{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.264 visninger | Oprettet:

Kalder alle sygeplejersker! Hjælp til BA eksamen {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg står og skal til BA eksamen denne uge - men jeg er fuldstændig tom for ideer til hvad mit oplæg skal omhandle.

Vores problemformulering hedder:
"I hvilken kontekst oplever indlagte patienter, der er sengeliggende eller immobile, det at få tilbudt/ikke tilbudt hjælp til eller ressourcer til udførelse af håndhygiejne? Og hvordan oplever de indlagte patienter dette?"

Er der nogen af jer, som har en god ide? Vi har allerede inddraget følgende i opgaven, som jo derved er irrelevant til oplæg:
- smittekæden
- sygeplejerskens virksomhedsområde
- PDSA modellen

Jeg har overvejet noget om livskvalitet, men kender ikke andre teoretikere end Siri Næss, som jeg ikke synes passer særlig godt på vores fokus.
Derudover har jeg overvejet noget med autonomi, men jeg har svært ved at finde en decideret teori om dette, så derfor søger jeg nu hjælp hos jer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kalder alle sygeplejersker! Hjælp til BA eksamen
  • #1   14. jan 2019 Står selv og skal til BA-eksaemen i denne uge smiley
    Nu ved jeg ikke hvad du ender med at komme frem til i opgaven, men hvad med noget implementering (hvis i kommer frem til noget der kunne implementeres på afdelingen) der kan John kotter evt. bruges, og kvalitetssikring bla. de 8 nationale mål, kliniske retningslinger osv.

Skal selv snakke om implementering bla. i mit oplæg smiley

• #2   14. jan 2019 Jeg tænker lidt (uden at kende formen på jeres eksamensform) at du måske skal skrue ned for akademiseringen.

For det frække og ærlige svar er "alt for sjældent!"
    - Prøv at tænke arbejdsgangene igennem. Tænk rutiner og traditioner igennem.

Man vågner. Men kan ikke selv komme hen til håndvask. Ofte vasker personalet immobile patienter, hvor patienten passiviseres / bliver et objekt, der håndteres, lægende i sengen.

Tilbyder du mobilisering til rullestol og at trille patienten til håndvasken før morgenmad?
    Nej vi gør ej, det er der jo ikke tid til.
    Jeg har arbejdet som sygeplejevikar under studiet, nu er jeg læge.
    Ofte tænkes der ikke engang i, at tilbyde en fugtig klud at tørre hænder i før måltider.

Du kan lave en mini audit.
    Gå på dit kliniksted hen og tæl efter, hvor mange sengeborde, der har en bagbath pose?
    Se, hvor mange af frokostbakker, der har en brugt klud læggende til håndhygiejne, når den hentes ud fra stuen efter måltidet.
    Se, hvor mange der ikke har nogen af delene.

DEREFTER kan du bruge Kotters forandringscirkel.

Ved dette eksperiment afslører du vilje til at se indad, men også til at se ud på egen organisation.

• #3   15. jan 2019 Jeg er ikke sygeplejerske, men dit spørgsmål kan besvares med "ikke i nogen kontekst", og dermed er spørgsmålet måske ikke helt skarpt formuleret.
    I min optik kunne det interessante være at se på HVORDAN kan man få sengeliggende patienter til at få bedre håndhygiejne. Det ville jeg personligt synes var meget mere relevant - og kunne endda potentielt indføres i virkeligheden smiley

• #4   18. jan 2019 Jeg er bare en sølle SSA. Men jeg tilbyder mine patienter der er bundet til sengen hånd sprit samt ved sengebadning at få vasket hænder. Sidder de i kørestol kommer til til håndvasken og kan selv vaske deres hænder. Tænker som du nævner det vigtigt at snakke omkring god håndhygiejne, smitte risiko hvis dette ikke udføres osv

• #5   26. jan 2019 Camilla T - derfor er patienternes oplevelse en overbygning på problemformuleringen. Vi var interesseret i at høre hvordan de reelt set havde det, med ikke at få tilbudt håndhygiejne, når de ikke selv havde mulighed for at udføre dette.

Det endte med, at jeg talte om Fundamentals of Care i forhold til vores problemformulering og trak dertil en artikel som sygeplejeskernes tidspres ind smiley

Kommentér på:
Kalder alle sygeplejersker! Hjælp til BA eksamen

Annonce