{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Forsikringsselskab.. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg skal simpelthen have taget mig sammen til at få ændret Rocky sin forsikring.. Så jeg sad i aften sammen med min veninde og kiggede på diverse selskaber.. Og hold da op sikke et cirkus.. Den ene dækker ikke det, en anden ikke det.. Pakker der ikke opfylder alle mine krav osv osv.. Jeg har dog kommet frem til (tror jeg) at det bliver Dansk Heste forsikring jeg kommer til at vælge da de ikke har så mange dumme pakker der ikke opfylder mine krav..
Er der nogle af Jer der har et "Det bør du bestemt ikke vælge" råd eller råd til et andet selskab? smiley
Og I skal overhovedet ikke foreslå KDH eller Agria da deres begrænsninger er for åndssvage..

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringsselskab..
  • #1   26. jan 2020 Jeg har dansk hesteforsikring og er fuldt ud tilfreds. Har aldrig haft problemer med dem mht til Kato, på trods af at han jo har været meget syg.

Til gengæld så kan jeg ikke anbefale first horse.

• #3   26. jan 2020 Jeg har brugt KDH altid det er pålidligt
    VH Annette

• #4   26. jan 2020 Nu er jeg nysgerrig...
    Vil du måske skrive hvilke begrænsninger du ikke bryder dig om ved henholdsvis KDH og Agria?
    Jeg brugte KDH ved Laksen, og havde intet, som i absolut intet at sætte en finger på. smiley

• #5   26. jan 2020 Jeg har brugt alm. brand som der har været blandede opl3velser med, min søster har en dårlig oplevelse, da de ikke ville udbetale livsforsikring på en hest der var halt på alle 4 ben.
    Men jeg har ingen problemer haft med at få udbetalt sygeforsikring og der har været en del dyrlægeregeninger.
    Jeg fik dog ikke liv udbetalt, da jeg ikke kunne få dyrlægen til at lave erklæring. Min sædvanlige dyrlæge kom til skade 3 dage før vi havde aftale og var sygemeldt, så jeg skulle have anden dyrlæge på og da han ikke havde haft hesten gennem hele forløbet ville ham ikke lave erklæringen. Så det er min egen skyld at jeg ikke skrev til egen dyrlæge...

• #6   26. jan 2020 Uanvendelighed skal jeg ikke have! Så det er lige meget.
    Lea og Annette - De har "pakker" hvor det ene ikke har det ene med, og den anden ikke har det andet med. Og det er ikke godt nok for mig. Så derfor er de to ikke et alternativ.

Tryg har jeg ikke kigget på, det gør jeg. Har ej heller tjekket alm brand.
    Mange tak, jeg tjækker de smiley

Mvh TT

• #7   26. jan 2020 Alm brand havde en dårligere dækning end DH. Og hos Tryg skal man kontakte de for at få se hvad sygeforsikringene dækker og for at få et tilbud smiley og så står jeg af..

Mvh TT

• #8   26. jan 2020 TT skal du til hingstekåring? så tag en snak med div. selskaber der, ofte har de også kampagne, så man måske er held og at få noget ekstra dækning e.l.

• #9   26. jan 2020 Hvilken forsikring ønsker du? Sygeforsikring eller? smiley

Til livs- og sygeforsikring kan jeg varmt anbefale Tryg. Du kan læse om forsikringerne på deres hjemmeside.

• #10   26. jan 2020 Hvorfor ikke uanvendeligt?
    Går der noget galt og den smukke dygtig røde hest ikke kan rides kan du dog købe en anden tilsvarende.
    Nu kender jeg selvfølgelig ikke din økonomi men der er ikke mange som bare kan gå ud og købe sådan en hest igen
    Vh Annette

• #11   26. jan 2020 Annette - Jeg køber udelukkende føl. smiley Evt avlshoppe. Men så er det ikke til ridning. Jeg ønsker ikke en uanvendelighed da hestene skal igennem en hel masse bøvl og smerter FØR forsikringen dækker. Så det gider jeg ikke.. Hvis mine heste bliver uanvendelige, så bliver de enten foldbumse eller aflivet. smiley
    Kathrine - Jeg har siddet på hjemmesiden, og nej de forklarer ikke meget om hvad der dækkes og ikke dækkes..
    Maria - Nej det regner jeg ikke med i år..

Mvh TT

• #12   26. jan 2020 Hvor ved du fra du får bøvl ?
    Har du prøvet det før?
    Syns da ikke længer man kan sige den røde er føl og det ikke den som skal forsikres.
    Og hvis det er en ny fra føl så har jeg sikkeret misforstå noget

• #13   26. jan 2020 Annette - Jeg køber ikke en tilsvarende hest da jeg kun køber føl smiley og prisen har stæget MEGET fra jeg købte ham som føl. Jo det er den røde der skal forsikres hos nyt selskab med sygeforsikring.
    Og jo jeg hører om mange skræk historier ifb med uanvendelighed.. Så det ønsker jeg ikke!

Mvh TT

• #14   26. jan 2020 Jeg er meget, meget kedelig.
    Og lidt pessimistisk.

Jeg hører for mange skrækhistorier om forsikringsselskaber, der har en lang liste over test og behandlingsforsøg, som man skal igennem før forsikring kan indløses.
    Hvis jeg er i en situation, hvor jeg konkluderer at dyret skal aflives - så vil jeg ikke have at dyret skal igennem det pjat.
    Så, hvis jeg fx mener at dyret er kronisk halt i en grad hvor det ikke kan holde til let ridning, så mener jeg at det er tid til aflivning.
    (Jeg vil nok presse dyret mindre ifm ridning, end dyret presser sig selv for at kunne leve som hest.)

Ergo, hvis dyret skal aflives, så afliver jeg.
    Og betaler ikke til en forsikring, som jeg ikke vil spørge alligevel.
    ... Så må jeg enten have en opsparing, eller tage en del overarbejde og tjene til en ny hest...

• #15   26. jan 2020 Min veninde har haft rigtige dyre hyppere og enorme problemer med uanvendelighedsforsikringer. Med hendes pony synes de hverken selv eller dyrlægen at det var forsvarligt at lade ponyen leve, men forsikring ville have den skulle have 3-6 måneder mere til at stå. De aflivede selvfølgelig og fik ikke en krone.
    Jeg kan sagtens se meningen i de andre forsikringstyper, men uanvendelighed gider jeg ikke.
    Jeg har kun normal ansvarsforsikring på mine ponyer, da jeg fik Zache var han for gammel til at forsikringsselskaberne ville have ham, og da Dolly så kom til var det vurderingen at det var bedre værd at spare op selv.
    Jeg kan ikke huske hvilket forsikringsselskab min veninde havde så jeg kan desværre ikke advare om det smiley

• #16   26. jan 2020 Personligt Vil jeg ikke hverken liv- eller uanvendeligheds forsikre, da jeg selv vil have lov at bestemme hvornår mine dyr skal have fred, det er der ikke andre der skal bestemme!
    Derfor vil jeg kun sygeforsikre, så jeg har "hjælp" til større regninger.
    man kan selvfølgelig håbe at det ikke bliver nødvendigt, men jeg var meget glad for at Fancy var sygeforsikret.

• #17   26. jan 2020 Ift. Tryg - Hvis du læser under produktinformation og betingelser, så er det da tydeligt beskrevet hvad hhv. Sygesikring I og II dækker (og ikke dækker)? smiley

• #18   26. jan 2020 Kathrine - Ja, men de dækker ikke over hele linjen/alle de ting jeg vil have..

Mvh TT

• #19   26. jan 2020 Det skrev du ikke noget om - så det var blot til hjælp, hvis du ikke kunne finde det.

• #20   27. jan 2020 Jeg har så kun livsforsikring og føl- og fosterforsikring på Cherry, men hun er dækket af dansk hesteforsinring, og jeg er godt tilfreds, men omvendt har jeg heller aldrig haft brug for det. Hun er ikke sygeforsikret.
    I forhold til ansvarsforsikring er hun dækket af min indboforsikring smiley

• #21   28. jan 2020 Livsforsikringen kan man i bund og grund ikke bruge til særlig meget, medmindre hesten decideret falder død om af sig selv.

• #22   28. jan 2020 Jeg har dansk hesteforsikring, har aldrig haft problemer der og har brugt min sygeforsikring flittigt..

Tilgengæld snakket jeg faktisk med en dyrlæge ang. agria og dem har både dyrlæger og personer problemer med i forhold til udbetaling af forsikring, specielt ved uanvendelighed.. jeg synes også deres hjemmeside er meget forvirrende.

Kommentér på:
Forsikringsselskab..

Annonce