{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Søger ideer til min løsdrift {{forumTopicSubject}}

Som i kan se på billedet er det en gammel kostald. Mine heste kan tage hovedet ud i de små mellemrum. Men men men.... det er fint nok til mine 2 shetlændere. Men noget værre lort til min islænder da han kommer til at presse nakken, op i den øverste "tremme". Så søger evt nogle ideer til så de ikke kan få hovederne ud og så sætte nogle krybber på indersiden. Jeg bruger også mellemrummene til at hoppe ind i løsdriften så skal også have en ind og udgang. Nogle der har en lækker idé??

Jeg kan simpelthen ikke se en smart og pæn idé....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger ideer til min løsdrift
  • #1   7. jan 2019 Har du et billede af din islænder som stikker hovedet ind i tremmerne?
    Ved ik om jeg forstår det rigtigt men er islænderns problem ik at han killer halsen ned mellem tremmerne?
    Hvis det er dét der er problemet, kan du ik lave en høj høkasse til ham eller lave høkasser og foderkrybber inde hos dem, så de slet ik skal ha hovedet i tremmerne?

• #2   7. jan 2019 Det er jo præcis sådan jeg drømmer om at min stald skal være.

Er det overliggeren hesten kan slå hovedet op i? For hvis der ikke er skarpe kanter på den, så ville jeg bare lade den være. Hesten lærer det vel på et tidspunkt.

• #3   7. jan 2019 ja, han kan godt finde på at slå hovedet op i det og kan se hvor ondt det gør på ham. Men jeg tænkte bare han vil gerne stå med hovedet højt når han spiser hø, og det resultere i at han presser halsen op i tremmen. Jeg tænkte bare at han muligvis ikke havde så godt af det og nemt kan blive øm i nakken. Så det var bare så jeg sparede penge på massør osv.

Men hvis der ingen andre der har oplevet problemer så er det måske ikke et så stort problem. Jeg prøver lige at finde et andet billede hvor det er min islænder:)

• #4   8. jan 2019 Du kan hæve forværket længere op, så isbukken kan æde uden at røre med nakken. Det havde jeg nok gjort.

Kommentér på:
Søger ideer til min løsdrift

Annonce