mødre med hest mødre med hest
har næsten lige fået barn og vil rigtig gerne have egen hest en dag men kan ikke lige se hvordan jeg skulle få tid til det med barn, job, kæreste praktiske ting osv. ved at det handler om at strukturere sin tid men der er jo stadig kun 24 på et døgn. hvad gør i andre ?
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.108
det der redder rigtigt meget, er at jeg har hestene lige over på den anden side af vejen, og kæreste der er rigtig god til at hjælpe til
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Men, problemet er lidt det samme. Tid.
Ift det huslige, indkøb osv.
Jeg har taget principbeslutningen:
Trænger der til at blive gjort rent, lavet madplaner, vasket tøj.
På må det trænge, eller manden opdage det før jeg når til det.
Sæt dine ambitioner og ansvar for øvrige ting passende lavt.
Du er ikke uundværlig!
Du er ikke den eneste, der kan sætte tøj over!
Og tag så tid til det, som er vigtigt!
...
Og så bruger man meget tid på overspringshandlinger. Fx at lege med Facebook, Hestenettet.dk, hestegalleri.dk se tv.
Sluk tvet. Slå notifikationer fra på din mobil.
Så er der tid til hesten!
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.248
Jeg tror det bliver lettere når min datter bliver ældre, for lige nu skal hun ammes hver 2.-3. time, og det er altså kun mig der kan det. Så selvom far hjælper meget til, er jeg lidt begrænset. Når hun bliver ældre regner jeg med selv at kunne tage hende med i stalden
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 421 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.390
Jeg bliver måske også tilfredsstillet lidt med hestene, da begge mine drenge rider og særligt den ene dreng træner begge sine heste dagligt, jeg hjælper ham dog.
okt 2006
Følger: 257 Følgere: 221 Heste: 9 Emner: 80 Svar: 438
sep 2007
Følger: 146 Følgere: 160 Heste: 19 Svar: 121
Men det skal også lige siges at den første han var noget af en mundfuld som lille da både fødsels var voldsomt og han og jeg var meget medtaget , så vi havde en del "store" problemer i starten - heldigvis er alt dette over nu og vi håber på nr 2 bliver lidt nemmere
Dog skal det så lige siges at trods det jeg solgte ridehesten så beholdte jeg nu stadig alle ponyerne og avlede stadig videre , så tiden til skuer og show blev der nu stadig klemt ind ( og selvfølgelig os alt det daglige - fodring , udmugning af træpiller bokse og så videre ) men det var noget nemmere og få tid til da dette da det jobkun er i periode de skulle trænes , og ikke en som fast skulle rides hver dag eller ihvertfald hver anden
Denne gang har jeg så en 2 års der skal gøres klar til dyreskue og 2 som bliver 3 år og skal tilredes og en 4 års der får føl og skal igang igen og klargøre til championaterne
- men påtænker dog og blive nød til at få hjælp udefra af en god veninde
Samt den gamle avls hoppe os igen skal ha føl , og de har så termin begge 2 op til min egen
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
Jeg tror meget det handler om, at prioritere sin tid. Er det nu så vigtigt at få støvet af i stuen? Skal man lave mad hver dag? Kan man ikke lige så godt lave til 2 - 3 dage når man nu er igang? Vi bruger selv, meget, at ha til mere end 1 dag, når vi laver mad. Det er SÅ dejligt ikke at skulle hver dag og de dage vi har til mere end 2 dage, så ryger den sidste portion i fryseren til en dag hvor tiden ikke er til madlavning. ( Bare husk, at ta op dagen før og stille i køleskabet. Det spare også på dyr el
Køb ind til 1 uge af gangen og brug ikke tid til at gøre det hver dag. Mælk kan udmærket holde sig 1 uge i køleskabet. Så er der sparet ca 30 min. hver dag. De 30 min. er så til hesten. Kvinder er heller ikke de eneste, der kan lave mad og sætte vask over, eller ligge tøj sammen. ( Hvis der ellers er en mand / partner i huset ) Jeg er selv så sk... heldig, at ha en meget huslig kæreste
okt 2016
Følger: 4 Svar: 29
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 104 Heste: 23 Emner: 126 Svar: 1.177
Hus har tit lignet en slagmark og så var det bare sådan det var.
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 34
Min mand og jeg hjælper hinanden med det daglige opgaver, indkøb og rengøring. 2 gange om ugen henter han hende i sfo, og de ande dage gør jeg (for det vil jeg).
De dage hvor han henter, rider jeg efter arbejde og han laver mad. De dage jeg henter rider jeg når hun er puttet om aftenen.
Da jeg gik hjemme på barsel, tog han og passede hende når han kom hjem fra arbejde, så jeg kunne få lidt luft og se til hesten der. Hun fik flaske så der kunne han aflaste. Men vi havde også vores. Hun blev født 8 uger fortidligt, og havde kolik. Hun skreg hver nat fra kl 00-04 de første 5 måneder. Men vi fik det til at fungere, fordi vi hjalp hinanden.
jun 2018
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 6
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Har du overvejet en halvpart i et par år?
Det er væsentligt billigere og stiller færre krav til dig.
Og, så er der mange små praktiske fif, som man kan lære.
jun 2018
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 6
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
Du kan jo godt betale dig fra ene undervisning på en part. Hvilket ikke behøver kosten kassen. 30 min med ene undervisning gir rigtig meget, da det er så koncentreret. Tænker heller ikke du kan holde til 1 time, nettop fordi det er så koncentreret.
Vil gi dig ret i, at man ikke kommer nogen vejne med alm rideskole undervisning.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
Handler typisk 1-2 gange om ugen. Og så laver jeg typisk mad til 2 dage af gangen så jeg ikke skal bruge lang til på madlavning. Og så vælger jeg nemme og hurtige retter dog stadig med focus på det skal være sundt.
Nogen dage er hun med i stalden i barnevogn el klapvogn, er hun vågen så strigler vi og måske longer lidt. Passer det med hendes middagslur så sover hun i barnevognen ved siden af ridebanen mens jeg rider.
Man kan jo fx overveje en part til hesten så man har en til og passe den et par dage om ugen, vælge og stå et sted med fuldpasning så man fx ikke skal bruge til på udmugning osv.
okt 2016
Følger: 4 Svar: 29
Du kan få nogle fritimer hvor du også kan ride, din mand kan passe barn, omvendt kan han få nogle fritimer en anden dag. Det kan være guld være for jer begge to. Bare et forslag.
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 203
Har derfor sat ridningen helt ned til en gang i ugen.. Det er træls, men nødvendigt. Heldigvis har jeg ikke egen hest. Hvis jeg havde ville jeg dog klart finde mig en sød halvpart, der kunne tage over et par gange i ugen, og så måske sætte rideambitionsniveauet ned, eller betale en dygtig rytter for at ride hesten (hvis pengene var til det).
Tit er der en del ryttere i 16-18 års alderen der ikke har råd til hest, men som er ganske søde og udemærkede ryttere og som er villig til at betale både lidt til opstaldning og undervisning til dem selv.
Og så få hesten opstaldet et sted hvor de lukker ind og ud for dig, så du ikke er afhængig af at skulle ud hver dag
Så i min optik er det egentlig mere økonomisk men skal have lidt overskud, men selvfølgelig er der også nogle glæder der også går af det.
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.774
mødre med hest