1.101 visninger
|
Oprettet:
Håbløst at finde job {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal finde et andet job men hver gang får man sammen med at de valgte at gå videre med andre der machter bedre søger primært pædagogmedhjælper men også andre stillinger nogle der har nogle gode råd ?
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Du bliver sendt ud til mange steder.
Det kan give kontakter, der ender med at lede til et job.
Men, du får også et CV der signalerer "hvis jeg ikke kan få det perfekte, så tager jeg det bedste jeg får og arbejder videre imod mit mål" og "jeg er for selvkørende til at acceptere overførselsindkomst, hvis jeg kan tjene penge selv".
Og ikke mindst skaber det struktur på dagen, som kan gøre det nemmere at gøre noget systematisk for at finde et job.
dec 2011
Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
1. Du får mere erfaring
2. Det viser en lyst til at arbejde
3. Det er langt nemmere at få job, når du først er i job
4. Visse vikariater ender ud i job
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 174 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.083
Fx på plejehjem, hjemmepleje, ledsager, bosteder, medhjælper til ridefysioterapi mm.
Ved godt det er en lidt anden gruppe borgere og arbejdsopgaver, end du nok ønsker, men der findes fx. også børn/unge på diverse bosteder og til ridefysioterapi, og ellers hvis du ønsker at arbejde med mennesker, giver de andre jo også noget at skrive på CV'et
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Du skal bare medregne der, at der ofte er krav om faglært uddannelse til de jobs, man bliver sendt ud til og af og til min. 1 års praktisk erfaring mindst.
dec 2011
Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
Ikke nødvendigvis. Min kæreste har i en længere periode (på et par år) holdt sig kørende udelukkende gennem vikarbureauer, med kun meget få dage uden arbejde. Han har ikke nogen faglært uddannelse.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Der bruges en del ufaglærte i vikarbureauer - i hvert fald inden for hjemmeplejen. Og de tjener kassen på vagterne.
Jeg er godt nok faglært, men hvis jeg gad så kunne jeg sagtens holde mig kørerende som kun vikar eller som afløser. Jeg har holdt mig fint kørerende som afløser det samme sted.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Måske en ide?
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 362
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Opsøgende jobsøgning kan også være en mulighed. Brug en dag på, at ta rundt til de steder du gerne vil arbejde og ha en stak CVer med. Gerne samme sted flere gange, da det viser du virkelig ønsker at arbejde hos dem.
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
jeg har været meldt ind i flere men kun kaldt ud med de 2 af dem..
jeg har været arbejdsløs i flere år og har altid været den der du har en dejlig personlighed meenn der er lige en anden der er lidt bedre end dig, jeg har været ude med vikarfirmaer, aktiveringer fra jobcenters side, og været tæt på flere gange..
men først her i år efter næsten 10 år, lykkes det mig gennem en aktivering fra jobcenters side
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Nu kommer det så an på, hvad og hvilket man er beskæftiget med.
Jeg arbejder også selv som vikar, og keder mig absolut ikke. Jeg skal virkelig trække i håndbremsen for at få en fridag. Men i mit fagområde, der skal man altså være faglært for at få vikararbejde.
Krikken som nu er ponyejer:
Hvilke vikarbureauer betaler ufaglærte "kassen" indenfor sundhed og omsorg, som det altså hedder (ikke hjemmeplejen)? Fordi de faglærte tjener altså ikke decideret "kassen" men derimod en helt normal timeløn, hvoraf de selv skal indbetale til pension m.m., så de små ca. 50 kr. ekstra, det må vel i og for sig være rimeligt nok for at stå til rådighed 24/7, og være ude af døren indenfor 30 minutter efter tilkald.
Håbløst at finde job