Navn til lille rød mini hingst Navn til lille rød mini hingst
Hej folkens..
Jeg tror faktisk for at være ærlig, at dette er mit første indlæg her inde.. Men jeg er i vildrede..
Jeg har I dag købt en lille bitte shetlænder. Han er ikke mini, men ikke større end 80-90 og slank bygget.
Han er rød med en lille stjerne og en lille strejf ned af næseryggen. Han har en kæmpe hårpragt.
Han er hingst, med egen meninger om tingene, men verdens sødeste og mest fredelige fyr. Han er en sej lille fyr, der altid har gået med heste hingste og det være han præg af, da han i dag mødte vores pony flok. Man kan tydeligt se han er vant til at lege med de store drenge.
Så syntes han skal have en lige så sejt navn som ham selv.. Men jeg er VIRKELIG kræsen.. Hans navn er nemlig Trold.. Og det falder mig slet ikke ind at kalde ham det, hverken når jeg snakker om ham eller tænker på ham. Han reagere heller ikke på dette.. Så jeg tænker han skal have et værdigt navn..
Har i nogle forslag???????
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.752
Så kan du finde en navneliste med skotske navne og deres betydninger, og på den måde finde et navn med en passende betydning. Jeg kiggede lige lidt i det selv for dig. Ting, du kan søge på er stærk, modig, frygtløs, kriger, ridder, mv. - når jeg søger, dukker navnet "Arthur" op konstant, og det ville jeg egentlig ikke foreslå, fordi min hund hedder det, og der er altid nogle, der foreslår deres egne dyrs navne, når folk beder om forslag.
Det er det i hvert fald til min lille Kong Arthur (af sengen, hvis han selv må bestemme) herhjemme.
En anden ide er at kigge på navnene fra ridderne af det runde bord. Der findes også en del gode navne.
https://da.wikipedia.org/wiki/Ridderne_af_det_runde_bord kig under "ridderliste"
http://www.navne-betydning.com/c/Skotske%20navne eller her, og så på din PC (hvis du er på der?) "ctrl"-knappen og "f" samtidig, så kan du søge på de forskellige ord.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Rasta
Romeo
Racket
Tanken er: R som rød. Rodeo=vild. Rasta = cool og fredelig. Romeo = damernes jens. Racket =krudtugle
Måske Romeos Rasta..
Mvh TT
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
feb 2009
Følger: 126 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 33 Svar: 1.008
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Løven fra Narnia.. Eller, bare løve..
Han har jo en manke, der er en løve værdig.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 7 Emner: 1 Svar: 2
Har haft en del hestene efterhånden og har haft andre shettere jeg har omdøbt. Hvilket kun har været i hverdagen, aldrig på papiret. Så det er jeg fuldt ud klar over ??
Doktor Who ; kan faktisk godt lide din idé. Den kommer med i mine overvejelser ??
Til jer andre, vildt fede ideer, men mangler bare lige det der, wow det er jo det han skal hede.. Er vildt kræsen I know ??
feb 2009
Følger: 126 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 33 Svar: 1.008
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 136 Svar: 1.695
igor
tommy
Krumme
sep 2009
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 167
Fighter
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2132 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490