1.085 visninger
|
Oprettet:
hvad kan man lave?? {{forumTopicSubject}}
hej igen.
et lille hygge emne fra mig
kom idag til at, tænke på hvor meget jeg egentlig har lavet med min fjord fyr som bliver et år til april.
og kom så også til at tænke på hvor meget man egentlig kan med sådan en ung en.
har aldrig haft en så ung hest selv, men har dog leget med et par stykker, som skulle lære det basale som at blive striglet/rørt over det hele samt løfte hove og blive trukket... alt dette kunne min som 1 mdr.
men hvad kan man ellers lave med dem? hvad laver i med jeres?
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Samt ture i trafik
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jun 2010
Følger: 35 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 176
sep 2009
Følger: 60 Følgere: 57 Heste: 9 Emner: 119 Svar: 291
klikker træning har jeg ikke en dyt forstand på, så det tør jeg næsten ikke begive mig ud i. han lære meget hurtigt.
men har overvejet noget target træning så han også bliver "udfordret intellektuelt" men ved bare ikke om det er for tidligt for hans baby hjerne
jul 2010
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 488
Løfte forben når du gør, bakke når du går baglæns osv.
Min Bella kan smile, ryste på hovedet og neje. Det er så hyggeligt.
jul 2006
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 2 Svar: 4
At træne trafik, presseninger, smed øvelser(lære føllet at stå med benet oppe i lang tid) osv osv. er kun rigtig godt i det lange løb!
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Og så gjorde jeg ikke mere ved mine 1 års - de skal bare have lov til at gå så meget så mulig på fold med legekammerater og hygge sig.
Sommeren de bliver 2-2,5 år begynder jeg at gå lidt ture med dem, lærer dem at gå i trailer. De bliver trænet i 5-10 min ca 2-4 gange om måneden den sommer.
Som 3 års vænnes de til gjord, hovedtøj og bid, samt longering - og så får de fri igen.
Og som 4 års tilrides de.
Så så lidt så muligt ud over at de er alm velopdragne. Ser ingen grund til hverken at kliktræne, gå på pressening e.l, det er vores behov som mennesker, ikke hestenes.
Så længe de er tillidsfuldhed overfor mennesker, og alm opdraget i hverdagens håndtering, så bliver de gode rideheste efterfølgende.
Mvh Charlotte
Mvh Charlotte
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
hvad kan man lave??