821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Bryllupstøj Bryllupstøj

Hej alle

Står og skal til bryllup her 2x gange i år.

Har store problemer med at finde ud af hvilken kjole je skal tage på.

Ved godt hvid er udelukket, har dog fundet en kjole som er hvid med mønster på som sagtens kunne gå an.

Men er der nogen af jer der kan forklare reglerne for tøj indenfor bryllup? altså hvilke farver man må ha på osv.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bryllupstøj
  • #1   24. apr 2019 "Reglerne" kommer an på den individuelle brud. Nogen tillader at andre har hvidt på, andre ser det helst ikke smiley
    Mener at årsagen primært er, at hvid skiller sig så meget ud, at bruden ikke længere virker som "midtpunkt" hvis der også er andre med hvidt på.
    Hvis du er i tvivl ville jeg kontate bruden og høre om kjolen går an. Ville personligt mene at den er til grænsen, idet basis-farven stadig er hvid. Men om bruden har noget imod det eller ej, kommer an på den individuelle smiley

• #2   24. apr 2019 Den der ville jeg ikke have opponeret imod som brud, men det kommer måske an på, hvor afslappet man er.
    Jeg har også lært, at sort er forbudt (altså helt sort), men det har jeg nu været vidne til, at mange er ligeglade med.

• #3   24. apr 2019 God ide med at høre bruden for hvad hun vil tillade til sit bryllup. Nogen brude ønsker bryllup efter traditioner og andre brude er meget large. Eller meget sød kjole du har fundet der smiley

• #4   24. apr 2019 Jeg har én gang været til et stort prompt og pragt bryllup, dagen før brylluppet var det selvskabskjoler vi skulle bære og på bryllupsdagen, hvor dress code var gallakjole. smiley

• #5   24. apr 2019 Hvis der ikke er sat dresscode, så kan du i princippet tage det på du vil, hvis du kender brudeparret godt, så har du også en fornemmelse af hvad der er ok.
    Jeg ville aldrig selv troppe op i hvid eller helt sort, men synes godt du kan have den kjole på., den har jo meget farve og mønster på, måske lige med en sød sjælevarmer el.

• #6   24. apr 2019 Synes personligt ikke, at man skal tage hvidt på til et bryllup, også selvom den kjole der ikke er "vildt" hvid. Ville vælge noget andet.

• #7   24. apr 2019 den du har lagt ind ville jeg ikke have noget imod. for den er jo ikke helt hvid

og ellers spørg bruden. men tænker ikke at der skulle være noget problem

• #8   25. apr 2019 Det er min fars papbror og kæreste der skal giftes. De har 2 børn (fætre) og de har været sammen i 12-13 år hvis ikke mere.
    Skal til 2 bryllupper i år hvor det første her kun er for nære venner og famile, plus meget afslappet stemning (det i Jylland) det andet er min fars "rigtige" bror og det er mere med lokation og hele fam og venner. Så det er meget mere fint end det her om 2 måneder ca.
    Kjolen jeg lagde op var bare en jeg havde kigget på. Kigger mig om efter andre valg muligheder.

• #9   25. apr 2019 Det plejer at stå i invitationerne, hvis der er nogen særlige krav. Nogle mener, det skal være lang kjole til om aftenen... og at der skal skiftes ml. tøjet i kirken og tøjet til bagefter smiley

Ellers ville jeg dække skuldrene til i kirken og så have samme kjole på.

Hvid er udelukket - jeg ville ALDRIG vælge hvid... ikke engang hvidt mønster smiley Det er brudens farve, medmindre hun direkte har bedt jer om hvidt smiley Sort må man faktisk heller ikke, men flere er dog mere afslappede omkring dette... smiley

Min lyserøde kjole gik i stykker aftenen inden, vi tog til bryllup (lynlåsen røg!). Heldigvis havde jeg købte denne kjole med på udsalg til kun 300 kr., så den kom på i stedet, selvom den var sort i bunden, heldigvis med meget glimtende guldbroderinger. Der var lige krise smiley Der var heller ikke krav om lang kjole eller anden specifikt - så jeg tillod mig at komme i denne smiley Har aldrig fået så mange komplimenter på en kjole, og flere spurgte, om den var syet til lejligheden smiley

Chi Chi London laver virkeligt flotte kjoler til sådanne lejligheder smiley De fås hos Asos, og de laver både lange og korte og i mange størrelser! smiley Varm anbefaling herfra - især når de er på udsalg smiley Næsten alle mine selskabskjoler er derfra smiley

profilbillede
  • #10   26. apr 2019 Nu har jeg et spørgsmål.

Hvorfor ikke bare sende et billede til brud/brudgom (den af dem, der er din bedste ven) og vis billedet og hør hvad de siger?

Hvis man er i tvivl om noget til en fest, hvorfor ikke bare spørge værten?

(til min fætters bryllup havde jeg en kjole på, der lignede den hvide / mønstrede og så et sjal til skuldrene.)

• #11   26. apr 2019 jo det kunne jeg også godt, men ved de har meget at tænke på lige nu da brylluppet er d. 15 juni. Så tænker bare at forhøre mig her også med min mor smiley

• #12   26. apr 2019 Anna, mange tak tror lige jeg kigger forbi den hjemmeside smiley

• #13   26. apr 2019 Hvis jeg har hovedet fuldt af noget godt, vil jeg gerne tale om det.

Jeg tror at en SMS med teksten "jeg overvejer at købe denne kjole - hvad synes du om stilen, jeg synes den er flot? Øj, jeg glæder mig til jeres fest!" ville jeg da bare have ment var bonus op til vores bryllup.
    Men nu er det da også længe siden..

• #14   27. apr 2019 Jeg tror det kommer meget an på parret, nogen er meget stresset og har ikke overskud til at tage sig af den slags, tænk hvis samtlige gæster spørger hvad de må har på af tøj, jeg ville få pip, jeg havde godt nok andre ting i hovedet så tæt på.

• #15   27. apr 2019 Whøhøhø..

Kl 10 på min bryllupsdag lavede far og jeg grovere vvs arbejde.
    Som I, de havde fået lavet nyt badeværelse og håndværkeren havde sagt, at han var færdig en måned før brylluppet. Han var færdig dagen inden.
    Der skulle jo lige laves afløb til toilettet, håndvask og bad, gerne før gæsterne kom...

Maria, du har ret.
    Forskellig stresstærskel.

• #16   27. apr 2019 who: shit! Det har jo så også været af nødvendighed, kan man sige.

altså på dagen kunne alt og alle sige og gøre hvad de ville, jeg måtte intet, da jeg var til frisør og makeup kl. 7 og så kunne jeg ellers sidde og pynte ind til jeg skulle i tøjet ??

• #17   27. apr 2019 Maria.
    Shit? Oh, yeah. Arbejd arbejd!
    Hos os havde alle en aktiv og cool dag. Startede med borddækning i teltet, så lidt hoppen rundt på kloakrør for at rette hældningen til, og så gik det slag i slag derfra.
    Og I havde sikkert også en fantastisk dag.

Der kommer flere fantastiske dage, og det bliver godt.
    Især tanken om gode dage derefter.

• #18   27. apr 2019 Helt sikkert!
    Og ja, så er der alle de fantastiske dage sammen, bagefter.
    Vi har lige haft kobberbryllup, den mest fantastiske dag! smiley

Kommentér på:
Bryllupstøj

Annonce