hvad kan man forvente? Ny hest? {{forumTopicSubject}}
Hej
En veninde og jeg sad her sidst aften og diskuterede priser og annoncer på lidt forskellige heste på nettet.
Som man siger får man jo hvad man betaler for.
Altså hvis vi nu siger der er disse krav, hvad vil man så skulle regne med at betale for en hest med de krav man har?
Alder: 5-15
Højde: 145-170
Type: Ikke alt for spinkel, gerne lidt kraftigere type, uden at være for bred
Sind: rolig, kunne gå på tur selv, må gerne være opmærksom men ikke en som springer til side fordi en gren eller andet ligger anderledes end normalt.
Trafiksikker: Nogenlunde, (dog gerne komplet)
Dressur: gerne min. LC
Spring: ikke noget krav, men gerne min. indsprunget
Den skal dog også være trailervant. Der er ikke noget krav om at den skal have startet stævner.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Man bliver nødt til at være mere specifik i sine kriterier, for at kunne komme med en ca. pris på hvad en bestemt type hest vil koste
Bare det at det svinger fra pony til hest, kan have en enorm betydning for prisen.
Ligeledes, har det også en kæmpe betydning for prisen om vi taler om en hest under uddannelse, som har kvalitet og talent til at nå de helt store klasser, eller om vi taler om ups avl, og en hest der kun kommer til at kunne gå en max LC
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
maj 2010
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 9 Emner: 144 Svar: 1.077
der er ingen planer om store stævner eller noget da interessen ikke er der for det.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
feb 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 36
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Ret beskedne krav. Bare en sund sjæl i et sundt legeme. Kommende kammerat.
Jeg var på markedet for 2 år siden, men måtte opgive søgning fordi den gamle bil brændt sammen og vi akut måtte købe ny.
Og så I vinters, da med tilføjelsen "til western".
Du kan finde heste, som opfylder kravene til ned til 5.000 kr.
Men mange billige heste er billige af en grund.
Måske er de småskadede.
Måske er hovedet bare ikke så velfungerende, så du kan måske teknisk set ride LB-LA og cool med biler. Men hvis du ikke er over hesten og tvinger den til at koncentrere sig, så går den måske i panik over en fodgænger med en orange jakke.
Så et fornuftigt hoved tvinger meget hurtigt start prisen op på 25.000 +.
De fleste vil måske have en hest på over 160 cm.
Ja, så der er få annoncer tilbage, hvis dit ideal er 150-158 cm, og du søger på det. For folk skriver max kategori 1 eller 161 cm.
jan 2016
Følger: 13 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 159
Men samtidig kunne rides og udvikles i dressur af mig ..
Den type hænger for det første ikke på træerne, og dem der kommer til salg bliver solgt meget hurtigt ..
I første omgang tænkte jeg selv en pris på 20 - 25.000, men fandt hurtigt ud af jeg sku længere op i pris for at finde en stor pony der havde hele pakken ift. Vores ønsker.
Jeg fandt ham så laaaaangt om længe, og reagerede lyn hurtigt på hans annonce, han kostede 35.000kr ..
Ja, du kan godt finde en billig hest til 10 - 15.000kr, men mange af dem har enten en trist baggrund, tidligere eller nuværende skader af en art, tidligere forfangen, sommereksem, staldfejl, allergi eller andet ..
- jeg har tidligere købt et par "billige" heste, og NEJ det har ikke været lykken..
Så ønsker man en hest med det bedste udgangspunkt vil jeg klart anbefalde man kigger i prisen fra 20.000kr ..
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.104
Jeres ønsker er foreståelige og meget brede - så brede at det I beskriver kan fåes fra foræring til mange 100.000 kr.
Så indsnævre hvad er need to have, og hvad er Nice to have - hvad er realistisk....en 5 års, 170 cm i stang, sund og rask, fornuftig i hovedet, trailervant, skovtursvant, minimum lc kan godt koste 100-250.000 kr og det er nok ikke lige det I umiddelbart kigger efter.
En overmål pony på 153 cm i stang, 15 år, trailervant, sød og rar, maks lc dressur og lidt 1/2 meter spring den kan I måske finde til 15.000 kr.
Mit forslag er, at I sætter en pris I synes vil være rimelig og realistisk - begynder at se hvad I kan få for den pris, og så arbejder udfra det.
Mvh Charlotte
hvad kan man forvente? Ny hest?