14. dec 2007 Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
"Tænk hvis du vandt" {{forumTopicSubject}}
Total off topic emne men syntes det kunne være hyggeligt at høre, hvis i vandt den store gevinst eller arvede mange millioner hvordan i så ville spendere pengene?
Her er nogen af mine tanker:
-vil skifte bank øjeblikkelig når jeg bliver millionær og så ville jeg skide i min banks arkivskuffe, som tak for lort
-Udleje den ejendom vi bor i og købe en mindre ugeneret ejendom lige ved stor skov. Med to haller, én åben ridehal og isoleret hal til min mand. Ville lave en lækker løsdrift med plads til 2-3 loyale opstaldere og hvor den tilhørende jord, ville der blive lavet en terrænbane med forskellige forhindringer.
- købe en SUV, var vild med den Renault Kadjar vi havde.
- købe en lejlighed i Spanien
- købe en islænder mer
- købe en Mustang med fast tag til min mand
- ville finde en ældrebolig til min mor og give hende pose penge til hun bla kunne hyre en advokat og komme ud af en arvestrid, som hun kæmpet med i mange år.
- ville invistere i forskellige firmaer der ville kunne give afkast, men som trænger til et økomisk boost, så de kan nå målet og derved får brug for flere arbejdskrafter. Dermed give medarbejderne ro i sjælen, idet at de kan bevare deres arbejde men også at hjælpe flere danskere i job.
- donere penge til forskellige forskerprojekter, heriblandt kræft
- donere penge til forskellige dyreværn herhjemme.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
- Få tatoveret hele kroppen, af alle mine mange yndlingstatovører.
- Spise sushi rigtig ofte + andet god mad.
- Generelt bare leve af at rejse rundt.
Og så dele nogle penge ud til nærmeste familie, selvfølgelig.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
jeg ville nok:
købe en lille ejendom til mig selv
et par køreheste/ponyer
en pool
nogle ekstra misser
en ny ignis - elsker bare den jeg har pt men ville da gerne have en helt ny
give mine forældre lidt penge
give Julemærkehjemmene en potion penge
give Min ven katten s internatter en potion penge
måske starte mit eget katteinternat..
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Ellers ved jeg det faktisk ikke rigtig..
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 282
argh.. måske mere flytte ud i et idylisk hus på landet, plante en kirsebær plantage, få mig en samoyede hund og en løsdrift til mine heste. og så leve min kunsterdrøm ud, når nu penge ikke er et problem. Og så give lidt væk til familie selvfølgelig.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.220
Først ville jeg give lidt til familien.
Dernæst købe et par ejendomme, som lejes ud når jeg ikke bruger dem - min egen, hvor end jeg vælger at bo henne, en omkring Rusland, en i Spanien, en i Tyskland og en i USA, til import og eksport af heste, sådan lidt som mellemstationer. Så ville jeg selv tage derhen når jeg skulle bruge dem, og ellers leje hus og faciliteter ud.
Og så selvfølgelig købe en masse heste Ville importere nogle arabere fra Tersk stud i RUS, nogle akhal tekinere og nogle arabere fra hhv. Spanien og USA (og en enkelt jeg er helt forelsket i fra UK).
Så ville jeg investere i nogle aktier og nogle ejendomme så jeg har en fast indtægt, udover mine andre ejendomme ovenfor.
Og derefter donere en masse til velgørende formål som jeg interesserer mig for.
Så skulle der lige være et par millioner tilbage som lommepenge og til at købe et par køretøjer for
Alt efter hvor mange millioner vi snakker om Kunne godt bruge de der 570 millioner!
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.479
Derudover ville jeg nok købe et lille hus til mig selv, og en ny bil. Jeg ville tage til Bali med min australske familie, og besøge dem i Australien
Jeg ville sætte resten af pengene i banken, og tage det derfra
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3037 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
- Købe enorm egendom der. Med ridehal, ridebaner, stalde, flot lækkert luksus hus, pool, osv osv.
- Købe mig flere lækre hingste.
- Deltage i alle de stævner man som dødelig ikke har råd til, og dermed endelig kunne komme til større stævner.
- Tusse hele min krop færdig
- Betale mine forældres og svigerforældres gæld ud for dem.
- Købe dem et hus her hvor jeg bor også.
- Ny computer, telefon, tv osv osv osv
- Range rover og passende heste trailer til
- Mini cooper som 'ved siden af bil'.
- Shoppe en MASSE tøj, make up, heste ting
- Rejse verdenen rundt og opleve alt med min mand
- Tømme en legetøjs butik til mit barn
Jeg kunne blive ved.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Lukke kassekreditten.
Snakke med manden. Måske købe en zoo - min mand ville gerne have dyrepasser uddannelsen, men der er så få lærepladser. Så er det vist løst! Er det ikke en langsigtet plan for at få varig glæde af sine penge??
Jeg er glad for det, jeg arbejder med.
Men jeg ville give massive sponsorater til at forske i alkohol og anden afhængigsbehandling - og ikke mindst, sponsorer at viden om emnet udbredes både blandt professionelle og borgere.
Betale for, at mine forældre kunne betale håndværkere for at ordne ting der skal sættes i stand. Så støtter jeg både min families livsglæde og lokalt erhvervsliv...
Skynde mig langsomt med at finde lækker bolig.
Men I virkeligheden ville jeg nok lyve om beløbet.
Påstå at jeg vandt et meget mindre beløb end jeg gjorde og kun fortælle sandheden til min mand, forældre, bedste ven - og økonomisk rådgiver, der sendes ud af lotto.
Jeg kan ikke give en anden lovlig og plausibel forklaring på, hvordan jeg lovligt har penge.
Men det kommer ikke alle ved.
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
En lækker dressurhest mere og nogle nuttede ponyer.
Et middel størrelse ridecenter, med alt i udstyr og stort stuehus.
En ny Land Cruiser, eller en GLe AMG 63, måske bare begge.
En længere tur til USA, bla. for at prøve alle de vilde rutchebaner, måske der osse er andre i verden der ska prøves.
En lejlighed ned til Venice Beach
Noget mere fotoudstyr.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
Betale mit hus ud og give det til min mor eller sælge det, hvis hun hellere vil have noget andet..
Købe to lækre biler..
Købe to lækre rideheste..
Købe et hus i Grækenland..
Rejse rundt og se lidt forskelligt..
Gå shoppeamok..
Og nåh ja, så ville jeg ringe til chefen og sige adios..
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Ellers faktisk ikke ret meget mere for det jeg ønsker mig kan ikke købes for alle de penge. Jeg spiller jeg aldrig så vinder ikke i Lotto
Men Abby er betalt af penge der er vundet på nettet
VH Annette
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Selvfølgelig ville det være fedt at have en ridehal i baghaven, og have råd til super-duber undervisning. Men på den anden side tror jeg næppe jeg vil blive lykkeligere af den grund. Der vil bare følge andre problemer med.
Jeg så et program på et tidspunkt, hvor meget rige mennesker nærmest var i fængsel i deres eget hjem, og det samme var deres børn, fordi i ikke turer at færdes frit pga faren for kidnapning og med tilhørende løsesum. De fik nærmest paranoia, og troede at alle ville frarøve dem deres penge.
Men en million eller 2 vil da lune godt men mere tror jeg ikke vil være lykke en vinde.
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
- købe den transporter som jeg godt kunne tænke mig.
- sæt resten i banken med et fast beløb der blev udbetalt hver mdr. fx 10.000kr.
Vi er selvstædig med egen virksomhed, rejser aldrig og har endelig mere eller mindre det vi har behov for. Det er helt sikkert at vi ville bruge pengene på at kunne tjene flere penge og jo flere vi har jo mere nærig bliver vi;)
Penge gør os ikke lykkelige de gør kun livet lettere hvis man ellers kan finde ud af at håndtere dem;)
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 48 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 208
Hvis jeg vinder mere skal det gå til det samme (med flere penge til velgørenhed, forskning og familie), men så vil jeg måske også tænke pæn at få motor eget lille sted, og også købe 1-2 godt kårede hopper, og måske et par præmieshetlændere
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Og resten ville jeg gemme og sætte i banken, hvis der var mere tilbage:)
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 138 Heste: 24 Emner: 154 Svar: 1.572
- Betale lånene ud på bolig, samt renovere
- Bygge ny stald/lade
- Købe firhjulstrækker og hestetrailer
- Købe en traktor med de mest nødvendige redskaber
- Købe mere jord i rimelig afstand fra vores nuværende
- Starte drømmen om eget hestestutteri ved at købe 2-3 gode, men forskellige hopper
- Rejse til udlandet på sommerferie (mindst en gang på rideferie)
- Købe lidt større julegaver til familien
… og var der mere tilbage, så var det nok kommet ind på en opsparing til uforudsete udgifter - jeg tror nemlig det er dyrt at have hestestutteri
Og når det så er sagt, tror jeg ikke jeg ville blive mere lykkelig med alle de penge, men det ville nok gøre vejen til drømmen kortere, og nogen ting nemmere.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
bygge løsdriftskure
Bygge et ridehus
Bygge ny stald
Bygge en overdækket round pen
Få anlagt en lille hytte som kan bruges til besøgende kursister.
Basically, jeg vil lave et ridecenter ^_^ Altså, er man hestetosse, eller er man hestetosse?
jul 2007
Følger: 136 Følgere: 727 Heste: 15 Emner: 175 Svar: 1.387
Så en ejendom med en lille stald og en god stor lade til mand og drengene ?.
Mere jord til så hestene kunne få større folde at boltre sig på :).
jord til at så til, til jagt og ridestiger.
og så skulle der da være ridebane som her, da jeg primært rider dressur
Ja det ku være fedt ;)??
ja så ville det da luksus med et ridehus om vinteren
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
sep 2009
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 168
Jeg ville købe et skønt lille hus til min mor og donere penge til diverse organisationer... Og resten vil jeg sætte i banken og så tage af når der er behov.
Lige nu lever mine. Børn og jeg af 300kr om ugen til mad, medicin, tøj ja alt så ikke at skulle tænke over hvordan vi fik mad på bordet næste dag ville være så befriende
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Jeg skulle ihvertfald glæde alle i min familie med vilde oplevelser, og gaver.
Min kusines 2 piger, og min fætters datter skulle med en tur til KBH, og have lov at shoppe alt det de ville.
Mine børn skulle selvfølgelig sikres økonomisk resten af deres liv - det er første prioriteten.
Vi skulle have en nybygget gård - 1 plan, på max 130 kvm. med stald til 5 heste, ridebane, ridehus, skridtbånd, og alt hvad luksus indebærer.
en ridehest til mig - en lille pony shetlænder børnene kunne hygge sig om, og en lama til min kæreste.
Bunker af udstyr - selvfølgelig.
En BMW x5, en Aston Martin Cygnet, og en Aston Martin Rapid S.
Nye møbler.
En lækker hundegård til Rollo, så han kan rende ud og inde lige som det passer ham.
Min far skulle have en WV Amarok V12, lige efter hans ønske.
Så skulle jeg købe en helt speciel lejlighed til min mor, som hun kan leje sig ind i, også skulle hun og min moster med på shoppetur, og møbel tur.
Min søsters børn skulle have en god opsparing.
og min søster og jeg skulle en tur til New york og shoppe.
Min anden søster skulle have en god portion penge, og en avlshoppe, af sublim afstamning som skulle stå ved mig, hvor hun så skulle bestemme hingst mm.
Jeg ville droppe uddannelse, og arbejde, og min kæreste måtte selv vælge om han også ville stoppe, eller om hans stadig ville åbne hans egent trænings og fysioterapi center.
Min veninde skulle have total istandsat sit hus, og bygget stald, ridebane og ridehus.
Og min anden veninde, og hendes børn skulle have alt hvad de kunne tænke sig, af tøj, legetøj, ferie og en god portion penge.
Hvis jeg vandt så mange penge, ville mit liv være totalt fuldendt - men det ville aldrig blive offentligt gjort. Heldigvis har jeg en familie som har samme tilgang, så jeg ville kunne nyde tilværelsen med dem.
Jeg mangler faktisk bare pengene - så er mit liv perfekt
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
- Sørge for at mine forældres hus blev sat i stand
- Hjælpe dem økonomisk
- Købe en lille lejlighed eller et lille hus på landet til min mormor
- Købe drømmetraktoren til kæresten
- Enten købe en gård til mig og kæresten, hvor begges interesser bliver tilgodeset - Ham med landbruget, og mig med hestene, eller lægge pengene til side til vi forhåbentlig skal overtage den gård han bor på, så vi kan sætte gården i stand :).
- Købe mig et par avlshopper og en ridehest
- Tage MC kørekort
- Købe MC
- Købe hestetransporter
- Sætte Natash ifol
- Få Tinka undersøgt fra top til tå
Ja.. Det var vidst det :P.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Så ville jeg spendere rejse på familien. Sørge for en god opsparing. Også ville jeg donere penge til diverse organisationer som betyder noget for mig at støtte
Mvh TT
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
jeg tror vi ville lave nyt stuehus, ny stald, så bokse og løsdrift kunne blive i samme bygning, og så købe lidt mere jord
vi har ingen gæld, og har egentlig meget af det vi ønsker os, men vi har altid syntes det ville være spændende at bygge vores eget hus fra bunden
mere jord er fordi vi gerne ville have vores egen skov at ride i
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 339
Hvad jeg ønsker til mig selv har jeg ikke styr på.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Købe en dejlig stor lejlighed til min kæreste og jeg.
Smide gode lommepenge af til familien, for at forsøde tilværelsen for dem.
Købe en dressurstjerne til mig selv.
Ny mac til kæresten.
Invitere min mor til USA, bare hende og jeg.
Købe mig en stor, vred jeep.. Sådan en der siger "RØVHUL" når man drejer nøglen.
Smide lidt af til mine aller nærmeste venner.
Sætte pengene forskellige steder, så de kan stå og blomstre lidt.
"Tænk hvis du vandt"