Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mødre med hest
  • #1   21. nov 2019 jeg har selv to børn og 5 heste samt to jobs.
    det der redder rigtigt meget, er at jeg har hestene lige over på den anden side af vejen, og kæreste der er rigtig god til at hjælpe til

• #2   21. nov 2019 Jeg har ikke børn.
    Men, problemet er lidt det samme. Tid.

Ift det huslige, indkøb osv.
    Jeg har taget principbeslutningen:
    Trænger der til at blive gjort rent, lavet madplaner, vasket tøj.
    På må det trænge, eller manden opdage det før jeg når til det.

Sæt dine ambitioner og ansvar for øvrige ting passende lavt.
    Du er ikke uundværlig!
    Du er ikke den eneste, der kan sætte tøj over!
    Og tag så tid til det, som er vigtigt!

...
    Og så bruger man meget tid på overspringshandlinger. Fx at lege med Facebook, Hestenettet.dk, hestegalleri.dk se tv.

Sluk tvet. Slå notifikationer fra på din mobil.
    Så er der tid til hesten!

• #3   21. nov 2019 Jeg er lige blevet mor for 6 uger siden, og lige pt når jeg altså ikke hesten. Jeg er oppe ved hende et par gange om ugen, snakker med hende, strigler og rider måske en gang imellem, og det er så det.
    Jeg tror det bliver lettere når min datter bliver ældre, for lige nu skal hun ammes hver 2.-3. time, og det er altså kun mig der kan det. Så selvom far hjælper meget til, er jeg lidt begrænset. Når hun bliver ældre regner jeg med selv at kunne tage hende med i stalden smiley

• #4   21. nov 2019 Jeg har tre børn, de er dog ikke helt små mere, en jeg har haft hest hele livet også mens børnene var små. Har altid har minimum 2-3 heste og har redet en del. Det er først for nyligt jeg har sat ridningen i bero, mest fordi jeg ikke rigtig gider, men synes tiden og motivationen er mere knap i dag end den var da ungerne havde små.
    Jeg bliver måske også tilfredsstillet lidt med hestene, da begge mine drenge rider og særligt den ene dreng træner begge sine heste dagligt, jeg hjælper ham dog.

• #5   21. nov 2019 Jeg har en knægt på 13 måneder, vi er selvstændige og har fint tid, dog var det først fra han var 6-7 måneder ??

• #6   21. nov 2019 Vi har en nr 2 på vej nu og den første er 2 år , jeg solgte min ridehest fordi tiden ikke rigtig helt blev til og få redet smiley

Men det skal også lige siges at den første han var noget af en mundfuld som lille da både fødsels var voldsomt og han og jeg var meget medtaget , så vi havde en del "store" problemer i starten - heldigvis er alt dette over nu og vi håber på nr 2 bliver lidt nemmere smiley

Dog skal det så lige siges at trods det jeg solgte ridehesten så beholdte jeg nu stadig alle ponyerne og avlede stadig videre , så tiden til skuer og show blev der nu stadig klemt ind ( og selvfølgelig os alt det daglige - fodring , udmugning af træpiller bokse og så videre ) men det var noget nemmere og få tid til da dette da det jobkun er i periode de skulle trænes , og ikke en som fast skulle rides hver dag eller ihvertfald hver anden smiley

Denne gang har jeg så en 2 års der skal gøres klar til dyreskue og 2 som bliver 3 år og skal tilredes og en 4 års der får føl og skal igang igen og klargøre til championaterne smiley
    - men påtænker dog og blive nød til at få hjælp udefra af en god veninde smiley

Samt den gamle avls hoppe os igen skal ha føl , og de har så termin begge 2 op til min egen smiley smiley

• #7   21. nov 2019 Min veninde, med datter på 5 år nu, tog barnevogn med og så kom hesten ind på striglepladsen og fik en ordenlig tur der. Senere i klapvogn og da datteren var ca 1 - 1,5 år sad hun på hesten imens. Jeg agerede også barnepige når der skulle rides tur, da jeg ikke selv rider. Der var også en Shetter som datteren kunne strigle så snart hun kunne gå og det var et stort hit. Så snart hun som ca 2 - 3 års kunne holde balancen selv, kom hun med på en lille tur, på Shetteren i træktov sammen med mors store hest. De har haft mange super ture sammen og har nu en lidt større pony, plus hun går til ridning på rideskole for at være sammen med andre børn om heste og ridning.
    Jeg tror meget det handler om, at prioritere sin tid. Er det nu så vigtigt at få støvet af i stuen? Skal man lave mad hver dag? Kan man ikke lige så godt lave til 2 - 3 dage når man nu er igang? Vi bruger selv, meget, at ha til mere end 1 dag, når vi laver mad. Det er SÅ dejligt ikke at skulle hver dag og de dage vi har til mere end 2 dage, så ryger den sidste portion i fryseren til en dag hvor tiden ikke er til madlavning. ( Bare husk, at ta op dagen før og stille i køleskabet. Det spare også på dyr el smiley )
    Køb ind til 1 uge af gangen og brug ikke tid til at gøre det hver dag. Mælk kan udmærket holde sig 1 uge i køleskabet. Så er der sparet ca 30 min. hver dag. De 30 min. er så til hesten. Kvinder er heller ikke de eneste, der kan lave mad og sætte vask over, eller ligge tøj sammen. ( Hvis der ellers er en mand / partner i huset ) Jeg er selv så sk... heldig, at ha en meget huslig kæreste smiley

• Elisabeth H
    Elisabeth H Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 4 Svar: 29
    #8   21. nov 2019 Jeg ser det ikke som et problem, at have et barn, og være aktiv rytter. Har selv været alenemor, 1½ arbejdsplads, læst om aftenen, passet hest og har en handicappet datter. Det er en et spørgsmål om at tilrettelægge sin tid. Det er krævende i starten men bliver lettere med tiden. Det er utroligt så hjælpsomme ens klubkammerater kan være, når det er nødvendigt i en periode. Er man i et parforhold / gift, og ens partner er villig til at hjælpe, kan jeg ikke se noget problem. Måske har jeg bare været heldig. Måske er det hårdere, men lettere hvis man er enlig mor.

• #9   22. nov 2019 Mor til 2 skønne tøser på 5-7år vi har hestene hjemme hvilket lettede arbejde med dyrene en del så de har været med helt fra start, men jeg har haft god støtte fra min mand og folk omkring mig og så er hestene blevet nedprioroteret en årerække.. nu har vi en pony til pigerne og det er den store der primært rider, jeg rider ikke selv mere pga. fejlop. knæ. men avler så lidt i stedet.

Hus har tit lignet en slagmark og så var det bare sådan det var.

• #10   22. nov 2019 Har en datter på 6 år nu, fuldtids arbejde, gift og en hest som jeg rider c-stævner på. hesten står privat opstaldet hvor man selv ordner boks.

Min mand og jeg hjælper hinanden med det daglige opgaver, indkøb og rengøring. 2 gange om ugen henter han hende i sfo, og de ande dage gør jeg (for det vil jeg).
    De dage hvor han henter, rider jeg efter arbejde og han laver mad. De dage jeg henter rider jeg når hun er puttet om aftenen.
    Da jeg gik hjemme på barsel, tog han og passede hende når han kom hjem fra arbejde, så jeg kunne få lidt luft og se til hesten der. Hun fik flaske så der kunne han aflaste. Men vi havde også vores. Hun blev født 8 uger fortidligt, og havde kolik. Hun skreg hver nat fra kl 00-04 de første 5 måneder. Men vi fik det til at fungere, fordi vi hjalp hinanden.

• Christina L
    Christina L Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 6
    #11   22. nov 2019 min kæreste er bange for at en hest kommer til at tage for meget tid. og det er også om lang tid jeg tænker at det kunne blive aktuelt, da jeg ikke har økonomisk råd til det nu

• #12   22. nov 2019 Christina.
    Har du overvejet en halvpart i et par år?

Det er væsentligt billigere og stiller færre krav til dig.
    Og, så er der mange små praktiske fif, som man kan lære.

• Christina L
    Christina L Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 6
    #13   22. nov 2019 jo det har jeg men har bare redet part og rideskole i 11 år har har ikke opnået noget som helst med min ridning

• #14   22. nov 2019 Christina L
    Du kan jo godt betale dig fra ene undervisning på en part. Hvilket ikke behøver kosten kassen. 30 min med ene undervisning gir rigtig meget, da det er så koncentreret. Tænker heller ikke du kan holde til 1 time, nettop fordi det er så koncentreret.
    Vil gi dig ret i, at man ikke kommer nogen vejne med alm rideskole undervisning.

• #15   22. nov 2019 Jeg har en datter på 15mdr, og hest, den er opstaldet privat 15min fra hvor vi bor. Jeg arbejder 12timersvagter blandet dag og nat det gør jeg kun arbejder 2-3 vagter om ugen. Så de dage jeg arbejder der har hesten fri dag, de andre dag aflever jeg min datter i vuggestue 8.30-9.00 og kører så ud og rider. Så henter jeg hende efter enten til middag og så sover hun lur hjemme mens jeg kan klar lidt praktisk, eller også henter jeg hende når hun har sovet lur i vuggestuen.
    Handler typisk 1-2 gange om ugen. Og så laver jeg typisk mad til 2 dage af gangen så jeg ikke skal bruge lang til på madlavning. Og så vælger jeg nemme og hurtige retter dog stadig med focus på det skal være sundt.
    Nogen dage er hun med i stalden i barnevogn el klapvogn, er hun vågen så strigler vi og måske longer lidt. Passer det med hendes middagslur så sover hun i barnevognen ved siden af ridebanen mens jeg rider.
    Man kan jo fx overveje en part til hesten så man har en til og passe den et par dage om ugen, vælge og stå et sted med fuldpasning så man fx ikke skal bruge til på udmugning osv.

• Elisabeth H
    Elisabeth H Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 4 Svar: 29
    #16   22. nov 2019 Du har stadig ikke egen hest, og du kan ride mange timer, for det det koster at holde en hest. Jeg har også redet på rideskole for at holde mig i gang, mens vi venter på vores unghest. Start med evt. en friaften ( nogle timer) og rid en gang om ugen. Din mand vil sikkert også gerne have en friaften til noget han er interesseret i. Man kan altid købe en hest. Det er det "billige" det er dyrt at holde den. Den forpligter. Skal passes osv.
    Du kan få nogle fritimer hvor du også kan ride, din mand kan passe barn, omvendt kan han få nogle fritimer en anden dag. Det kan være guld være for jer begge to. Bare et forslag.

• #17   22. nov 2019 Er ikke mor. Har dog studie, job ca. hver anden weekend og det suger alt min tid, specielt hvis man også gerne vil lave lidt andet sport ved siden af som løb ect.
    Har derfor sat ridningen helt ned til en gang i ugen.. Det er træls, men nødvendigt. Heldigvis har jeg ikke egen hest. Hvis jeg havde ville jeg dog klart finde mig en sød halvpart, der kunne tage over et par gange i ugen, og så måske sætte rideambitionsniveauet ned, eller betale en dygtig rytter for at ride hesten (hvis pengene var til det).
    Tit er der en del ryttere i 16-18 års alderen der ikke har råd til hest, men som er ganske søde og udemærkede ryttere og som er villig til at betale både lidt til opstaldning og undervisning til dem selv.

Og så få hesten opstaldet et sted hvor de lukker ind og ud for dig, så du ikke er afhængig af at skulle ud hver dag smiley Det gør det også væsentligt sjovere.

Så i min optik er det egentlig mere økonomisk men skal have lidt overskud, men selvfølgelig er der også nogle glæder der også går af det.

• #18   23. nov 2019 Hvis jeg var dig ville jeg få part på en privat hest og så få undervisning en gang i mellem, det gør det for det første billigere for dig og meget mindre krævende, især med tid.

Kommentér på:
mødre med hest

Annonce