{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

Hyggetråd - hvad skal I lave de kommende dage {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Her i disse Corona tider.
En del folk bliver hjemme. Andre skal arbejde.
Osv.

Hvad er jeres planer de kommende dage?

Her:
Tilfældigvis planlagt fridag på mandag.
Ellers - som hospitalslæge regner jeg med overarbejde i de kommende uger.
Min mand arbejder på lager. Han skal spritter håndholdte computere af efter at have rørt dem. Spritter truck af efter arbejde. De spiser madpakke en af gangen - stedets kontorfolk har tomandskontorer. Så hver anden dag arbejder de hjemme. Smart! Thumbs up.

Men i dag skinner!
Skal hen til mor og hente nogle gamle, gamle møbler. Ting, der har været i familiens eje siden ca 1950, og pt ikke er i brug.
Fx køkkenbænk, som ikke har været i brug siden mormor levede. Den er fra 1750/1850. En gammel skænk. Et vitrineskab. Og måske lidt småting. Der står ting tørt på laden, gemt til mig.

Sætte ting på plads.
Er vejret godt, lang tur med hunden!

Kaffen bliver ude i haven, i engangskrus. Jeg vil ikke ind og besøge folk.
Lad os holde smittespredning fra vores venner...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyggetråd - hvad skal I lave de kommende dage
  • #1   14. mar 2020 Jeg har fri denne weekend men skal arbejde mandag, har så fri tirsdag og skal begynde at arbejde tirsdag nat!

Jeg arbejder på fabrik om natten og vi skal blive hjemme til tirsdag nat så de kan gøre fabrikken helt klar mod Corona. Om dagen arbejder jeg i en bager forretning den kører som normalt!

Så her er der ikke de store ændringer endnu ! Men man ved jo aldrig hvad der kommer til at ske de kommende dage!(:

I dag skal jeg ud og kigge på hest med en veninde hos en anden veninde !(:. smiley

Og ellers leger jeg med tanken om at melde mig ind i røde kors's hjælpe foreningen, for at hjælpe de syge/gamle eller måske ved en helt tredje grund som ikke har mulighed for at få hverdagen til at fungere PGA af det her!(:

• #2   14. mar 2020 I dag skal vi igennem en begravelse - sådan en slags hvor man ikke må sidde ved siden af hinanden i kirken, eller kramme og trøste hinanden. Så jeg vil bande Corona virussen langt væk i dag.

De næste uger står den på hjemmearbejde, og så skal jeg endelig ud til min part igen efter en hel uges syg-af-sorg omgang. Han står heldigvis i en privat stald, så vi er max 2 deroppe af gangen, så det bliver nemt at holde afstand.

Min kæreste er elektrikerlærling så han skal afsted hver dag stadigvæk - til gengæld er trafikken langt fra som den plejer, så han slipper for at sidde en time i kø hver dag når han skal hjem.

• #3   14. mar 2020 Torsdag blev vi sendt hjem og arbejde, i første omgang i 14 dage.
    Alle de funktioner, hvor der kan arbejdes hjemmefra bliver der arbejdet hjemme, men vores produktion kører på højtryk.

Manden er pensionist, så han er hjemme i forvejen. Så den største ændring han oplever er at jeg nu er hjemme.

Hesten står i en lille stald, og der er ikke ændret på noget, andet end hvad man selv gør.
    Men vi er det sjældent samtidigt, så det er ikke noget stort problem.

Ellers prøver jeg at handle lidt mere da gangen, så jeg får færre dage, hvor jeg faktisk er i kontakt med andre mennesker.

Så vi bliver sådan lidt socialt isoleret, men tænker at vi overlever.

Vi laver også lidt lækker mad, hjemmebagte bolle, måske bliver der bagt en kage osv..
    Vi prøver at gøre det hyggeligt og få det bedste ud af det.

• #4   14. mar 2020 Jeg har nogle timer i en Brugs, der er ikke rigtigt nogen forskel andet end folk handler større ind. Tager bus frem og tilbage uden problemer og skal først afsted igen fre-søn i næste uge.
    Jeg er heldigvis heller ikke ramt herhjemme - kører lidt semi-selvstændig forretning herhjemme med læderarbejde (samt reb og biothane) og har lige fået to bestillinger, så det er dejligt smiley
    Min mor arbejder for det offentligt, men bliver ikke fritaget da hun er på en institution for almindeligt udviklingshæmmede samt en anden for misbrugsdemente. Hun er nok dem der hsr mest kontakt med andre, men de tager selvfølgelig deres forholdsregler.
    Vi bor langt ude på landet, har hestene hjemme og får ikke besøg ret tit - her snakker vi en gang hver 2-3 måned i gennemsnit. Så det er egentlig bare os to og dyrene som det plejer smiley

• #5   14. mar 2020 I dag skal jeg gøre rent herhjemme og klare ugens indkøb senere.. Vi plejer at handle en gang om ugen, men har flyttet det fra søndag formiddag til i aften, for at prøve at undgå store menneskemængder smiley Har intet planagt for i dag, så i dag bliver sat af til at få gjort hovedrent..

I morgen skal jeg ud at prøve den første hest i min søgning på egen hest, så det glæder jeg mig rigtig meget til! Og evt. få styr på vasketøjet, som jeg starter på i dag også..

Mandag og onsdag er jeg på arbejde.. Arbejder på lager, der leverer kontorartikler osv til skoler, institutioner, politi etc, så vi får ikke ret meget at lave de kommende uger.. Min kæreste arbejder hjemmefra, men det gør han altid, da han er selvstændig.

Resten af ugens dage er hverdags ting, samt stalden, hvor jeg har 2 uger tilbage med min part, så vi skal bare genoptræne lidt og hygge..

Og så krydser vi fingre for at der snart er tilbagegang i denne lorte virus, så vi kan komme tilbage til normal hverdag, selvom det nok er ønsketænkning på nuværende tidspunkt..

• #6   14. mar 2020 Jeg har kun 2 arbejdsdage de næste 14 dage. Resten af tiden er jeg kun back up personale ved behov.

Jeg er pædagog og vi har 3 børn der skal i nødpasning så dem deles vi om.

Resten af tiden skal bruges på at få styr på alle mine hængepartier. Startede på mit nye arbejde for knap 2 uger siden (fed start så at løbe ind i Corona lukning nu (eller ik smiley ))
    Så jeg er generelt kommet lidt bagud i mit liv så nu kan jeg indhente et par ting smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #7   14. mar 2020 Sove, sove, sove, og ellers bygge bil op indvendig ??

• #8   14. mar 2020 Vi har egentligt ferie i kommende uge og skulle have været en sidste tur på ski smiley Det springer vi naturligvis over, selvom vi principielt sagtens kan undgå mennesker på den måde vi tager på ski på (langrend, øde steder).
    Min mand skal alligevel arbejde hjemme de næste par uger, så han skipper ferien i denne omgang. Jeg har knap så fleksible vilkår så jeg holder bare ferie som planlagt og så hygger vi hjemme alle sammen smiley
    Vejret er jo bare skønt, så i dag skal den da helt sikkert stå på en ridetur i skoven. Vi har allerede været i skoven med vovsen, spist brunch og drukket et par kopper kaffe i solen.
    Jeg tænker de næste par uger bliver meget lig i dag.
    Rigtig god solskinslørdag til jer alle smiley

• #9   14. mar 2020 Jeg er også hjemsendt til hjemme arbejde, er offentlig ansat. Så jeg arbejder som ellers.

I dag har jeg brugt 3 timer i selskab med trillebør og greb, for at tømme løsdriftsboksen.

Så skal hegnet på min sletmark pilles ned, så vi kan få gylle på.

Senere står den på 2 gange dressur.

Så somsådan er mit liv ikke så forandret. Jeg gør det samme som før.

• #10   14. mar 2020 Jeg er hjemmegående pga uarbejdsdygtighed, så ift arbejde er der ingen forskel. Til gengæld er jeg voldsomt udfordret ift træning. Plejer at træne 3-4 gange om ugen i varmt vand, og det er nu lukket. Samtidig er fyssen lukket ned. Så jeg skal bruge de næste dage på at finde øvelser, der kan erstatte normal træning, så jeg ikke ender i et smertehelvede. Det er jeg lidt spændt på.

Manden er hjemsendt og skal arbejde hjemme, så mine daglige hvil bliver nok flyttet til soveværelset, så vi ikke forstyrrer hinanden.

Hestene står hjemme sammen med de seks opstaldede. Vi er et lille sted, så vi har ikke lukket ned. Holder bare god afstand til hinanden.

• #11   14. mar 2020 Jeg skal arbejde som normalt, køerne skal jo stadig malkes, der er ikke lavet specielle tiltag på min arbejdsplads.
    Min mand er kommet på aftenhold så vi kan deles om pasning af vores datter nu dagplejen har lukket

• #12   14. mar 2020 Jeg er hjemsendt fra mit primære arbejde som medhjælper ved ridefysioterapi og mit rengøringsjob er reduceret da flere steder lukker ned og derfor ikke skal have gjort rent. Så jeg får rigeligt med fritid smiley

Hesten står opstaldet i en rimelig stor privat stald, men der er ikke rigtig lavet nogle regler og jeg opfører mig ikke rigtig aldeles når jeg er i stalden

• #14   14. mar 2020 Ja jeg har lige været ude at ride på den røde Ferrari smiley smiley sikke et dejligt vejr. Jeg skal om lidt ordne færdig stalden, de står rigtigt meget inde, Molann er i brunst og skider og pisser over det hele der inde smiley så det er bare SÅ ulækkert og bunden er rigtig svær at holde.. smiley skal ud at gå off track med Rocco bagefter det, hente Isabella ved færgen da hun har været på Ærø hos sin veninde. Og ellers skal jeg have gjort stue og køkken rent smiley i morgen står den på den første 5km skridt tur.. De har lovet dårligere vejr, men håber de tager fejl.. Så står den på at vaske soveværelse og gangen..
    Fra på mandag så arbejder jeg hjemmefra.. Det der kan laves.. Skal have læst op på diverse lære planer, have lavet udviklingsplaner og trapper på nogle børn, forberede til forældre samtale osv.. Samt få læst lidt faglitteratur, og have nogle handleplaner som jeg skal få læst i forhåbentlig den sidste uge smiley (nok ikke særlig sandsynligt smiley )
    Ellers håber jeg vejret bliver til nogle flere træninger således at jeg kan gå i gang med trav arbejdet om en uge + med god samvittighed smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #16   14. mar 2020 Tjaaaa, vores undervising foregår primært via Skype for business det næste stykke tid, så jeg skal sidde klar med computeren de timer jeg skulle have haft almindelig undervisning smiley

Om lidt skal jeg besøge min farfar og farmor til kaffe.
    Ellers har jeg planer om at tage op og kigge til min hest, tage ud at ride, gå nogle ture med hunden, lave mine øvelser så mine knæ ikke bliver endnu mere fucked up af øget inaktivitet, se en masse netflix og tage på "julletur" med mine veninder i løbet af de næste par uger smiley

• #17   14. mar 2020 Jeg kommer til at studere hjemmefra. Jeg har en eksamen i april, som vi ikke ved så meget om status på endnu. Men på mit studie (veterinærmedicin), er der en hel klar forventning om, at man studerer de emner man misser derhjemme smiley

• #18   14. mar 2020 I dag har jeg været enormt aktiv, både inde og ude og græsplænen er blevet slået for første gang i år :)I morgen skal en veninde og jeg ud og ride tur og så skal jeg slappe af resten af søndag, så jeg er frisk til en gang undervisning mandag smiley
    Men ellers er intet ændret for mig, jeg arbejder i Rema tirsdag og fredag formiddage, det skal jeg stadig...
    Min mand er elektriker og skal også arbejde som han plejer, så intet ud af det sædvanlige her.
    Louise: Julletur?

• #19   14. mar 2020 Jeg har faktisk også støvsuget min bil... store sager!

• #20   14. mar 2020 Jeg er i praktik, men er sendt på hjemmearbejde på ubestemt tid. Så nu ser vi. Altid spændende at prøve noget nyt.
    Og ved siden af har jeg arbejdet på plejehjem, så har sagt ja til de kan kalde mig ind på ekstra vagter her mens der er mest pres. Så det bliver spændende om jeg kan jonglere fuldtid i praktik, vagter på plejehjem og 3 heste ??

• #21   14. mar 2020 Hverdagen ændre sig ikke særlig meget for mig, jeg er nemlig desværre ledig og derved jobsøgende smiley Så jeg skal bare forsætte med at søge job så jeg snart kan være tilbage på arbejdsmarkedet igen smiley

• #22   14. mar 2020 Grafik:
    Skal du stadigvæk søge jobs?

For jeg har hørt at pædagoger ikke skal søge i karantæne-perioden men ved ikke om det passer.

• #23   14. mar 2020 når jeg er over ondt i halsen og migræne, så skal der nusses heste, muges ud, lægges fliser og ordnes have - men kun fordi jeg er træt af nyhederne og trænger til at komme ud - ungerne er hjemme - nårh ja - så skal der kæmpes med kommunen, politi osv - men en længere historie

• #24   14. mar 2020 Min hverdag fortsætter uændret. Jeg er fysioterapeut på et neurocenter. Borgerne der betegnes som kritiske, hvorfor vores arbejdsdag ikke ændres.
    Min kæreste arbejder primært hjemmefra men med enkelte timer på arbejdspladsen.

• #25   15. mar 2020 Her er et af de møbler, som vi hentede i går.
    10 år under et tæppe på en lade. Før afvaskning, der er masser af støv.
    Og plads indeni til ting.
    Wuhuu.

Venter på at manden vågner.
    Så afsted at hente det sidste.
    Solen skinner.
    Livet er godt.

Når, gummistøvler på og ud med hunden - vi ser hvad livet os bringer og tager den derfra!

profilbillede
  • #26   15. mar 2020 Wow DW hvor er den bare fed!!!! Elsker gamle møbler!

• #27   15. mar 2020 Ohh yeah.

Jeg mistænker lidt, at manden vælger sine kampe med omhu.
    Men fordelen ved, at være af bondeæt og købe et sted, der har været i familiens eje siden ca 1940, og være vokset op på anden gård, der har været i familiens eje siden ca 1947, er, at der er guld gemt på lofter og lader...

• #28   15. mar 2020 Her er der ikke mange forandringer. Både manden og jeg arbejder på hjemmekontor til daglig, og alt vores arbejde foregår over nettet. Så vi gør bare som vi plejer (minus fitnesscenter, bibliotek, biograf osv.).

Jeg måtte skynde mig hjem fra en arbejdsrejse i udlandet i torsdags, og det føles lidt mærkeligt, at grænserne til DK er lukkede (jeg bor i Flensborg). Så vi må holde påskefrokost hernede bare os to (hans familie bor i Bayern). I går var vi i en grænsebutik om eftermiddagen for at hente nogle danske varer, og der var stille som graven. Super mærkeligt på en lørdag - kun få tyske biler på parkeringspladsen sammen med os.

• #29   15. mar 2020 Jeg har fjernstudie, ligesom alle andre studerende. Så det kommer min tid til at gå med. Men eftersom jeg var i praktik i den her uge, blev den sluttet efter onsdagens udmelding - så jeg gik hjemme allerede fra torsdag. Fredag red jeg undervisning og en tur i skoven på den anden, men desværre fik jeg lavet et vrid i foden som resulterede i en mild forstuvning. Det betyder at jeg nu har ligget på sofaen siden fredag aften (og skulle ellers have haft hestene i denne weekend), og jeg er allerede ved at blive SINDSSYG! Igår aftes trodsede jeg smerterne, og gik en lille tur sammen med min kæreste - det var tiltrængt, men var færdig da vi kom hjem!
    Idag skal vi så have handlet ind, og som sædvanlig er det lorte vejr på vores indkøbsdag (vi er gående), så det er bare perfekt smiley

Ellers skal jeg jo så ikke lave særlig meget. Forhåbentlig ud og ride lidt, når min fod er i orden igen. Vi har desværre ingen projekter herhjemme heller, så jeg kommer bare til at sidde og kede mig med min computer. Jeg ved at jeg bliver skør i skralden af det, så det bliver bare ikke sjovt!

• #30   15. mar 2020 Mit arbejde er lukket ned (jeg arbejder ved ridefysioterapi) min egen fys er lukket ned, også har vi handlet godt ind, så vi ikke behøver at skulle ud og handle hver dag som vi egentlig plejer ??
    Hestene står hjemme, så de skal selvfølgelig passes

Men det er virkelig underligt slet ikke at skulle ud af huset ?? jeg nyder dog vi har et lille landsted hvor der er langt til naboer, så man kan gå ude og få luft ??
    Der er masser at give os til herhjemme hvis vi keder os ??

• #31   15. mar 2020 Maria E: Vi skal på hjuletur/jullertur smiley Eller et random roadtrip.... Vi skal bare ud og køre lidt hist og her, lytte til musik og vende verdenssituationen. Det meste er jo lukket ned, så regner ikke med, at vi som sådan skal ud og se noget, andet end en masse fin natur mm. smiley
    Kan nok desværre ikke lokke dem med på skovtur.

• #33   15. mar 2020 Bettemus: Jeg har ihvertfald ikke hørt andet fra A-kassen. Så søger hellere bare for en sikkerhedsskyld.

• #34   15. mar 2020 Grafik:
    Ja det er nok en god ide. Træls at blive smidt af systemet. Det virker bare så dumt for man bliver jo pt ikke rigtig kaldt til samtaler tænker jeg smiley

• #35   15. mar 2020 Bettemus: Det tænker jeg heller ikke, og der slåes nok heller ikke særlig mange stillinger op - ej heller selvom jeg som bioanalytiker arbejder på sygehusene smiley Men har i forvejen været igennem en karentæne, og det gider jeg ikke igen

• #36   15. mar 2020 Puha. Lyder virkelig nedren smiley

• #37   15. mar 2020 Der er ikke en kæmpe ændring i vores hverdag herhjemme i forhold til Corona virussen. Manden min som er tømre har ikke så meget at lave pt og har varet godt to måneder. Dog har han også vinterberedskab og denne vinter, der klapper vi ikke i vores små hænder.
    Vi har købt et firma her henover weekenden, hvor vi fik lavet handlen og hentet varerne hjem. Så tiden de næste 7-14 dage kommer til at gå med at få nets op at køre, oprette nye varer i webshoppen, sende varer, lærer de forskellige systemer at kende og meget mere, som jo følger med når man er selvstændig. En del forberedelse havde vi lavet på forhånd den sidste måned med opkøb af firma.
    I al almindelighed er vi påpasselig med corona og har taget uhyggelig hensyn, når der skulle handles, hente firma, mødes ikke med venner/familie pt, påpasselig i stalden som er med få opstaldere. Sokka har en velfortjent ferie da tiden for mig ikke er til ridning pt, men vi hygger kort med at strigle, nusse og lige træne små tricks. Vores årlige strikkeaften i stalden er foreløbig udsat og den forening vi er medlem af, har også udsat bla tartelet festivalen og endnu uvist om vores store pinse arrangement bliver afholdt men det må tiden vise. Der er en del smittede her i kommunen, heriblandt en læge, personale på plejehjem osv. så vi er ret så hys min mand og jeg, men vi bevare roen og tager hygiejniske hensyn og meget andet. Vi skulle også have været afsted til et guldbryllup men det er også udsat. Jeg skulle have været ude ved min mor for at ordne hendes tv, men det går simpelthen ikke. Hun er 76 år og hjertepatient. Jeg håber snart at virussen smitten ses nedadgående, jeg tror ikke helt på de tal der er kommet ud idag, er sikker på tallet vil stige de næste dage og så forhåbentlig begynde at gå stille og roligt ned ad mod 0 smittet
    Man gør sig mange tanker, eller rettere jeg gør. Tænker at uanset hvor meget man vil beskytte moderjord for det ene og det andet, og menneskerne. så har vi ikke en skid at bestemme over moderjord og vi kan så nemt knække nakken på kort tid. Uanset hvor kloge mennesker bliver år for år, udvikler teknologi, lære at håndtere problemer og videreudvikle geniale ting - så bunder man i at man ikke kan komme til bunds og beskytte 100% mod det hele. Moderjord udvikler sig også i takt med vores intelligens

• #38   15. mar 2020 Tallene dækker dem, der er testet.

Da man før testede mhp at spore Smittespredning og nu kun tester mhp udrede (=undersøge +planlægge behandling) de syge patienter, så udføres der færre test og man finder dermed færre.

• #39   15. mar 2020 Jeg er statsansat, så jeg er sendt hjem - i første omgang i 2 uger. Jeg skal arbejde hjemmefra, og det kan langt hen ad vejen fint lade sig gøre - men jeg skal undvære mine skønne kolleger, og det er surt.
    Desuden har jeg ikke nogen rigtig god arbejdsplads hjemme, så jeg bliver lidt udfordret på ergonomien - men så må jeg lave noget andet ind imellem.

• #40   16. mar 2020 Jeg skal bruge de næste 14 dage på at passe min 4 årige kusine, da ingen af hendes forældre kan få fri og ej heller er kvalificeret til nødpasning. Jeg skulle være startet i bachelorpraktik i denne uge, men den er udsat, så jeg skal bare finde en masse teori og undersøgelser og arbejde ud fra det.

Så skal hestene passes, og hønsene, og hunden skal luftes... Og så skal de huslige ting klares, og min mor skal hjælpes med diverse ting, for det er ret begrænset hvor mobil hun er med et nyligt brækket knæ.

Kommentér på:
Hyggetråd - hvad skal I lave de kommende dage

Annonce