{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringsselskab
  • #1   13. jan 2010 Jeg har lige kigget deres tilbud igennem og sammenlignet dem med Dansk Hesteforsikrings, og det ser jo meget godt ud, da de dækker lidt mere i sygeforsikringen. Men jeg læste også forsikringsbetingelserne igennem, og der står til at begynde med at hvis hesten bliver syg, skal man for egen regning rekvirere dyrlæge og selv afholde udgifter til behandling...det synes jeg var lidt underligt, så jeg har lige sendt dem en mail og spurgt til dette i forhold til man tegner en sygeforsikring.

Jeg skal nemlig også selv have forsikret min, men det er en islænder, og der er lidt andre forhold for dem.

• #2   13. jan 2010 Ja, det er en jungle det med de forsikringer.

Alm. brand har jeg gode erfaringer med, men de ligger i den lidt dyrere ende.

Jeg kigger lige de betingelser igen

• #3   13. jan 2010 jeg har lige fået min hest forsikret hos dem, de giver en super god rådgivning og dækker godt smiley ka godt anbefale dem smiley

• #4   13. jan 2010 Det du ser med at du selv for egen regning skal tilkalde dyrlæge er generelt, men har du sygeforsikring får du det efterfølgende dækket.

Team Svejstrup: Lyder godt :0)

• #5   13. jan 2010 Jette:
    Normalt sender man da selv bud efter dyrlægen, betaler regningerne og sender dem til forsikringen som så refunderer pengene. Hvordan skal forsikringen sende bud efter en dyrlæge, de kan jo ikke se hesten?

• #6   13. jan 2010 Berit, tror nu heller ikke hun ville have forsikringsselvskabet til at bestille dyrlæge ;0)

• #8   13. jan 2010 Sådan er det vist med de fleste forskikringsselskaber... jeg har selv kongeriet og er meget tilfreds...

• #9   13. jan 2010 Undskyld... jeg er godt klar over det med dyrlægeregninger og sygeforsikring... men det var jo faktisk ikke det JEG spurgte om!!!!

Har også kigget på Kongeriget, men deres sygerforsikring er bare ikke særlig god.

• #10   13. jan 2010 -- skal man for egen regning rekvirere dyrlæge og selv afholde udgifter til behandling...det synes jeg var lidt underligt.--
    Øhh, det er da normalt at man selv ringer dyrlæge og lægger pengene ud. Hvilken forsikring har du, der selv kigger på hesten og ringer dyrlæge?

• #12   13. jan 2010 Avartar. hvis du ikke vil bidrage med noget til mit spørgsmål, så lad venligst være med at skrive :0)

Berit: Ja, det lyder meget godt ikke? Jeg har lige mailet dem ang pris, men har ikke modtaget noget endnu.

• #13   13. jan 2010 undskyld jeg skriver, kan ikke bidrage med noget til dit spørgsmål, men kunne du sætte et link ind så os der ikke kender det kunne kigge det igennem?

• #14   14. jan 2010 http://www.firsthorse.dk/

• #15   14. jan 2010 det lyder jo godt...

• #16   14. jan 2010 Ja, det lyder ikke så ringe vel :0)

• #17   21. jan 2010 Undskyld jeg ligge hopper inge igen - jeg læste betingelserne igennem, hvor der står man selv skal stå for det hele i forbindelse med hestens sygdom. Det synes jeg var underligt, når deres sygeforsikring dækker dette...

Derfor skrev jeg til selskabet for at få afklaret den pasus i forbindelse med deres forsikring. Der er en der specielt tager sig af islændere - som jeg skal bruge - og hun ville lige vende det med kollegerene.
    Hun skrev så tilbage, at man får refunderet regningerne - og hun kunne godt forstå man lige ville undre sig over måden det er formuleret på. Det er jo altid det der står i deres betingelser, der gælder.

Derudover - så tror jeg også at de har den bedste dækning til laveste pris. Jeg har lige fået tilbud fra Topdanmark - for samme pris som First Horse tager for fuld forsikring, får man kun liv- og uanvendelighedsforsikret der.

Så er er vist også på vej til First Horse...

• #18   21. jan 2010 Har du i øvrigt fået en pris fra dem på hvad du skal give ?...

Jeg lander på ca. 4550 kr/år med liv-, uanvendelighed-, syge- og ansvarsforsikring. dertil en rytterforsikring på 100 kr om året.
    Det er med en forsikringssum på 40.000 kr.

Kunne være spændende at høre, hvad du lander på. :o)

• #19   21. jan 2010 Nå, det var godt den tvist så blev reddet ud :0)

Ja, jeg har fået en pris på min og det bliver 5300 om året ved 40.000 med liv, uanvendelighed og sygeforsikring.

Det er en DV jeg har :0)

Jeg har sendt papirerne og venter bare på respons :0)

• #20   21. jan 2010 Okay...det var alligevel lidt en forskel - men man har det bedst med at vide, at man er dækket ind i alle tilfælde. Så kan man altid være nervøs over om de nu også gør det hvis uheldet skulle være ude, men sådan er det nok uanset hvilket selskab man er i.
    Jeg har det også bedst med at det selskab jeg vælger ved hvad en hest er,. og ikke gør det mest i biler, f.eks. :o)

• #21   22. jan 2010 Tja, men det er stadig det suverent billigste jeg har fundet.

Tror nu ikke der bliver det store problem omkring erstatning, det er jo trods alt et gammelt firma 1´st horse er en del af.

• #22   22. jan 2010 karina har du hørt til priser andre steder??

kunne være lidt sjovt og høre forskellene på de forskellige selskaber?

• #23   22. jan 2010 5773 kr ved Alm Brand med liv og uanvendelighed på 40.000 plus sygeforsikring.
    Sygeforsikringen dækker så kun 60 %, der er ingen kolikdækning samt lille fosterdækning med.

Prisen ved kongeriget undersøgte jeg også og det var væsentligt dyrere. Priserne kan du se på deres hjemmeside.

Tryg ligger også i den dyre ende, kan ikke helt huske hvad prisen ville blive, men den kan du også selv regne ud på deres hjemmeside.

Kommentér på:
Forsikringsselskab

Annonce