{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Heste og jalousi.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Ja jeg ved at der siges at heste ikke kan være jalouxe.. Men jeg er bare bestemt ikke sikker på den påstand.. Medmindre det er tale om manglende kemi hestene imellem, men så ville ikke seperationsangsten og behovet for hinanden være så stort..
Tindur har haft mig HELT for sig selv de første 5 år. Ingen han skulle dele min opmærksomhed og kærlighed med. Efter at jeg pensioneret ham, så blev han meget mere rolig og harmonisk, og ikke mindst glad for at komme til mig igen. Men samtidig har han også virket som om noget har plaget ham, han har været lidt ked af det. Når Rocky nu tog af sted,(han er ekstremt afhængig af Rocky, og jeg frygtede hvordan han skulle få det) så vrinskede han i de første to dage, også var det over. Men nu har han fået gnisten og glæden tilbage i øjnene smiley han har mig nu for sig selv. Og skal ikke se på den hengivenhed og kærlighed det er imellem mig og Rocky. Og at Rocky kommer ud og bliver trænet og får en masse tid med mig..
Jeg ved det lyder mærkeligt, men ikke des mindre sådan jeg opfanger det.. Også har Rocky ligeledes været krævende ifb med sin konstante(næsten) ønske om leg. Så Tindur lå og sov meget mere de første dage som om han var udslidt smiley men han er dog lidt mere nervøs nu uden Rocky her.
Har I nogle andre bud på hans ændret humør, eller tror I også heste kan føle jalousi? smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heste og jalousi..
  • #1   6. apr 2019 Vi har prøvet det her hjemme. Vi havde 3 ponyer. en mor og datter og en vallak. Datteren (Lucky) kommer ud og er opstaldet i 6 mrd. I den tid har min datter og ponyen været meget sammen, så da vi så får hende hjem igen, og da hun ser at min datter os er sammen med de 2 gamle, bliver hun til sidst så jaloux at hun går til angreb på de 2 gamle, og min datter er tæt på at komme i klemme i mellem de 3 ponyer. Jeg får det råd af en gammel skoleveninde, at min datter skal gå hen til Lucky og læg armene om halsen i ca 10 min. 2 min efter min datter lægger armene om Lucky går hun igen, og min datter kan nu gå hen til dem alle 3 uden problemer. Nu er Lucky så opstaldet ude igen, og kommer ikk hjem, så nu har vi ikk det problem mere, men sku det ske, så ved vi hvad der kan afhjælpe problemet en anden gang.

• #2   6. apr 2019 Måske bliver de også lidt territoriale overfor andre i forhold til os - men det kan også vendes til jalousi-spektret smiley
    Jeg har prøvet det med min pony Lucky i ekstrem grad. Jeg har trænet hans tidligere foldkammerat et par gange, de gik altid sammen på folden så de var bestemt ikke fremmede, men den anden var ikke min pony så de var ikke vant til at være sammen i anden kontekst. Jeg tog dem begge op på banen en dag for at slå to fluer med et smæk da jeg alligevel skulle træne dem begge. Jeg startede med den anden pony og lod Lucky græsse i mens. Han kom over på et tidspunkt, og jeg troede at han kom for at være med, men i stedet angreb han den anden pony. Eller, angreb er måske et voldsomt ord for det var ikke alvorligt og jeg jagede ham selvfølgelig væk, men han udviste aggressivitet.
    Copy ville aldrig gøre sådan noget, men jeg kan se i hans øjne når han føler sig forbigået, hvilket er ret ofte for ham fordi han tror at han ejer mig smiley

• #4   6. apr 2019 Ja Tindur jager også Rocky væk fra mig her hjemme, men det er som om han også blev rigtig ked af at Rocky "tog hans plads" som trænings hest og opmærksomhed. Jeg Trænet jo Tindur tre gange om ugen før hvor han blev striglet og fik en masse opmærksomhed, men nu er den vendt så det er Rocky jeg træner. Jeg forsøgte også at hygge med Tindur, men da han ikke gider det nusseri, imens Rocky opsøger det, så blev det jo naturligvis Rocky som fik mest.. Og det tror jeg han har blevet ked af.. For nu er som sagt glimtet ordentlig tilbage i øjnene på ham..
    Spørgsmålet er bare hvad jeg gør når Rocky kommer hjem.. For jeg har ikke tid efter at jeg blev alene, til at træne to heste 3x ugentligt.. smiley

Mvh TT

• #6   6. apr 2019 Jeg er normalt ikke typen der kaster en masse menneskelige emotioner over på heste, men lige med jalousi har jeg bare en erfaring der taler for sig selv.
    Min hoppe er generelt ikke særlig hengiven, hverken når det kommer til mennesker (inklusiv mig) eller andre dyr. Men min moster fik for en del år siden en hest, som jeg hjalp med ved ankomst. Hesten blev placeret i boksen ved siden af min, og jeg var selvfølgelig mest omkring den i løbet af dagen. Jeg står på et tidspunkt ved lågen ind til min egen hoppe, halvt med ryggen til, fordi jeg står og kigger på den nye hest. Ud af ingenting springer min hoppe frem og bider mig i armen, sådan for alvor bider. Ikke et nap - hun har fat i min overarm. Det gjorde så ondt at det sortnede for mine øjne og jeg nåede slet ikke at reagere eller sige fra smiley . Hun har aldrig, hverken før eller siden den dag, bidt mig, og jeg har ejet hende i 12 år. Men hun hadede den hest som pesten i al den tid de stod sammen, og kunne finde på at jagte den på folden. Hendes adfærd omkring den hest var så atypisk for hende, og jeg kan simpelthen ikke forklare det med andet end at hun var vildt jaloux.

• #7   6. apr 2019 Hvorfor skulle heste ikke kunne være jaloux??

Der er basis følelser, sult, frygt, kærlighed til yngel, sexhunger osv.
    Og så er der følelser, der er et nummer mere avanceret. Venskab, vilje, jalousi, angst osv.

Jeg er da helt overbevist om, at både hund, hest og andre dyr med et moderat komplekst socialt liv kan føle jalousi.
    Det er jo en nyttig følelse, som motiverer dig til at passe på det, som du har.

• #8   6. apr 2019 Doktor who: det kommer nok også lidt an på, hvordan man forstår jalousi. Jeg synes der er forskel på at beskytte det man har, og så at føle sig jaloux :-).

• #9   6. apr 2019 Tanja - Aldrig i livet om jeg skal sætte et andet menneske på den hest uden at jeg er med. Det ville være fuldstændig uansvarligt af mig, og jeg har pensioneret ham fordi han ikke dugger til at komme ud af folden. Så han må nøjes med den ugentlige strigletur og daglige kløing når jeg fodrer. smiley Det er synet af at en anden får det han engang havde, som er svært for ham. Han forstår bare ikke at det jo kokser for ham når han selv skal ud af matriklen smiley

Mvh TT

• #11   7. apr 2019 Tanja - Ja desværre smiley jeg kunne virkelig nyde at gå en tur med ham.. Men ikke når han skrider grønne snegle og ikke vil med, tripper af gårde osv. Han er faktisk ikke roligere fra jorden af.. smiley så jeg ser desværre ingen anden fremtid for ham end at gå på folden hvis jeg skal tage hensyn til ham og hans helbred smiley

Mvh TT

• #12   8. apr 2019 Tænker mere at det er rangorden i flokken end det er jalousi.

Det er opmærksomhed fra føreren, at hestene søger.

• #13   8. apr 2019 Nu ser jo ikke hestene på mig som en del af flokken.. Jeg er jo ingen hest.. Jeg er bare hende den søde der kommer med mad, giver de oplevelser og bestemmer hvad de skal når jeg er der smiley

Mvh TT

• #14   8. apr 2019
    " Også har Rocky ligeledes været krævende ifb med sin konstante(næsten) ønske om leg. Så Tindur lå og sov meget mere de første dage som om han var udslidt smiley men han er dog lidt mere nervøs nu uden Rocky her. "

Du siger det vel egentligt lidt selv. Jeg kan ikke lige se hvor jalousi delen kommer ind i det, bare en hest er blevet fri for en pain in the ass buddie, der måske tiltider kunne være lidt for meget af det gode.

• #15   8. apr 2019 Men han er ellers meget afhængig af ham.. Og de gange han har været væk er han SÅ lykkelig for at få ham hjem.. smiley
    Men jeg har da tænkt på det du pointerer smiley

Mvh TT

• #16   8. apr 2019 Vi har to i stalden hvor jeg står, de er ved og gå i koma over og blive skilt ad og skal helst trækkes sammen på vej til skridtmaskine, fold osv. Men lukker du dem på fold sammen, så slagter de hinanden.

Så bare fordi heste er seperationsangst for hinanden - betyder det ikke at alt er fryd og gammen.

• #17   8. apr 2019 Nej det ved jeg godt.. Og det er da hårdt at opdrage på den bandit som også er blevet større end en selv smiley nu må vi se når Rocky kommer hjem hvordan det så bliver smiley jeg kunne jo håbe at Tindur nu fremadrettet fandt ud af at når Rocky tog ud for at træne, så har han fri. Men det er jo bare en illusion jeg drømmer om smiley
    Skal du forresten på dyrskue i år? smiley

Mvh TT

• #18   8. apr 2019 Nej jeg har ikke meldt til, da jeg ikke ved om dyret kan vises haltfri.
    Jeg har fået anskaffet mig et nyt kamerahus, så det kan være jeg kommer forbi og kigger.

• #19   8. apr 2019 Øvda smiley er Fleur så dårlig smiley vel rigtig god bedring med hende smiley kan jo være vi dumper ind i hinanden smiley

Mvh TT

• #20   8. apr 2019 Hun har aktiv spat, som pt viser sig ved en halthed indtil kroppen/hasen er varmet op. Måske forsvinder det, måske ikke.
    Og da jeg ikke lige kan ride en tur på ½-45 minutter inden hun skal mønstres eller få hende til at gå frisk frem i skridt i samme tid, så ved jeg ikke om hun kan fremvises haltfri.

• #21   9. apr 2019 Øvda smiley hvordan er fremtidsudsigterne for hende?

Mvh TT

Kommentér på:
Heste og jalousi..

Annonce