{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

hvad kan man forvente? Ny hest? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

En veninde og jeg sad her sidst aften og diskuterede priser og annoncer på lidt forskellige heste på nettet.
Som man siger får man jo hvad man betaler for.

Altså hvis vi nu siger der er disse krav, hvad vil man så skulle regne med at betale for en hest med de krav man har?

Alder: 5-15

Højde: 145-170

Type: Ikke alt for spinkel, gerne lidt kraftigere type, uden at være for bred

Sind: rolig, kunne gå på tur selv, må gerne være opmærksom men ikke en som springer til side fordi en gren eller andet ligger anderledes end normalt.

Trafiksikker: Nogenlunde, (dog gerne komplet)

Dressur: gerne min. LC

Spring: ikke noget krav, men gerne min. indsprunget

Den skal dog også være trailervant. Der er ikke noget krav om at den skal have startet stævner.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad kan man forvente? Ny hest?
  • #1   4. okt 2018 Det er meget svært at bedømme ud fra de oplysninger. Det kommer meget an på stamtavle, eksteriør, syge historik, nogen skader eller ej, stævne erfaringer, gangarter og meget meget andet.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   4. okt 2018 Det er umuligt at give en pris på.
    Man bliver nødt til at være mere specifik i sine kriterier, for at kunne komme med en ca. pris på hvad en bestemt type hest vil koste smiley

Bare det at det svinger fra pony til hest, kan have en enorm betydning for prisen.
    Ligeledes, har det også en kæmpe betydning for prisen om vi taler om en hest under uddannelse, som har kvalitet og talent til at nå de helt store klasser, eller om vi taler om ups avl, og en hest der kun kommer til at kunne gå en max LC smiley

• #3   4. okt 2018 Det kan være alt fra 5.000 kr til 60.000 afhængig af hesten.

• #4   4. okt 2018 Tænker det bare skal være en hest på grønt pas, da der ikke er planer som kåringer eller føl..
    der er ingen planer om store stævner eller noget da interessen ikke er der for det.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #5   4. okt 2018 5.000-20.000

• #6   4. okt 2018 3,00,- pr kg resten er liebhaveri smiley smiley

• Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 36
    #7   4. okt 2018 Hvis hun kan holde sig til en hest mellem 150-159, så er det noget af de billigste, da ponyer på max mål og heste over 160 oftest er dyrere. Men pris er en svær ting. Da godt sind og sygdoms/fejlfri ofte er i den lidt dyrere ende.

• #8   4. okt 2018 Hvis I er ligeglad med race, så ville jeg også sige 15-20.000. Måske nede på 10.000. smiley

Mvh TT

• #9   5. okt 2018 Jeg søgte grundlæggende efter noget lignende.

Ret beskedne krav. Bare en sund sjæl i et sundt legeme. Kommende kammerat.
    Jeg var på markedet for 2 år siden, men måtte opgive søgning fordi den gamle bil brændt sammen og vi akut måtte købe ny.
    Og så I vinters, da med tilføjelsen "til western".

Du kan finde heste, som opfylder kravene til ned til 5.000 kr.
    Men mange billige heste er billige af en grund.
    Måske er de småskadede.
    Måske er hovedet bare ikke så velfungerende, så du kan måske teknisk set ride LB-LA og cool med biler. Men hvis du ikke er over hesten og tvinger den til at koncentrere sig, så går den måske i panik over en fodgænger med en orange jakke.

Så et fornuftigt hoved tvinger meget hurtigt start prisen op på 25.000 +.

De fleste vil måske have en hest på over 160 cm.
    Ja, så der er få annoncer tilbage, hvis dit ideal er 150-158 cm, og du søger på det. For folk skriver max kategori 1 eller 161 cm.

• #10   5. okt 2018 Jeg har nu igennem lang tid ledt efter en stor pony, med max cool og stabilt sind, ok trafiksikker, ingen staldfejl, ingen sygdom eller skader, skulle være 100% til at stole på så mine børn kunne få en tur og kunne være med på staldgangen,
    Men samtidig kunne rides og udvikles i dressur af mig ..
    Den type hænger for det første ikke på træerne, og dem der kommer til salg bliver solgt meget hurtigt ..
    I første omgang tænkte jeg selv en pris på 20 - 25.000, men fandt hurtigt ud af jeg sku længere op i pris for at finde en stor pony der havde hele pakken ift. Vores ønsker.
    Jeg fandt ham så laaaaangt om længe, og reagerede lyn hurtigt på hans annonce, han kostede 35.000kr ..

Ja, du kan godt finde en billig hest til 10 - 15.000kr, men mange af dem har enten en trist baggrund, tidligere eller nuværende skader af en art, tidligere forfangen, sommereksem, staldfejl, allergi eller andet ..
    - jeg har tidligere købt et par "billige" heste, og NEJ det har ikke været lykken..
    Så ønsker man en hest med det bedste udgangspunkt vil jeg klart anbefalde man kigger i prisen fra 20.000kr ..

• #11   5. okt 2018 Jeg elsker at kigge på og købe billige heste - men for at kunne gøre det, så skal man vide hvad man søger efter, være klar til at kysse mange frøer før man finder prinsen, farte land og rige rundt - og slå til med det samme det hele går op i en højere enhed smiley

Jeres ønsker er foreståelige og meget brede - så brede at det I beskriver kan fåes fra foræring til mange 100.000 kr.
    Så indsnævre hvad er need to have, og hvad er Nice to have - hvad er realistisk....en 5 års, 170 cm i stang, sund og rask, fornuftig i hovedet, trailervant, skovtursvant, minimum lc kan godt koste 100-250.000 kr og det er nok ikke lige det I umiddelbart kigger efter.
    En overmål pony på 153 cm i stang, 15 år, trailervant, sød og rar, maks lc dressur og lidt 1/2 meter spring den kan I måske finde til 15.000 kr.

Mit forslag er, at I sætter en pris I synes vil være rimelig og realistisk - begynder at se hvad I kan få for den pris, og så arbejder udfra det.

Mvh Charlotte

Kommentér på:
hvad kan man forvente? Ny hest?

Annonce