Hjælp! - dilemma til gave og fest Hjælp! - dilemma til gave og fest
Skal til 18 års fødselsdag med spisning hos en ikke så tæt veninde, her snart.. har ikke rigtigt lyst til at gå med, men det er mere fordi hun er noget af en si/vennekåbe og har fortalt noget meget fortroligt til alt og alle..
Men anyways turde jeg ikke sige nej til at komme, og nu står jeg så med problemet omkring hendes gave.
Hun er et rigtigt mærkedyr og er bange for at hun ikke vil syntes om min gave og bare ikke bruge den...
Spurgte hende om ønsker da jeg sagde den ønskeliste hun havde sendt var over mit budget 150/200kr (er på SU og fritidsjob udover hhx)
Og hendes svar var bare at det var da nærigt.
Har ikke så mange penge og tænkte derfor på om man kan få lavet et gavekort til Gucci eller LW på 200kr..?
Ved godt det rækker som en skrædder i helvede men det er da lidt bedre end at bruge tid på at købe noget hun alligevel ikke ville blive glad for.. og lige nu har jeg slet ikke lyst til at tage med eller gi hende noget som helst overhovedet.
Jeg ved godt hva i tænker, at jeg bare skulle lade være med at tage afsted i første omgang. Og fortryder også meget jeg har sagt ja.. men har allerede købt tøj (tema fest) og syntes det er ærgerligt ikke at bruge det, da det var dyrt.
Kom gerne med input, kunne godt bruge nogle andres tanker på hva de havde gjort. Eller har gjort i sådan en situation.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 29 Heste: 4 Emner: 72 Svar: 526
Desuden kommer der kun en omgang populære tøser til festen så kommer nok til a gå tidl alligevel.
Kan virkelig mærke hvor lidt entusiasme jeg har for hendes fest ift. Min anden veninde som holder 19års weekenden efter. Her glæder jeg mig til festen og har brugt lang tid på hendes gave som jeg bare ved st hun bliver glad for.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 704
jun 2011
Følger: 77 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 635
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 123 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.753
Hos os er gavebuget på ca 100 så absolut intet mærkeligt i det. Man må give for det beløb man har råd til og har lyst til at give.
jul 2015
jun 2011
jun 2011
Da jeg lærte hende at kende syntes jeg hun var sej og sød fordi hun var en a de populære piger. Men efterhånden som tiden er gået har jeg mindre og mindre kyst til at ses med hende udenfor skolen.
Da jeg blev inviteret til festen for noget tid siden kom hun til mig og sagde. "Niko, du er inviteret til min 18 års med spisning. Fordi jeg ser dig som en af mine tætteste og bedste veninder" og det er på INGEN måde gengældt fra min side af.
Det er derfor en af grundene til jeg har meget dårlig samvittighed ved at melde afbud. Skal lige siges jeg IKKE inviterede hende til min 18 års sidste år da jeg var bange for hun ville festen kikset.
Hun har desuden flere gange vist sig at være rigtigt dårlig til at holde på hemmeligheder så at sige. Forig sommer skete en meget ubehagelig oplevelse for mig (endte med at melde en for voldtægt) og jeg delte det med hende. Efterfølgende har jeg så fundet ud af hun har gået og sagt det til alle. Jeg blev rigtigt vred og såret og normalt ville jeg have konfronteret hende med det og sagt st det var fandme ikke okay!
Men grundet alt det stress der var på det tidspunkt valgte jeg at lade være.
Så jah er SÅ rådvild, lige nu..
jun 2011
Har købt et Hvidt sæt bestående af trompet. Bukser og top. Så kan Heldigvis bruge delene forskelligt eller sammen til andre fester
jul 2015
Jeg har en veninde der er 3 år yngere end mig. Det gør ikke vores venskab dårligere på nogen måde
Og jeg er den der som gik i byen hver weekend, men har venner som meget hellere vil have en hjemmefest
Derfor er vi stadigvæk gode venner.
Der hvor tingene glider fra hinanden er når man føler sig dårlig behandlet. Jeg havde en veninde som ikke ville komme til min fest bare fordi en anden af mine venner kom. - og ugen efter var de 2 så bedste veninder.
Hun røg ud til højere f.eks. Jeg gider ikke spilde min tid på folk der ikke behandler mig ordentligt.
Omvendt har jeg dog også lært at snakke om tingene.
Du er ung endnu og hormonerne raser.
Måske du skal prøve at tage en snak med din veninde, måske hun ikke aner at i har nogen som helst problemer. Fortæl hende hvordan du har det.
Hvis tingene ikke bliver bedre så må du jo trække dig
jun 2011
jul 2015
Jeg havde engang en episode med min daværende bedste veninde. Vi var rigtig meget sammen men en nat i byen eskalerede noget som havde gået mig på i længere tid og jeg var så gal på hende. Vi endte med at skilles som uvenner dagen efter og på trods af hun flere gange forsøgte at snakke med mig så tog det mig en måned før jeg fik så meget samling på mig selv at jeg kunne snakke ud om det med hende. Men da vi fik snakket ud så gik tingene bedre, vi var stadigvæk uenige om den ting men vi havde fået en forståelse for hvorfor den anden reagere som den gjorde.
Idag er vi stadigvæk super gode venner.
Ofte hjælper det at snakke om tingene, men virker det ikke, så må man gøre hvad man syntes er bedst for sig selv
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 886 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Måske glider det ud i sandet, det venskab. Sådan går det.
Jeg synes, at ideen om en flaske er god.
Den bliver nok til basis for drinks, og det er også i orden. Gave ide problemet er løst.
I en perfekt verden havde du taget din tidsmaskine, gået tilbage i tiden og meldt ud om du havde lyst til at komme.
Hvis du ligesom mig er en klodrian og har glemt din tidsmaskine ude i fremtiden, så må du vælge nu.
Tag et stykke papir.
Fold det på midten, først lodret, så vandret. Fold ud.
Du har nu 2x 2 felter.
Øverst til venstre skriver du fordele ved at komme.
Dernæst øverst til højre skriver du ulemper ved at komme.
Nederst til venstre skriver du ulemper ved at melde afbud.
Nederst til højre skriver du fordele ved at komme.
Det er ikke os, der kan sige om du skal deltage.
Det lyder for mig, somom dit dilemma ikke er gave, men at du har fortrudt at have sagt ja.
Hvad der er det rigtige at gøre, kan du lettere se ved at lave ovenstående skema.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
jun 2011
God ide med champagnen TT! det tror faktisk hun ville blive glad for.
okt 2012
Følger: 44 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 686
jun 2011
Tak for jeres input. Har bestemt mig for at efter festen så tar jeg og cutter kontakten til hende.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.166
Jeg håber du får en god aften alligevel
jun 2011
jun 2011
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
jun 2011
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
For mange år siden, havde jeg en veninde og vi havde talt om at kombinere min 20 års fødselsdag med hendes 18 års fødselsdag og holde den på mit kollegie. Nede i kollegiebaren.
Det ville blive godt!
Jeg havde fundet folk til at være bartendere, sikret lokalet var ledigt og så kom vi til budget.
En drinks koste 10 kr og vi skulle lægge et depositum.
Men det mente hun var for dyrt! Hun sprang fra!
Grrr...
Jeg var så tæt på at blive hjemme, men tog da afsted.
Var der relativ tidligt.
Ca 19.20 kom to fyre ind af døren. Især den ene så ret godt ud...
Naturligvis satte de sig ved mit bord.
Ham den lækreste naturligvis ved siden af mig.
Ca 20.20 pegede den lækre fyr med et smil på min hånd. Det var ikke bevidst, men vi sad og flettede fingre...
Det gik slag i slag den aften, vi tog en taxa hjem til mig...
Det er nu morgen. Regn på ruden, fuglene synger.
18 år 10 måneder og 2 uger og 4 dage siden.
Vi sover stadig midt på sengen, fordi vi begge holder om hinanden i søvne...
Nana og jeg skiltes forresten som venner.
Hun opfangede nok egentlig aldrig, at jeg var nået til at blive gal på hende og var millimeter fra at melde afbud.
Man ved aldrig hvornår lykken åbner en dør, så hold fast i et venligt sind.
Ser du efter det gode i livet, så har du en værdifuld evne.
Man behøver ikke, at gå tidligt hjem fordi man keder sig...
mar 2011
Mvh TT
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.280
Mht. din veninde. Lad være med at smække en dør. Hvis du ikke var interessant for hende, så ville hun aldrig have fortalt om din historie. Så kan det godt være det er en træls historie, men du er også selv ansvarlig for, hvor den ender.
jun 2011
Men har bestemt mig, jeg vil ikke have mere at gøre med hende efter hendes fest..
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.280
Hvis du bare vil være tvær, opnår du jo heller ingen sympati
jun 2011
Den eneste grund jeg fortalte om det var fordi at i så kunne se hvilke dårlig veninde hun havde været.
Jeg er ej heller ikke tvær, jeg har bare ikke orket at tage den op fordi hun 100p ALDRIG nogensinde ville indrømme det overfor mig at hun havde fortalt noget fortroligt videre.
Så kan ligeså godt spare kræfterne i stedet for at tage den op med hende og skabe en konflikt som skete for over 1.5 år siden.
jun 2011
For hende handler det bare om hvor mange dyre ting hun har og hvordan hun ser ud.
mar 2011
Mvh TT
jun 2011
Hjælp! - dilemma til gave og fest