Dårligt humør om vinteren.. Dårligt humør om vinteren..
Hej igen
Jeg ville lige høre med Jer om I har et godt tip (der ikke koster en formue) til at få Rocky sit humør bedre.. Han er altid mere "sur" om vinteren.. Som om han bare overhovedet IKKE kan lide årstiden.. (det kan jeg SÅ godt forstå) Det er det samme med hans humør hvert år.. Han mister ligesom gnisten og humøret (medmindre der sker noget specielt hvor han virkelig er i centrum for opmærksomheden fra mange mennesker).. Nogle forslag?
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Træne mere med andre??
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Jeg kom forresten i tanke om.. At om sommeren er det okay at få Ride dækken (flue) på.. Men han bryder sig ikke om dækkenet om vinteren.. Han har altid været fysisk sensitiv ift hvad han synes er behageligt at have på og ikke..
Mvh TT
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.112
Ridemæssigt er det for mig også tydeligt, at hestene skal varmes op i længere tid om vinteren - igen måske pga kulden ( rider ofte ude), eller måske fordi de går og spænder op ude på fold, hvor de når de leger pt jo skal forholde sig til et fedtet leret underlag, som gør at de skal have ret meget kropskontrol for ikke at skride ud.
Og så har jeg lige læst noget ang lys - at det er vigtigt at hestene har lys i fx stalden - jeg har altid lyset tændt ind til de bliver natputtet. Dvs lyset er tændt fra kl 17-18 stykker indtil kl 2230. Det skulle kunne påvirke nogle heste, hvis de ikke fik nok lys her i de mørke vintermåneder.
Og hvordan med dit humør ? Småkeder du dig i disse trælse vintermåneder ? Jeg oplever selv, at jeg med fordel kan lave “tossede sjove ting” med hestene, for at begge parter synes der sker noget nyt og spændende - og omend hestene ikke er mennesker, så oplever jeg at man nogle gange næsten får fornemmelsen af at man står og smågriner sammen over et eller andet tosset.
Mvh Charlotte
mar 2011
Måske jeg skal begynde at have lyset tændt fra det bliver mørkt indtil jeg har aften fodret.. Også er der nogle af Jer der ved hvad jeg kan give der har ekstra D-vitaminer? Og hvordan er det med de.. Er de fedt opløselige eller vandopløselige?
Mvh TT
mar 2011
Mvh TT
apr 2008
Følger: 244 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.408
En huskeregel til fedt opløselige vitaminer
A (alle) D (damer) E (elsker) K (kage) ??
Nogle heste har brug for lidt ekstra i vintertiden
dec 2019
Følger: 2 Følgere: 3 Heste: 2 Svar: 1
mar 2011
Mvh TT
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Nogle heste fryser uden man mærker dem på det - andet end de spænder i kroppen og det kan så give forskellige symptomer som at de er spændte, synes det hele er træls, ugidelige osv. der er mange forskellige symtpomer.
Andre bliver det også hvis de fx sveder og ikke kan komme af med varmen - ugidelige.
Hvis de sveder og bliver nedkølet, kan det også give en hest der fryser og spænder i kroppen - selvom den ikke står og ryster.
Jeg ville ikke rode med vitamin/mineraler uden en blodprøve.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 439
Jeg har nemlig en masse forskellige ting i min hests boks som han kan lege med (5 forskellige legeting). Tænker da det hjælper lidt på de ikke står og keder sig så meget.
Men ellers så sørg for at lav varieret træning. Tag på ture når I kan, lav noget miljøtræning, træn nogle tricks osv...
mar 2011
Mvh TT
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
Dårligt humør om vinteren..