vet, og de seneste gange har hun kun hoste prustet agtigt.
Nå men så har jeg hørt at omega 3 fedtsyrer skulle være gavnligt til heste med luftvejs problemer. Og overvejer nu at prøve det, men virker det? Og er der andre tilskud der evt var værd at prøve, som helts ikke koster en formue? smiley

Tak på forhånd smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skala omega 3 fedtsyrer
  • #1   22. mar 2020 Det, som måske er det billigste på sigt er, at tale med dyrlæge eller anden kompetent fagperson om, hvad man ved at virke.

Det, som der er ved traditionel medicin er, at for at få stemplet "medicin" skal man have undersøgt og vist, at det virker.
    Det gælder ikke for mystimagiske tilskud.
    Jeg er så grådig, at skal mine dyr skal have behandling, så skal det være med dokumenteret effekt...
    (Og hvis du har opstartet relevant behandling +optimeret hestehold til astmavenlige forhold - så se bort fra min kommentar.)

Og nej, jeg har ikke hørt at bestemte olier skulle have effekt på astma / allergi...

• #2   22. mar 2020 Doktor who
    Hun fik konstateret astma i november/ december og var på medicin og ha4 de passene forhold. Hun for ikke mere medicin og hendes astma/vejrtrækning var blevet neget bedre. Men i går var det som om det var blevet være smiley men ser om det bliver bedre ellers så skala vi nok have dyrelæge ind over.

• Ditte H
    Ditte H Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 1 Svar: 17
    #3   22. mar 2020 Den skulle nu være god nok, at Omega 3 kan hjælpe heste med astma og/eller hoste. Og jeg tror, det hjælper min hest, der begyndte at hoste (igen) da jeg stoppede med at give hende chiafrø i efteråret og stoppede, da jeg begyndte at give gule hørfrø for et par måneder siden. Jeg kunne ikke forstå, hvorfor hun begyndte at hoste igen efter mange år uden problemer og spekulerede over, hvad der havde ændret sig og nåede endelig frem til Omega 3 også efter at have husket på, at jeg for et par år siden så noget i fjernsynet ( DR2?) om, at hvis gravide spiser fiskeolie, er der mindre risiko for, at deres børn får astma. Efter søgning på nettet fandt jeg også ud af, at der er lavet undersøgelser, der viser, at det kan hjælpe hoste-/astmaheste.
    Nogle har også succes med kombuchate, der når man først har anskaffet startkultur og diverse udstyr til "brygning"/opbevaring er billigt at lave selv.

• #4   22. mar 2020 Dårlig wrap/hø og halm giver hoste. Så at sørge for hø og halm af god kvalitet er nummer ét.

Derudover, så er jeg enig med Doktor Who. Alt det der krimskrams og tilskud man kan købe sig fattig i, det giver jeg ikke noget for. Er hesten syg, så tilkaldes dyrlægen for at behandle. Er behandling udsigtsløs, så afsluttes eventuelle lidelser.

Omega 3-6-9-fedtsyrer er vel udmærket som kosttilskud eller fodertilskud. Bevares det indeholder jo energi. Men at det ligefrem skulle have en gavnlig effekt på astma - det virker utopisk. Jeg ville ikke begynde at eksperimentere med den slags alternativ 'behandling', for at spare en medicinsk videnskabelig behandling. Det er heste vi har, det er ikke legesager. Vi er forpligtet til at sørge for at varetage deres tarv herunder korrekt behandling - det står også i loven.

• Ditte H
    Ditte H Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 1 Svar: 17
    #5   22. mar 2020 Jeg synes nu ikke Omega 3 hører ind under alternativ behandling. Den medicinske behandling dyrlægen kunne tilbyde min var binyrebarkhormon, hvilket ikke var en god idé til hende pga stor risiko for forfangenhed. Dengang var det nok at skifte halmen ud med spåner. Der kan bl. a læses mere om Omega 3 til heste med luftvejsproblemer her https://thehorse.com/112130/the-impact-of-omega-3s-on-horses-with-lower-airway-disease/ og her https://www.wellpride.com/news/what-the-studies-say-about-equine-asthma-and-omega-3/

• #6   22. mar 2020 Hvis du har fundet noget der virker, hvorfor så begynde på noget andet?
    For, at noget skal virke optimalt, så er det vigtigt, at det får tid til, at virke. Med kosttilskud skal man regne med mindst 3 - 6 mrd før man ser en virkning eller ingen virkning. At skifte hele tiden er penge ud af lommen.

Kommentér på:
Skala omega 3 fedtsyrer

Annonce