{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Chokeret og vred! {{forumTopicSubject}}

Jeg faldt selvfølgelig over denne artikel
https://www.ridehesten.com/nyheder/dodsarsag-opklaret-hos-de-21-poloheste/5271
Og bliver rasende! smiley at man som heste ejer er SÅ ligeglad med sine dyr, at man bare propper noget tilfældigt og uprøvet i sin hest for konkurrencens skyld. smiley stakkels stakkels heste smiley
Jeg ved jo godt at der findes doping i heste verden, men disse doping midler er jo afprøvet (ikke at det gør det bedre, og støtter da ej heller op om det eller synes det er okay) men jeg kan da slettes ikke forstå at nogle er SÅ ligeglad med sine heste at de bare propper noget i de..
Jeg håber virkelig at disse ejere på ingen måde får noget ud af deres forsikringer, eller at nogen kan stævnes i denne sag. De er ALLE helt selv ude om det. Stakkels stakkels heste.. smiley

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chokeret og vred!
  • #1   25. jul 2019 Bare rolig, TT.

Vi mennesker er lige så hårde ved os selv.
    Jeg undres mere, når jeg går stuegang på folk der kommer ind med forgiftninger pga stoffer.

De føler selv, at de har styr på det.
    "Jeg ved hvad jeg tager! Helt præcist! Cirka en hættefuld!" - Siger gutten, der var bevidstløs ved ankomsten.
    Eller studenten der kommer ind med klassiske tegn på amfetamin overdosering - "jeg røg kun hash!" - Yeah, right, for pushere og stof producenter laver kun rene stoffer, omhyggelig kvalitetskontrol og blander aldrig andre ting i det de sælger, så folk bliver imponerede over den gode rus?? Nope, never...

Dubt suk.
    Vi er værre selv.
    Vi gør langt værre ting mod os selv, end kosttilskud med forkerte opskrifter.

• #2   25. jul 2019 Jeg tror ikke man har poloheste til SÅ mange penge, som de er værd, for med vilje at give dem et forkert tilskud de dør af.

Private hesteejere fodrer også deres fritidsheste med elektrolytter og alverdens tilskud, beroligende, energigivende og jeg ved ikke hvad.

Der er ikke nogle af os her, der kan sige os fri for at forsøge os med præstationsfremmende 'mirakelmidler' til vores heste. Jeg kan ikke, jeg har før givet mig nordbagge noget energitilskud i en tube til et stævne, og det virkede, . Ligesådan har jeg puttet noget 'beroligende' fodertilskud fra en tube i min traver; men jeg kan ikke gennemskue, hvad der er i noget det, for det er ikke deklareret der på. Og mine forudsætninger for det skulle alt andet end lige være bedre end den gængse hestepige, da jeg trods alt er ansat i foderstof.

• #3   25. jul 2019 Jeg håber da, at sagsanlæget bliver mod ejeren af hestene, for at ha forsøgt noget så tåbeligt, som at afprøve midlet på ALLE hestene. Desuden dårlig undskyldning af apoteket, at et af midlerne var ukorrekt mærket. Det er da kun for at tjene pengene, ved at lave blandingen og i begæret, ikke har haft den fornødne kontrol, af alle de forskellige vitamin og mineraler og sikkert andre mystiske stoffer.
    Der er jo en grund til, at det oplyste middel er forbudt i andre lande. Hvorfor mon??? No shit Sherlock.

• #4   25. jul 2019 #2.
    Jeg er fuldstændig enig.

• #5   25. jul 2019 Jeg vil bare lige tilføje, at en blandefejl på sådan nogle remedier der kan have fatale konsekvenser. I landbruget er det før sket, at en fejl på et påslag, der skal veje jern (Fe) ud til en mineralblanding til smågrise, og de dermed har fået alt for meget jern, og det blev ikke fanget på vægten, da den havde vejet færdigt. Og det dør de af. De dør, hvis de ikke får jern, men de dør også, hvis de får for meget.

Vi kender alle historien om D3-vitamin til små børn, der blev overdoseret i et batch, hvor de af babyerne der overlevede skal leve med varige mén.

Det er fejl, der simpelthen bare ikke må ske. I disse tilfælde har dem det er sket for altså handlet i god tro.

Og det kan polohesteejeren også have gjort, velvidende, at det ikke er tilladt. Men bare fordi noget ikke er tilladt i sport, er ikke ensbetydende med at man straks dør af det. Men shit det er vildt, de er døde indenfor tre timer, det må have været skrækkeligt at være fodermester den dag.

• #6   25. jul 2019 smiley

• #7   25. jul 2019 Hvor er det forfærdeligt og dybt tragisk smiley

• #8   25. jul 2019 Dr Who - Jeg mener dog ikke helt at vi kan sammenligne mennesker og heste på dette punkt.. Personen der indtog narko vidste han gjorde det.. Hesten vidste ikke den blev forgiftet.. Man kan dog sammenligne det med en der putter stoffer i ens drink.. Og straffen burde være omtrent den samme..

• #9   25. jul 2019 Jeg forsøgte at fremlægge pointen, at vi gør hele tiden ting, vi ikke har styr på.
    AnnCs eksempel med jerntilskud i svinefoder er i samme boldgade.

Det var ikke ønsket for nogen af parterne at der skulle ske skade. Men skaden sker alligevel af og til.

Eksemplet med polohestene mener jeg ikke kan sammenlignes med drugrape.
    Ved drugrape er intensionen at gøre skade, og man gør det helt bevidst.
    De øvrige eksempler fører til skader, men, ups, det er smuttere.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #11   25. jul 2019 ud fra den meget korte artikel kan man ikke tage stilling til hvad der reelt er foregået, om det er en bevidst handling,eller sort uheld.

Me jeg tror at Ann har fat i den lange ende ifht. at hestens økonomiske værdi,og værdi for teamet nok er for stor til at det er en bevidst handling.

Om det er dumt at "hjemebrygge" sine egne tilskud - næh, egentligt ikke, så længe at man har fagfolk bag sig så kan det give ekstremt god mening.

Kommentér på:
Chokeret og vred!

Annonce